• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 6 Noiembrie , 2006

Capat de pista pentru Schumi

Michael Schumacher a pus punct celei mai prodigioase cariere a unui pilot de Formula 1. Septuplul campion mondial a iesit din scena intr-o cursa fenomenala, in care a recuperat 18 pozitii si a reflectat fidel zbuciumata sa cariera. In 1991, la Spa Francorchamps, debuta un tanar plapand si dornic de afirmare. Avusese, rezultate exceptionale la carting, dar nimeni nu-i dadea vreo sansa in prima sa cursa, mai ales ca era o solutie de avarie, concura pe postul unui pilot arestat pe atunci. Pe cel mai dificil traseu din circuit a reusit un loc 6, ceea ce echivala atunci cu un punct in clasament. A surprins pe toata lumea, declarand ca vrea sa castige acea cursa. Lumea a ras. Un an mai tarziu, castiga primul mare premiu de Formula 1 din cariera pe acelasi circuit. Numele lui? Michael Schumacher, omul care se confunda cu acest sport la fel cum o fac Michael Jordan cu baschetul sau Pele cu fotbalul. Viteza, agerimea deosebita si un exceptional simt tactic chiar in conditii grele de pista l-au facut, din senin, cel mai mare adversar al legendei de pana atunci, „printul ploii”, Ayrton Senna. Nu au apucat sa se dueleze prea mult, fiindca in primavara lui 1994 brazilianul avea sa sufere teribilul accident de la Monza. Echipa lui Schumacher a fost invinuita voalat ca ar fi trisat in acel sezon. Drumul catre legenda A fost primul incident din seria de evenimente care avea sa ii marcheze cariera si sa il transforme in cel mai incomod pilot din circuit. A cucerit primul sau titlu in acel an, insa instinctul de invingator avea sa iasa la iveala neconditionat. Genul de pilot care e dispus sa faca orice pentru a castiga, a revenit spectaculos in 1997 in urma lui Jacques Villeneuve si inaintea ultimei curse avea un singur punct avans. La o manevra abila a adversarului, Schumi l-a lovit intentionat, motiv pentru care FIA l-a descalificat si i-a atribuit logic titlul canadianului. Un an mai tarziu, s-a luptat de la egal la egal cu un alt mare campion, Mika Hakkinen, dar nu a reusit sa il invinga. La inceputul lui 1999 iese in decor si-si fractureaza piciorul. Revine peste o jumatate de an, acordandu-i victoria colegului sau de echipa, Eddie Irvine, care era in lupta directa cu Hakkinen, dar merge si petrece dupa cursa alaturi de finlandez. In 2000 semneaza cu Ferrari si urmeaza cele mai prodigioase momente ale carierei sale, reusind sa doboare toate recordurile formulei 1 stabilite de legendele Prost, Senna, Lauda sau Fangio. Dupa o viata dedicata motoarelor, dar si cu peste 700 de milioane in cont, „Schumi” a decis ca e timpul sa se opreasca. Pilotul isi incepe somnul in garajul memoriei tuturor precum o masina de epoca; sufletul sau va ramane insa, mereu, acolo pe circuit printre cai putere, manevre abile si o nestavilita dorinta de a castiga. Data nasterii: 3 ianuarie 1969 * Locul nasterii: Hürth-Hermühlheim, Germania * Rezidenta: Vufflens, Elvetia * Casatorit cu Corina * Are 2 copii * Campion mondial de kart in 1984 si 1985 * Campion European de kart in 1987 * Campion in Formula Koenig in 1998 * Debut in Formula 1 in 1991 * Septuplu campion mondial Formula 1 in anii 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005 * Primul mare premiu de Formula 1 disputat: Belgia 1991 * Prima victorie: Belgia 1992 * Detine aproape toate recordurile din Formula 1: cele mai multe titluri mondiale, cele mai multe titluri consecutive, cele mai multe curse castigate, cele mai multe pole-position, cele mai multe puncte adunate * A fost ani la rand cel mai bine platit sportiv din Europa. Claudiu BABAN claudiu@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.