Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Colţu meu. Presa, vârful de lance în campania electorală
Până când Puterea și Opoziția vor ajunge la un consens, se va termina campania electorală, care nici nu a început de fapt, iar noi, „cei care trebuie să dăm votul”, vom fi în aceeași ceață ca și până acum. În mod normal, chiar dacă a fost pandemie, în această perioadă, politicienii ar fi trebuit, prin mijloacele media, să lămurească electoratul cât de minunate sunt programele politice, economice ale partidelor ai căror reprezentanți sunt. Cea mai bună modalitate de a demonstra ce este de demonstrat ar fi dialogul. Adică, un politician al Puterii cu unul al Opoziției dezbat problemele, prioritățile județului, orașului, comunei. Așa ar fi trebuit să se desfășoare ostilitățile electorale. Până și din acest punct de vedere pandemia a modificat calendarul electoral și modul în care se vor desfășura celebrele dispute între candidații Puterii și cei ai Opoziției. Mai concret, nu vor mai fi dispute electorale, nu vor mai fi mitinguri electorale, adio întâlnirilor cu electoratul sau cu posibilele mici atenții pentru electorat, în ultima vreme celebrele pixuri, brichete, ori alte chestii pe care se poate trece un nume de candidat, ori partid.
Din tot acest bâlci pierd și partidele, și cei care ar fi dorit să-i vadă pe candidați, pentru a ști cum să pună ștampila. În acest context pandemic, presa va rămâne principalul vector prin care mesajul candidaților va ajunge la alegător. Ziarele și televiziunile vor avea o misiune grea de a lămuri oamenii cine sunt mai buni. Nu ne referim la nucleul dur al membrilor de partid, fiecare filială de partid are un nucleu dur care merge până în „paradis” cu partidul ales. Cei nehotărâți sunt segmentul de alegători spre care se vor duce mesajele partidelor, că vorbim de ziare sau de televiziuni. În București, mesajele au o mai mare posibilitate, o mai mare vizibilitate, pe televiziuni, sunt mai multe și obișnuința de a te uita la TV este mare la români, mai ales cu virusul acesta ce ne-a schimbat viața. Mai este și netul, rețelele de socializare, dar ele se adresează doar unui segment de populație, mai vârstnicii, cei de la țară nu folosesc minunile tehnicii de acum.
Aici la noi, cred că ziarele sunt principala metodă de a face campanie electorală. Un ziar rămâne și a doua zi, poți să îl dai și la vecin, la rude și prieteni să citească, să vadă ce frumos spune candidatul X sau Y.
Astea sunt datele problemei în acest moment. Poate vine și valul doi al pandemiei, și trei, iar lucrurile se vor schimba.