Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Începând cu data de 1 iulie, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va prelua administrarea contribuţiilor sociale obligatorii datorate de persoanele fizice asigurate pe baza declaraţiei individuale de asigurări sociale.
Unii cu hârtiile, alţii cu banii. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va prelua de la 1 iulie administrarea contribuţiilor de asigurări sociale, CAS pentru pensie, datorate de persoanele fizice, potrivit modificărilor aduse Codului Fiscal la finalul anului 2011.
Contribuţiile la pensii datorate de persoanele fizice vor fi achitate la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul unităţilor fiscale în raza cărora sunt luaţi în administrare contribuabilii. De la începutul lunii iulie, casele de pensii vor preda unităţilor fiscale din subordinea ANAF, în vederea colectării, creanţele reprezentând contribuţiile de asigurări sociale datorate de persoanele fizice, stabilite şi neachitate până la 30 iunie 2012. Declararea veniturilor care reprezintă baza lunară de calcul a contribuţiilor sociale se realizează prin depunerea unei declaraţii privind venitul asigurat la sistemul public de pensii.
Declaraţia privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (formularul 600), al cărei model a fost publicat luni, trebuie depusă de întreprinzătorii titulari ai unei întreprinderi individuale, membrii întreprinderii familiale, persoanele cu statut de persoană fizică autorizată să desfăşoare activităţi economice, persoanele care realizează venituri din profesii libere, persoanele care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală, la care impozitul pe venit se determină pe baza datelor din evidenţa contabilă în partidă simplă. Pentru anul 2012, declaraţia se va depune de către aceşti contribuabili numai în situaţia în care ei se încadrează în una dintre aceste categorii, începând cu data de 1 iulie 2012. Declaraţia 600 nu trebuie depusă de cei care desfăşoară activităţi pe bază de contract individual de muncă, şomeri sau de către cei care realizează venituri de natură profesională, altele decât cele salariale, din drepturi de autor şi drepturi conexe.
„Conform prevederilor OUG nr. 125/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, începând cu data de 1 iulie 2012, contribuţiile sociale datorate de persoanele care realizează venituri din activităţi independente pentru care asigurarea în sistemul public de pensii este obligatorie se achită la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale în raza cărora acestea îşi au domiciliul.
Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP), prin casele teritoriale de pensii, va preda în administrarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), prin structurile teritoriale ale acesteia, documentele si informaţiile referitoare la declaraţiile individuale de asigurare pe care le are în evidenţă.
Persoanele din categoria avută în vedere, care se vor autoriza pentru activităţile respective după data de 01.07.2012, vor completa şi depune declaraţia privind venitul asigurat la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află adresa unde îşi au domiciliul, potrivit legii.
Modelul, conţinutul, modalitatea de depunere şi de gestionare a declaraţiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii vor putea fi descărcate de pe site-ul ANAF – www.anaf.ro.