• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 22 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 15 Aprilie , 2016

Comunitatea Ponorâta, mai aproape de civilizaţie

Proiectul „Educaţia alternativă la sărăcie”, îşi propune să intervină în comunitatea romă din Ponorâta, comuna Coroieni, judeţul Maramureş, unde a fost creat un centru de incluziune socială, în măsură să ofere servicii integrate către copiii şi tinerii aflaţi în situaţie de risc cu scopul creşterii gradului de acces la educaţie formală, non-formală, bunăstare, sănătate şi ocupare.

 

 

 

Încă de la finalizarea centrului de incluziune socială, acesta este plin cu copii care au un spaţiu al lor, unde merg nu doar pentru a învăţa ci şi pentru că ştiu că acel spaţiu le aparţine şi că este construit special pentru ca ei să aibă o viaţă cât mai apropiată de cea a unui un copil normal. Un copil care merge la şcoală şi care se joacă cu colegii în curte, în timpul pauzelor.

Mulţi  dintre aceşti copii nu au avut până în acest moment o clipă de libertate, unii povestind chiar şi cum au fost prin ţări străine la vârste fragede. De la începutul acestui proiect, copiii au ajuns să umple sala de clasă, procentul de participare la ore fiind de 90%.

 

Până în acest moment s-au oferit servicii de tip „Şcoală după şcoală” pentru 80 de copii din clasele 0-IV. Cei 5 educatori au constituit 6 grupe din cei 80 copii din cadrul grupului ţintă cu care lucrează astfel, 3 grupe dimineaţa şi 3 grupe după masă. S-au constituit 2 centre: centrul de zi şi centrul de informare şi consiliere. Au fost recrutaţi 80 de copii, fiecăruia întocmindu-i-se un dosar personal. Au fost recrutaţi şi consiliaţi 20 tineri din grupul ţintă de 50 tineri toţi de etnie romă, din care 12 fete. Au fost recrutaţi şi consiliaţi membri din 7 familii rome din grupul ţintă de 35. Au fost finalizate 80 de anchete sociale pentru copiii din centrul de zi.

Toate acestea au rezultate palpabile în comunitate. După doar jumătate de an de asemenea activităţi care încearcă să educe şi să evolueze, rezultatele sunt mult peste aşteptările tuturor.

Prezenţa străinilor nu mai este privită ca o ameninţare şi mulţi dintre ei par deschişi la colaborări alături de consilieri şi agenţii sociali.

S-au achiziţionat 80 pachete cu materiale de îngrijire personală care au fost etichetate cu numele copiilor şi care au rămas în incinta centrului pentru folosinţa zilnică. S-au format 4 grupe a câte 20 copii, aceştia au învăţat norme elementare de igienă care au ajuns să le folosească în cadrul centrului. Se poate observa un comportament prin care aceşti copii se împing reciproc de la spate pentru a se spăla pe mâini înainte de masă. Poate nu înţeleg de ce trebuie să facă acest lucru, dar faptul că se motivează, atât datorită mesei, cât şi reciproc, este un pas în faţă.

 

La începutul lunii aprilie a avut loc ziua internaţională a romilor, sărbătorită şi în comunitatea din Ponorâta. Cu această ocazie, au fost aduşi copii de la o şcoală vecină pentru a înţelege că nu sunt diferiţi şi a desfăşura un mini schimb de experienţă care să îi înveţe pe copii despre egalitatea de şanse.

Am asistat la un moment artistic realizat de copiii romi care au dansat şi s-au simţit bine, trecând peste emoţiile create de public. Datorită unor astfel de activităţi, acestor copii li s-a oferit o scurtă privire asupra a ceea ce înseamnă să fii copil, cum este să treci prin emoţiile unei serbări.

 

Proiectul „Educaţia, alternativă la sărăcie” este derulat prin programul RO10 - Corai „Copii şi tineri în situaţii de risc şi Iniţiative locale şi regionale pentru reducerea inegalităţilor naţionale şi promovarea incluziunii sociale”, finanţat prin intermediul Mecanismului Financiar Spaţiului Economic European (SEE) 2009-2014, Memorandumul de Înţelegere dintre Islanda, Principatul Liechtenstein, Regatul Norvegiei şi Guvernul României privind implementarea Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014, având ca partener de program Consiliul Europei (CoE), şi Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 88/2012 privind cadrul instituţional pentru coordonarea, implementarea şi gestionarea asistenţei financiare acordate României prin Mecanismul Financiar al Spaţiului Economic European şi Mecanismul Financiar Norvegian, pe perioada de programare 2009 - 2014, şi operatorul de program Fondul Român de Dezvoltare Socială.

 

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.