• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 14 August , 2012

Consumatorii ar trebui să fie atenţi la ofertele de vacanţă cu preţuri nerealist de mici

Autorităţile, organizaţiile pentru consumatori şi comunitatea de afaceri trebuie să coopereze strâns pentru a creşte gradul de informare al consumatorilor români şi pentru a elimina ofertele înşelătoare de pe piaţă – au conchis participanţii la masa rotundă “Călătorind în Uniunea Europeană. Dialog despre drepturile consumatorilor”, organizată recent la Bucureşti de către Comisia Europeană.

 

“Aproximativ 20% dintre turiştii români sunt avizaţi, cunosc legislaţia, dar există în piaţă o serie de agenţii care nu o respectă. Vedem oferte de vacanţă cu 100 de euro, la care se adaugă mai apoi 300 de euro pentru masă, taxe de aeroport, etc, oferte des întâlnite pe site-urile care comercializează cupoane de reducere, inclusiv la pachetele de vacanţă. Cei care întâmpină probleme pe parcursul vacanţei trebuie să acţioneze imediat, să reclame în scris la recepţia hotelului pentru a avea dovada că serviciul promis nu a fost în concordanţă cu realitatea. E preferabil să existe un dialog cu agenţia atunci când un serviciu nu a avut calitatea stipulată în contract, în loc să se piardă bani pe avocaţi”, a declarat Dragoş Anastasiu, reprezentantul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.

 

Autorităţile ar trebui să se concentreze mai mult asupra acţiunilor de prevenire şi informare Alin Burcea, reprezentantul Agenţiei ”Paralela 45”, a susţinut faptul că autorităţile ar trebui să se concentreze mai mult pe controale preventive, cu scopul de a determina companiile să îşi îmbunătăţească activitatea, şi nu neaparat de a impune amenzi. În plus, autorităţile ar trebui să verifice companiile care nu sunt autorizate să comercializeze pachete de vacanţă, precum website-urile care afişează oferte la preţuri nerealist de mici, deoarece consumatorii pot fi induşi în eroare de acest tip de oferte.

 

Un alt subiect l-a constituit lipsa unui sistem de echivalenţă între categoriile de clasificare a hotelurilor şi restaurantelor în diferite ţări, fapt care duce la nemulţumiri din partea consumatorilor, problemă frecvent întâlnită în cazul unor destinaţii precum Grecia, Turcia şi alte state. Reprezentantul Centrului European al Consumatorilor din România a precizat că, în 2012, Comisia Europeană a realizat o analiză comparativă privind hotelurile de 3 stele, care poate fi consultată pe website-ul ECC România (). Mai mult, o secţiune dedicată a site-ului oferă consumatorilor informaţii specifice privind condiţiile minime pe care categoriile de hoteluri şi restaurante din ţările europene ar trebui să le ofere turiştilor.

 

Este important pentru consumatori să citească informaţiile despre condiţiile călătoriei atunci când achiziţionează un bilet de avion

În ceea ce priveşte transportul aerian, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a înregistrat 376 de reclamaţii în 2011, cel mai greu de soluţionat fiind cele împotriva companiilor care nu au sediu în România. Problemele cu care s-au confruntat consumatorii cel mai des au fost: anularea zborului (34%), întârzierea decolării (15%), refuzul la îmbarcare (3,7%), altele (47%).

 

“Educarea consumatorilor este foarte importantă. Noi vindem bilete de avion iar acestea sunt contractul nostru cu consumatorii, în care sunt specificate condiţiile de călătorie. Din păcate, 90% dintre consumatori nu citesc aceste informaţii. În plus, serviciile pe care noi le furnizăm sunt doar o parte a călătoriei, dar mai există şi alte entităţi implicate, precum autorităţile aeroportuare, vama, etc. Dar, dacă se întâmplă ceva, vina o poartă întotdeauna compania aeriană. Campaniile pentru informarea consumatorilor sunt necesare. Primim 15-20 de plângeri pe lună, majoritatea din partea cetăţenilor străini, care sunt mai activi atunci când este vorba de respectarea drepturilor lor. Având în vedere faptul că transportăm 120.000 de pasageri pe lună, numărul de reclamaţii nu este atât de mare”, a spus Adrian Ionaşcu, reprezentant al Blue Air.

Reprezentantul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, Maria Ion, a subliniat faptul că întotdeauna consumatorii trebuie să beneficieze întocmai de serviciile care le-au fost oferite în broşură sau în contract, şi a reamintit faptul că linia TelVerde a Direcţiei pentru Control (0800 868 282) este disponibilă în permanenţă pentru sesizări din partea consumatorilor.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.