• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 20 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 8 Mai , 2006

Campionul si-a zdrobit masina!

Campionul national de raliuri, Bogdan Marisca, a abandonat in cea de a doua proba speciala a primei etape, ratand astfel sansa de a-si consolida pozitia de lider in clasamentul general. „Raliul Maramuresului este un raliu de asfalt, extrem de dificil, care solicita masinile la maxim, iar virajele pun mereu probleme deosebite”, afirma, inaintea startului, campionul national din 2005, Bogdan Marisca. Din pacate, vorbele sale au prins contur la doar cateva minute dupa start, cand masina sa, un Mitsubishi Lancer Evo IX de 280 de cai putere, a iesit in decor, rasturnandu-se, si avariindu-se serios in cea de a doua proba speciala, cea de la Berinta. A fost nevoie de ajutorul spectatorilor pentru ca masina sa fie pusa din nou pe roate si, la prima vedere, necesita reparatii serioase, aceasta trebuind sa fie prezenta, peste doar o luna, pe grila de start al Raliului Acropolis (etapa in Campionatul Mondial de Raliuri). Ar fi prima data cand un roman ar concura in acest campionat. In 2006, traseul maramuresean masoara 446,5 km presarati cu 16 probe speciale ce vor insuma 153,8 km (doua probe de viteza - Berinta si Grosi - care s-au parcurs de doua ori in prima etapa si patru probe de munte - Gutai, Hoteni, Budesti si Surdesti - programate a fi parcurse de cate trei ori in cea de a doua etapa). Din cauza incidentelor de anul trecut, cand niste spectatori iresponsabili au intins un cablu de-a curmezisul drumului intr-o proba speciala avariind serios cateva masini, traseul obisnuit al raliului a fost modificat, renuntandu-se la probele de la Lacul Firiza si de la Valea Neagra, optandu-se pentru probele de viteza de la Grosi si Berinta, mult mai spectaculoase datorita vitezelor de pana la 200 km/h care au putut fi atinse pe aceste sectiuni. Concurentii s-au declarat dezamagiti de calitatea drumurilor, in special pe proba speciala de la Gutai, acolo unde carosabilul a lasat mult de dorit si si-a pus foarte mult amprenta asupra rezultatului final. Pana si liderul primei zile, Dan Gartofan, a opinat ca respectiva sectiune este mult mai proasta decat in anii trecuti. Dupa ce campionul national si castigatorul de anul trecut al Raliului, Bogdan Marisca, a abandonat, Constantin Aur, Mihai Leu si Dan Gartofan par sa fie cei care se vor lupta pentru victoria finala. Nu e de neglijat nici prezenta exotica a italianului Marco Tempestini, campion al tarii sale in anii ’90, acum la volanul unui Subaru Impreza WRX. De la stralucirea de alta data a competitiei maramuresene a ramas doar incrancenarea pilotilor, insa cu putin efort din partea celor care ar trebui sa aiba grija de drumuri si de organizare, acesta ar putea redeveni ceea ce a fost in urma cu 10 ani - Raliul Romaniei. Curiozitatile Raliului * Ministrul Economiei si Comertului, Codrut Seres, si-a anuntat prezenta la festivitatea de premiere. * Pentru a evita neplacerile create de spectatori anul trecut, numarul de jandarmi s-a triplat, zonele cu risc ridicat de incidente fiind impanzite de oameni ai legii. * Probele pe care anul trecut spectatorii au provocat incidente au fost inlocuite. * Inaintea startului, Ovidiu Mazilu, secretarul general al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, a adresat un comunicat-avertisment la adresa spectatorilor. * Masina campionului national Bogdan Marisca a debutat in acest an in Raliul Monte Carlo si este considerata una dintre cele mai competitive in momentul de fata. * Masinile oficiale si cele ale asistentei tehnice au folosit combustibil bioecologic nepoluant. Claudiu BABAN claudiu@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.