• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 18 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 28 August , 2007

Cat incaseaza primariile din publicitatea stradala? Agentia de publicitate Primaria SRL

Publicitatea e mama comertului. Dar si mama incasarilor la buget. O demonstreaza fondurile virate in pusculita primariilor de catre beneficiarii contractelor de publicitate stradala. Iar aceasta afacere devine tot mai profitabila. Si totusi, exista si exceptii. Administratiile publice locale din Maramures isi rotujesc de cativa ani venituri din… publicitate. Adica din taxele percepute pentru montarea unor benere, panouri si afise. Nici primariile unor comune mai mici sau mai izolate nu duc lipsa de clienti, desi “batalia” pentru spatiile publicitare se da, logic, in principalele orase din Maramures. Georgeta Campan, referent principal impozite si taxe in cadrul Primariei Seini, recunoaste ca publicitatea pe domeniul public aduna niste bani la bugetul local: „Sigur ca se aduna bani din publicitate. Sunt taxe pentru afisaj-reclama-publicitate si taxe de firma. Incepand cu anul acesta s-a adunat mai mult. Pana acum a fost ceva mai putin, dar acum s-a pus baza pe asta. Cel mai bine merge cu panourile publicitare. Taxa de firma e pentru firma afisata la locul desfasurarii activitatii cu denumirea firmei. Pentru aceasta taxa s-a hotarat la noi, in Seini, ca nu se plateste in acest an, cu obligativitatea ca fiecare firma sa-si afiseze panoul la locul desfasurarii activitatii ca sa fie usor de gasit. Probabil ca abia de anul viitor se vor face incasari din taxa de firma. La reclama, sunt deja acele panouri destinate in acest sens, iar pentru acest tip de publicitate se fac incasari. Este o taxa stabilita in CL in functie de suprafata. Taxa pentru reclama si publicitate este de 20 lei/mp pe un an. Tocmai pentru ca nu se adunau bani din asa ceva, la nivel de CL s-a stabilit ca trebuie sa-i incurajeze pe cetateni sa-si afiseze firmele.” In acest an, Primaria Seini a incasat circa 10 milioane de lei vechi, dar mai sunt facturi de achitat. Dar, pe viitor veniturile ar putea „salta” considerabil avand in vedere ca mai marii orasului se gandesc si la publicitate pe internet: „E posibil ca pe viitori sa iasa bani din asta. Avem si site. Voi discuta sa vedem in ce masura putem pune bannere si link-uri”, a spus Campan. „Nu scapa nimeni” Si Stefan Cozma, secretarul Primariei Viseu de Sus, recunoaste ca publicitatea poate fi o sursa buna de venituri la buget. Mai ales ca exista si costuri aferente, adica „detilin”: „sigur ca se strang bani din publicitate. Inainte de toate este hotarare de guvern pentru impozite si taxe care trebuie respectata si este si hotarare de Cl care e obligatorie. Nu te poti juca cu asa ceva. Cum sa nu mearga treaba? Orice publicitate, daca ai o firma se plateste pentru firma, pentru bannere se plateste, autorizatia pentru bannere e detilin (am folosit un regionalism). Nu scapa nimeni! Mai ales ca va dati seama ca n-ai voie sa afisezi orice (indecenta sau nu stiu ce). Nu-s sumele foarte mari, dar se aduna ceva daca le pui cap la cap”. Ba mai mult, fiind o „problema de interes general”, Cozma spune ca taxele se afiseaza la Primarie si „se da pe cablu” cu 30 de zile inainte de a fi aprobate prin Hotarare de Consiliu Local. Autoritatile din Viseu s-au gandit si la varianta postarii pe internet a unor reclame, dar „Site-ul nostru nu ne merge, asa ca nu putem face publicitate si aici. O traznit in cutia aia neagra. Acum cutia neagra e dusa la Cluj, acum mi se pare ca e la Bucuresti, asa ca nu stim cand ne va funtiona internetul. Nici macar pe lex nu ne putem uita. S-a intamplat in urma cu cateva saptamani, cand au fost tunetele alea”. Chiar si in localitatile mai mici au inceput sa se stranga bani din publicitate. Ioan Grosan, secretarul Primariei Botiza, spune ca: „Oamenii au inceput sa vrea sa-si faca publicitate. S-au facut niste cursuri de agroturism la noi in comuna la care au participat peste 100 de persoane care au pensiuni, dupa care s-au facut tot felul de afise si pliante care se dau contra cost turistilor. Primaria nu ia nimic din asta, ba dimpotriva am alocat din bugetul local sume si am facut un proiect prin care sa se faca mai bine. Suntem in perioada de stimulare a publicitatii. Dupa aceea, sigur ca o sa se poata scoate si bani din publicitate”. „Sumele sunt modice” Primarul din Baia Sprie, Valer Barbuloviciu, recunoaste ca se aduna ceva bani din publicitate la buget, dar spune ca: „sumele sunt modice. Taxa e in functie de suprafata panoului si mai sunt cei cu bannere sau pancarde carora le dam autorizatie Nu stiu cat costa un banner intins pe drumul national, dar nu-i mult. Se poate ca pe viitor sa vina mai multi bani din publicitate, insa doar din publicitate nu pot fi schimbari semnificative.” Publicitatea interzisa Potrivit Legii nr.148 din 26 iulie 2000 privind publicitatea, cu modificarile cu completarile ulterioare “Publicitatea trebuie sa fie decenta, corecta si sa fie elaborata in spiritul responsabilitatii sociale. Se interzice publicitatea care: * este inselatoare; * este subliminala; * prejudiciaza respectul pentru demnitatea umana si morala publica; * include discriminari bazate pe rasa, sex, limba, origine, origine sociala, identitate etnica sau nationalitate; * atenteaza la convingerile religioase sau politice; * aduce prejudicii imaginii, onoarei, demnitatii si vietii particulare a persoanelor; * exploateaza superstitiile, credulitatea sau frica persoanelor; * prejudiciaza securitatea persoanelor sau incita la violenta; * incurajeaza un comportament care prejudiciaza mediul inconjurator; * favorizeaza comercializarea unor bunuri sau servicii care sunt produse ori distribuite contrar prevederilor legale”. Ioana LUCACEL ioana@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.