Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Cred că suntem pe un trend pozitiv al activităţii CJ şi trebuie să continuăm
Rep.: V-aţi prezentat recent raportul de activitate. Dincolo de cifre, ce înseamnă acest mandat, cu plusuri şi minusuri?
Zamfir Ciceu: Plusuri mai pot să fie, minusuri s-ar putea să nu existe, ca să vorbim la modul ideal. Noi trebui să încercăm să facem cât mai mult. Din cât ne propunem, reuşim o parte, cam asta este şi raportul de activitate, însă cu cât ştacheta este mai sus, cu atât noi încercăm să facem mai mult din cât ne propunem. Ca să iau lucrurile bune din acest mandat: avem încheiat contractul de finanţare pentru „Sistemul de Management Integrat al Deşeurilor în judeţul Maramureş”, dacă în luna februarie a acestui an am semnat contractul de finanţare, în luna noiembrie suntem cu toate procedurile de achiziţie lansate. Avem lansate toate procedurile de achiziţie, unele lansate acum, unele cu contracte încheiate etc.
A fost un timp foarte strâns, pentru că un timp foarte îndelungat s-a tot discutat despre acest proiect, ori într-o perioadă de 8-9 luni maxim să desfăşori atât de multe proceduri nu a fost chiar atât de simplu. E foarte multă muncă ce nu se vede, dar fără de care nu se pot implementa proiectele.
Z.C.: Să dea Dumnezeu să fie aşa, pentru că nu ne mai putem permite întârzieri, nu putem lăsa la voia întâmplării implementarea. N-avem cum.
Z.C.: E un punct sensibil al acestui mandat, la început mi-aş fi dorit ca acel contract iniţial să poată fi dus la bun sfârşit, din motive ce ţin de termene, dar nu s-a putut. A urmat rezilierea acelui contract după o decizie foarte serioasă. După aceea, din nefericire a durat o perioadă mai lungă decât am prognozat pentru revizuirea proiectului tehnic. Cert este că şi acolo s-a întârziat. Apoi am avut o procedură de achiziţii anulată, niciunul dintre ofertanţi nu a îndeplinit condiţiile tehnice. Colegii din Comisia de Evaluare, au constatat că ofertele nu îndeplinesc ofertele tehnice. Iar a fost un moment dificil şi o decizie grea, adică ce faci, iei oricum un ofertant, sau eşti riguros în continuare şi îţi asumi riscurile inerente? Decizia a fost cea pe care o ştiţi, procedura s-a reluat, avem un executant, să dea Dumnezeu să-l poată duce la bun sfârşit.
Apoi, avem încă un proiect major în implementare, poate nu la fel de vizibil ca celelalte: „Circuitul bisericilor de lemn”. Şi acolo am avut o perioadă de vreun an de contestaţii cu Lotul I, lotul II era adjudecat, dar sunt nişte lucrări inter-dependente, dar ne-a ajutat Dumnezeu şi anul acesta s-a adjudecat şi Lotul II.
Mai nădăjduiesc ca până la finalul acestui an să putem spune că avem un contract încheiat pe ceea ce înseamnă contract de finanţare: Reabilitarea Spitalului Judeţean de Urgenţă „Dr. Constantin Opriş” din Baia Mare.
Z.C.: Da, deşi nu vreau să caut vinovaţi şi nici să arunc vreo vină pe cineva. E o stare de fapt pe care o cunoaşte toată. Revenind la spital, termenul de finalizare este 19 decembrie, asumat de constructor şi nu cred că cineva îşi va putea primite o penalitate cum au dânşii de plătit dacă nu se respectă termenul. Sper ca lucrurile să evolueze bine din acest punct de vedere, lucrările să fie finalizate în 19 decembrie.
