Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Concursul revistelor școlare
Zilele trecute s-a organizat Concursul Revistelor Școlare 2017. „Se pare că a fost «producția cea mai slabă» de reviste școlare din ultimii 17 ani. Culmea, cauza nu este lipsa banilor. Am observat că ar fi nevoie de un curs de redactare a revistelor școlare, pentru că efectiv dascălii nu mai știu să se ocupe de așa ceva. Cei care știau probabil au intrat în pensie sau au renunțat, iar cei de acum nu se apleacă destul de serios pe acest segment. Asta deși o revistă școlară este oglinda activității unei școli pe parcursul unui an, uitându-se faptul că acestea sunt menite să încurajeze creativitatea, mai ales că majoritatea scriitorilor au debutat de foarte tineri în reviste școlare”, explică scriitorul Nicoară Mihali.
Au participat la concurs 35 de reviste, iar Nicoară Mihali, președintele juriului, a sesizat că „din ce în ce mai mult le lipsește esența. Se lucrează la formă, dar fondul este foarte sărac, deși intențiile sunt foarte bune.
Cât privește clasamentul, pot spune că 10 dintre cele mai bune reviste au fost trimise pentru etapa națională, de către juriul format din dr. Valentina Todoran, inspector de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar Maramureș, profesorul Gelu Dragoș și jurnalistul Mircea Crișan.
Au fost selectate următoarele reviste: „Esențe” de la Colegiul Gh. Șincai, „Eminesciana” de la Colegiul Mihai Eminescu, „Iluminări” de la Liceul Regele Ferdinand din Sighetu Marmației, „Spriana” de la Școala nr. 2 Baia Sprie, „Muguri”, de la Şcoala „George Coşbuc” Baia Mare, „Universul Copilăriei” de la Şcoala Dumbrăvița, „Orașul din inima mea” a Școlii Lucian Blaga din Baia Mare, „Eu și știința” de la Liceul Borșa, „Piticii’ 25” a Grădiniței 25 din Baia Mare, „Cuvânt și culoare” de la Școala Săpânța și „Raze” din Mireșu Mare”.
În concluzie, vă mai putem spune că a crescut simțitor numărul revistelor din mediul rural, „dar tare aș fi dorit ca aceste reviste să nu fie pline de poze cu activități făcute numai pentru punctajul dascălilor, ci să încerce să cultive și să valorifice creativitatea elevilor și frumusețea lumii tradiționale”, a adăugat dr. Nicoară Mihali, președintele juriului pentru Concursul de reviste școlare.