• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 17 Noiembrie , 2008

Criza economica intra si online

Criza economica ce bantuie toate statele lumii, fara discriminare, afecteaza grav si vanzarile online. In pragul celei mai bune perioade de vanzari ale anului, sezonul sarbatorilor de iarna, desi vanzarile inregistreaza cresteri, acestea nu sunt nici pe departe cele pe care comerciantii le asteptau. Totusi, trebuie mentionat ca vanzarile online nu sunt afectate in aceeasi masura ca si comertul din magazinele clasice. Conform comScore, companie americana care studiaza piata online si furnizeaza date pentru unele dintre cele mai mari companii din lume care fac vanzari online, cresterea vanzarilor online a incetinit cu 6% in ultimele 3 luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citat de New York Times, Jeremy Liew, om de afaceri care isi publica pe blogul sau opiniile despre comertul online, spune ca nu se astepta ca comertul online sa fie atat de afectat de criza economica. Unul din motive ar fi si faptul ca pretul publicitatii scade, deci companiile isi pot permite sa cumpere mai multa publicitate, folosindu-se de acelasi buget. Totusi, se pare ca scaderea pretului actiunilor majoritatii companiilor a afectat intr-o foarte mare masura increderea consumatorilor, astfel ca toata lumea incearca sa cheltuiasca cat mai putin, fiind nesigura in ceea ce ne rezerva viitorul. In lumea intreaga, bugetele pe care oamenii le alocau cadourilor au scazut semnificativ, astfel ca nu prea are importanta faptul ca publicitatea costa mai putin. Oamenii pot sa tot fie inconjurati de banner-ele unei firme, daca nu au bani pentru a cumpara produsele acesteia. Chiar si persoanele care nu au fost afectate direct de criza economica se gandesc de doua ori inainte de a cumpara un iPod, computer sau aparat foto de care nu sunt siguri daca au nevoie. In cadrul aceluiasi studiu, comScore a aflat ca peste 80% dintre oamenii interogati sunt convinsi de faptul ca criza economica va deveni mai profunda. Doar putin peste 20 de procente considera ca lucrurile se vor imbunatati in mai putin de un an. Totusi, nu toate produsele sufera scaderi in vanzari. Desi se estimeaza ca bugetele de cumparaturi, distractie si calatorii ale populatiei vor scadea cu aproape 15% fata de anul trecut, sistemele de jocuri vor inregistra, se pare, cresteri fata de anul trecut. Telefoanele mobile, sistemele de navigatie pentru masini si sistemele video vor inregistra, si ele, cresteri. In schimb, vanzarile de calculatoare scad, ca si cele de haine, jucarii, bijuterii, muzica sau filme. Daca anul trecut, cel mai dorit cadou era un laptop, anul acesta, lucrul pe care si-l doresc oamenii cel mai mult se pare ca este pacea si fericirea. Interesant este ca, atunci cand nu ai bani sau ai prea putini pentru un laptop, ti se pare ca pacea si fericirea sunt suficiente. In Romania, piata online, desi in crestere, nu se poate compara cu cea din tarile dezvoltate, astfel ca poate merita sa incercati, iarna asta, sa faceti cumparaturi online. Exista multe magazine online romanesti la care puteti gasi aceeasi marfa pe care o gasiti in mall-uri, dar la preturi semnificativ mai mici. George GINGUTA

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.