• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 26 Martie , 2012

Streams of Culture

Şcoala „Al. I.Cuza” – director prof. Grigore Mureşan – este participant în proiectul multicultural Comenius „Streams of Culture”  ale cărui activităţi se desfăşoară de aproape doi ani.


Luna aceasta s-a făcut diseminarea ultimului   produs final realizat de elevii acestei şcoli în cadrul proiectului şi prezentat în cadrul mobilităţii din Praga, Cehia. Este vorba despre  cartea  de bucate „A Common European Cook Book”, care cuprinde meniuri şi reţete din ţările participante, adunate şi scrise în limba engleză de către elevi. Elevii Şcolii „Al.I.Cuza” au avut inspiraţia de a adăuga acestei cărţi un joc, pe care l-a prezentat eleva Vlaicu Antonela din clasa a VII – a A  colegilor cărora li se adresează jocul, precizând: „Ne-am gândit să adăugăm şi o latură distractivă în abordarea acestei teme şi, împreună cu elevii clasei a VII-a şi a VIII-a, am realizat un joc care se compune din planşă de joc şi un set de cărţi de joc cu întrebări din cuprinsul cărţii de bucate.

Sarea şi piperul acestui joc îl reprezintă zarurile şi pionii, fără de care, la fel ca în arta culinară - unde sarea şi piperul fac diferenţa - jocul nu ar fi utilizabil.  Jocul poate fi jucat în echipe de câte 4 elevi, servindu-se cu încredere cu zaruri şi pioni.
Simpla lecturare a cărţii de bucate ni  s-a părut atrăgătoare la prima vedere, dar adevărata provocare o constituie chiar folosirea informaţiilor din carte.
Jocul în sine ne permite nouă, elevilor, dezvoltarea competenţelor lingvistice prin folosirea limbii engleze pe toată durata jocului.
Cu toate că suntem la vârsta pre-adolescentină, în care jocul poate părea doar o joacă de copil, acest produs final răspunde totuşi nevoilor noastre de a rămâne apropiaţi de vârsta copilăriei.  De asemenea, am observat că prin jocul „Streams of cultures”, colegii care sunt mai timizi în toate aspectele vieţii şcolare au început să se integreze în grupul de joacă şi să treacă peste barierele timidităţii.
Tot acest joc ne-a demonstrat că putem lucra foarte bine în grupuri omogene – băieţi, fete – ceea ce nu se întâmplă întotdeauna la alte activităţi.
La realizarea cărţilor de joc (partea care ne-a plăcut la fel de mult ca partea practică) am lucrat în echipe şi pe perechi în timpul orelor de engleză şi informatică.  Aşteptăm cu nerăbdare activităţile din cadrul săptămânii „Şcoala altfel”, când, împreună cu ceilalţi elevi ai şcolii, vom avea ocazia să experimentăm magia acestui joc.  Toate elementele produsului final  sunt expuse  în spaţiul CDI, oferind astfel accesibilitate tuturor elevilor. De asemenea, cartea de bucate şi filmuleţele realizate pot fi accesate on-line pe site-ul www.issuu.com, pe site-ul şcolii şi al proiectului: www.streamsofculture.com şi pe youtube.
Noi considerăm că jocul este atractiv şi uşor de utilizat deoarece explicaţiile din instrucţiuni sunt clare şi accesibile (doar noi le-am scris).Jocul nostru încurajează achiziţia de limbă străină şi folosirea acesteia prin noile tehnologii (CD, DVD, pagina web).Suntem convinşi că jocul va fi utilizat de un număr mare de elevi şi în aceeaşi măsură este un punct de inspiraţie pentru ceilalţi profesori în a-şi face orele mai atractive.Care sunt beneficiile acestui joc?  Ne simţim bine împreună, învăţăm să respectăm regulile, nu ne supărăm când pierdem, fairplay-ul fiind condimentul din acest joc.”Cu aceste produse finale - cartea de bucate şi jocul – şcoala s-a înscris şi la concursul  naţional „Made For Europe”, competiţie ce are în vedere diseminarea produselor finale care urmăresc valorizarea şi promovarea experienţelor pozitive în derularea proiectelor finanţate prin programe comunitare, stimulând creativitatea, inovaţia, spiritul de competiţie.

Coordonator de proiect, prof. Monika Bandi

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.