Însă cu finalizarea proiectului nu reuşim să închidem toate problemele spitalului, vor mai fi poate un etaj sau două care vor trebui finisate sau ridicat nivelul de finisare, dar asta vom vedea în exerciţiul financiar viitor ce resurse putem să alocăm noi, ce putem atrage de la Ministerul Sănătăţii, ce surse proprii are spitalul, încât să închidem 100% problemele.
A fost unul dintre cele mai importante proiecte, pentru că e vorba de sănătatea noastră şi dacă nu vom lua măsurile necesare, nu avem un serviciu de calitate, ceea ce nu putem lăsa să se întâmple. Cu toate măsurile luate, din păcate se întâmplă şi erori medicale pe care le regretăm. Vedeţi ce responsabilitate are un medic, atunci când greşeşte o dată, întreaga lui carieră este pusă sub semnul întrebării, dar când greşesc, uneori intenţionat sau nu, alţii, nu vede nimeni responsabilitatea, e doar o greşeală paralelă.
Pe de altă parte am demarat anul acesta lucrările pentru o nouă sală de consiliu, amenajările interioare, avem o nouă sală de videoconferinţe în palatul administrativ amenajată şi cred că am făcut un lucru bun, am reuşit să dăm o nouă faţă procesului administrativ din Maramureş. Urmează să vedem pe următorul exerciţiu financiar dacă reuşim să amenajăm un Centru pentru Cetăţeni mult mai modern, la intrarea principală în sediu. Acestea au fost în linii mari proiectele care interesează cetăţeanul, pentru că noi lucrăm pentru ei, nu ei lucrează pentru noi, asta trebuie să înţelegem dintr-un început şi cred că am înţeles lucrul acesta.
Z.C.: În acest moment sunt în lucru studiile de fezabilitate pe o parte din drumurile judeţene, avem nevoie să putem accesa pe viitorul exerciţiu financiar cel puţin finanţarea pentru un tronson major, odată cu dublarea din partea noastră a traseelor acolo unde se poate, pentru a face cât mai accesibile cât mai multe trasee din judeţ.
Vă dau un singur exemplu: dacă veţi merge în Şomcuta Mare, pe calea Mireşului, acolo era un tronson foarte prost, acum se circulă foarte bine. E doar un exemplu care i-a venit acum în minte. Vom continua în acest fel şi anul viitor. Am depus foarte multe proiecte şi pe social, sper să ne iasă.
Mi-aş mai dori ca până la finele acestui mandat, partea de asistenţă socială să capete o altă turnură în ceea ce priveşte responsabilitatea actorilor care participă la îndeplinirea ei. Noi vom încerca să facem o atribuire a acestor servicii către mai mulţi furnizori de servicii. Poate n-ar fi lipsit de interes ca acele centre să devină furnizori de servicii sociale în competiţie cu alţi furnizori de pe piaţă. În cursul anului viitor, cel puţin două-trei centre le vom da înspre o atribuire de furnizare de servicii pe piaţă să vedem cum merge. E nevoie de astfel de proiecte, pentru că degeaba facem drumuri, alimentare cu apă, dacă nu facem oamenii să rămână aici, la ce ne folosesc? Acesta trebuie să fie următorul pas.
Acoperim partea de infrastructură, dar omul are nevoie de politici care să ştie că-l vizează şi că e important. Cel mai important scop al administraţiei trebuie să fie omul şi nevoile lui. Nevoile umane sunt o paletă largă, dar le facem pe rând. Cred că suntem pe un trend pozitiv al activităţii CJ şi trebuie să continuăm.
„Vom vedea în exerciţiul financiar viitor ce resurse putem să alocăm noi, ce putem atrage de la Ministerul Sănătăţii, ce surse proprii are spitalul, încât să închidem 100% problemele. A fost unul dintre cele mai importante proiecte, pentru că e vorba de sănătatea noastră şi dacă nu vom lua măsurile necesare nu avem un serviciu de calitate, ceea ce nu putem lăsa să se întâmple”.
Zamfir Ciceu