Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Colţu’ meu / Cine repară reparaţiile din cartiere?
Stau într-un cartier în care lucrările la canalizare şi apă potabilă probabil se apropie de sfârşit. Multe luni am acceptat faptul că se fac lucrări şi trebuie să ne obişnuim să trecem peste şanţurile inestetice ce au brăzdat faţa cartierului. În plus, lucrări la trotuare şi borduri. Maşinile de la bloc au făcut vals sau tango, după cum au vrut muşchii celor de la IMI.
De la opt dimineaţa, maşinile, utilajele neacordate la o vieţuire în oraş, urlau de mama-focului, de gândeai că vine o furtună. Dar au trecut, s-au pus ţevile s-au făcut racordurile. Apoi s-au făcut racordurile racordurilor. Ce mai, lucrare, nu glumă!
Desigur, când a început asfaltarea zonelor în care s-a lucrat, a fost sărbătoare în cartier.
Ici-colo au rămas locuri în care nu s-a asfaltat. Din ce raţiuni pui asfalt pe un şanţ şi laşi un metru din el neasfaltat, nu am înţeles niciodată. Într-o gândire inginerească nu există astfel de contradicţii. Mai mult, pe traseul asfaltat, chiar în spatele blocului, pe toată lungimea lui, există o zonă mare în care şanţul a cedat, chiar sub asfaltul pus nu demult, cam ca la autostrada Orăştie-Piteşti. S-a făcut o groapă de care trebuie să ţii seama când mergi cu maşina, iar în timp…
O altă iritare este produsă de vechiul fir de conducte, ce are din loc în loc acele cămine în care erau racordurile către bloc. Aceste cămine sunt acoperite cu chestiile alea de fontă ce sunt furate de ţigani. Ei, la noi nu au fost furate, deoarece sunt la 20 de centimetri mai jos de nivelul asfaltului. Strada este găurită din 10 metri în 10 metri de aceste găuri periculoase pentru maşini, dar şi la mersul pe jos. Dacă nu eşti atent şi calci într-o astfel de groapă, rişti să ieşi cu o entorsă, în cazul fericit.
Ce raţiuni îi opresc pe constructori să acopere aceste găuri?
Nu îmi dau seama! NU sunt ale lor, dar…Zilele astea a început asfaltarea zonelor mai mari, parcări, zone de tranzit. Frumos, util, grozav, doar că se opresc pe la jumătatea traseului şi…Nu ştiu dacă mai vin, dar ar fi bine să termine. Ar fi pentru prima dată de la darea în folosinţă a blocurilor!Comentariile celorlalți
Nu stiu daca o sa-mi cititi vreodata comentariu, dar vreau sa vă spun ceva.
Lucrarile acestea sunt facute de un constructor pentru un beneficiar intr-o comunitate, pe baza unui proiect.
Beneficiarul, in cazul nostru Vital S.A. a comandat unui proiectant proiectul de reabilitare a retelelor de apa si canalizare a municipiului Baia Mare.
Proiectantul a cuprins in proiectul sau toate lucrarile necesare si deasemenea cele de refacere a straturilor rutiere, trotuarelor, spatiilor verzi, la starea lor anterioară.
Executantul, IMI Baia Mare, a executat lucrarile dupa acel proiect si dupa cum l-a taiat capul.
Beneficiarul, Vital SA, are niste inspectori de santier care trebuie sa urmareasca ca executia lucrarilor sa se faca conform proiectului.
Iarcomunitatea prin primaria municipiului Baia Mare trebuia sa vegheze ca executia lucrarilor sa se faca intr-un mod cat mai putin deranjant pentru locuitori, ca refacerea lucrarilor sa aduca terenul cu toate amenajarile sale la starea lor initiala.
Dar vedeti si Dvs. ce a iesit! Si nu sunteti de specialitate, fiindca daca ati fi si ati fi urmarit cum s-a executat pozarea conductelor si lucrarilor aferente, v-ati fi incrucit.
Dar o mana spala pe alta si toti factorii implicati sunt multumiti. Doar noi, locuitorii municipiului Baia Mare, nu!