Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Colţu’ meu / Moda mega-lansărilor de candidaţi
Mi-am spus că PSD-ul este pe primul loc în ceea ce priveşte desfăşurarea de forţe. Mă gândeam că vor merge sute de delegaţi la Bucureşti pentru a scoate în evidenţă aşteptata candidatură.
A fost puţin altfel, regia a presupus intrarea în direct cu fiecare judeţ, prezent cu săli în care erau sute de candidaţi. Impresionant, dar neaşteptat. Rămâne de văzut dacă impactul va fi pe măsură. Credeam că restul partidelor vor fi mai „modeste”, dacă se poate spune aşa, dar când sunt alegeri, cine se mai uită la pungă?
Pedeliştii se vor duce la lansarea lui Iohannis cu o mie de maramureşeni. Este drept că sunt două partide, dar numărul delegaţiilor e mare. M-am gândit ce sală vor pregăti pentru multele mii de delegaţi ce vor veni din toată ţara. Poate pe stadion!Şi vor mai fi lansări cu multe mii de delegaţi veniţi pentru a atinge sau a vedea „alesul”.Asta este prima bătălie. Cea a lansărilor.
Cei mai câştigaţi din această afacere sunt CFR-ul şi transportatorii, cei care oferă cazări şi masă, ieftine. Se vor mai duce la Bucureşti cadouri, produse naturale, dar şi tablouri, icoane sau ce se mai oferă în astfel de cazuri. Nu mă refer neapărat la candidaţi, ci la şefii de prin partide, cei de care depind multe şi mărunte. Pe de altă parte, dacă tot se merge în capitală, poate mai e de rezolvat câte ceva la vreun minister, pentru cei de la putere, sau promisiuni când vremurile vor fi mai bune, pentru cei din opoziţie.
În ambele variante, se cheltuiesc bani mulţi. Trebuie ţinute, schimburi, musai de firmă sau cât mai de firmă, cadouri, după cum am spus, şi bani pentru neprevăzut.
Câte nu s-ar putea face cu aceşti bani dacă toate lansările s-ar realiza cu un grup restrâns de prieteni!
Măcar pe ăia candidatul i-ar cunoaşte!