• Rss Feed

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 10 Iulie , 2015

Colţu’ meu / Incredibila zonă a Prelucăi Vechi!

Am urcat la Preluca Veche pentru a vedea echipa de radioamatori a României ce participă la o competiţie la nivel mondial.

Nu am cunoscut zona, nu am fost niciodată. Plini de energie, am plecat din Baia Mare cu maşina redacţiei într-o deplasare ce nu ridica dificultăţi, din punctul meu de vedere.

Dar pe teren lucrurile sunt altfel, de fiecare dată. De la Copalnic Mănăştur am început să urcăm spre Preluca Veche.

La un moment dat, drumul bun s-a terminat şi a urmat un drum „împuşcat”. Un rest dintr-un drum ce cândva a fost unul pe care puteai circula cu maşina. Sunt sigur că el este o moştenire a perioadei de dinainte de 1989. Curbe şi o pantă ce pe alocuri a fost destul de abruptă. Peisajul, ca de basm. Parcă erau tablouri pictate de maeştri ai peisajelor. Şi am urcat până am ajuns pe culmea muntoasă. Nu mai era nimic în jur care să fie mai înalt. Un sentiment deosebit să fii pe vârf. De acolo ne-am bâlbâit şi am avut nevoie de ghidaj din partea radioamatorilor. Ei erau pe o culme alăturată şi ne urmăreau cu un binoclu. La telefon ne-au dat indicaţii şi am ajuns la capătul satului Preluca Veche.

Incredibil sat, incredibili oameni ce locuiesc într-o zonă incredibil de frumoasă. De acolo am urcat cu o Dacie, modificată de Valentin, un fel de geniu al motoarelor de pe acolo. A urcat Dacia, pe care o catalogasem o rablă greu de privit, ca o şeniletă peste nişte hârtoape unde un 4X4 probabil nu ar fi făcut faţă. Doi kilometri a mai durat până la sportivii maramureşeni. Acolo, liniştea absolută! Frumuseţea Dumnezeiască, aer respirabil, gâze de toate felurile, formele şi culori. Miros de iarbă şi de flori de câmp, ce mai, tot ce îţi poţi închipui mai frumos, după care pui un superlativ cum nu mai găseşti. Am descoperit şi covoraşe cu frăguţe şi căpşuni sălbatici…

Coborând, m-am gândit că dacă ai prieteni ce îţi vin în vizită, nu trebuie să îi duci în zonele mult lăudate ale Maramureşului. Îi aduci aici, cu un pic de efort, să vadă natura adevărată şi inexistentă în alte părţi. Nu te costă decât câţiva litri de motorină. Maramureşul este încă fabulos!

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.