Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Children in Storyland. Copii în lumea poveştilor
Început în urmă cu 2 ani, acest proiect a continuat în semestrul al II-lea al acestui an şcolar, dând glas dorinţei elevilor şi a profesorilor de limba engleză de a pătrunde pe tărâmul poveştilor într-o manieră nouă.
Activităţile proiectului au implicat de aceată dată Şcoala gimnazială “Alexandru Ioan Cuza” Baia Mare (director, prof. Mureşan Grigore)– prof. Monika Bandi, Şcoala gimnazială “Mihail Sadoveanu”, cartier Firiza (director, prof. Tămaş Cristina) – prof. Delia Kollat şi “Liceul de Arte “Baia Mare (director, prof. Halas Geanina Codruţa) –prof. Georgeta Pop Tătăran.
Prima acţiune din cadrul proiectului s-a desfăşurat în data de 2 aprilie 2013 la Şcoala gimnazială „Alexandru Ioan Cuza’’ din Baia Mare şi a constat în lecturarea în limba engleză a poveştii „The Reluctant Dragon” de Kenneth Grahame şi vizionarea filmului realizat în studiourile Disney.
Prima sarcină a elevilor a fost alegerea de către fiecare şcoală a unui personaj cheie din poveste şi prezentarea unei zile din viaţa acestuia. Elevii Şcolii “Alexandru Ioan Cuza” au ales ca personaj băiatul din poveste, elevii de la Şcoala “Mihail Sadoveanu” au ales dragonul, iar elevii de la “Liceul de Arte” au ales cavalerul. Prezentările power point ale elevilor au fost redactate în limba engleză şi au fost însoţite de imagini din film sau de desene realizate de aceştia. În cadrul întâlnirii de la Şcoala Cuza, elevii reuniţi din cele 3 şcoli participante la proiect au scris o poezie de tip diamant despre viaţa dragonului, au rezolvat un quiz şi au creat un interviu imaginar cu dragonul şi au emis ipoteze şi sfaturi despre cum să te porţi în cazul în care te întâlneşti cu un dragon.
A doua poveste din cadrul proiectului a fost The Jungle Book de Rudyard Kipling. După lecturarea şi vizionarea filmului în limba engleză elevii participanţi au avut ca sarcină să realizeze o prezentare power point în care să imagineze şi să ilustreze viaţa lui Mowgli după ce acesta a părăsit jungla şi s-a alăturat sătenilor. Activităţile în comun au avut loc la Şcoala Mihail Sadoveanu, cartier Firiza, în data de 17 iunie 2013, unde elevii au răspuns la întrebări fulger din conţinutul poveştii, au reconstituit firul epic al poveştii printr-un exerciţiu de vocabular şi au trasat drumul lui Mowgli printr-un joc didactic.
Elevii au dovedit o reală implicare în toate etapele proiectului, munca în echipe i-a făcut să socializeze foarte bine între ei, exprimându-şi dorinţa de a realiza un blog pe care au postat activităţile desfăşurate, impresiile, filmările acţiunilor, precum şi produsele finale. Faptul că proiectul se desfăşoară între 3 şcoli a dat posibilitate elevilor nu doar să socializeze între ei, ci şi să viziteze alte şcoli şi să-şi prezinte propria şcoală.
Unul din argumentele acestui proiect îl constituie stimularea lecturii în limba engleză, îmbogăţirea vocabularului printr-un mod atractiv şi dezvoltarea imaginaţiei creatoare şi a abilităţilor de a se exprima şi de a conversa în limba engleză.
Prof. Monika Bandi