• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 18 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 11 Iunie , 2007

CAMPANIE PRO ROMANIA

In data de 3 aprilie 2007, la Bucuresti, Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui (A.P.R.I.L.), Asociatia Romana a Carnii (A.R.C.) si Patronatul National al Viei si Vinului (P.N.V.V.) au lansat campania sociala de promovare a consumului de alimente produse in Romania, cu motto-ul „Nu lasa economia sa moara, consuma alimente produse in tara ta!”. Campania este sustinuta si de F.S.I.A., AGROSTAR, ROMALIMENTA si UGIR-1903. Scopul campaniei este informarea populatiei cu privire la iminenta pericolului pentru industria alimentara romaneasca, generat de eliminarea, respectiv de reducerea taxelor vamale la produsele de import. Cei implicati isi propun sa atraga sprijinul populatiei, pentru ca economia si industria de profil din tara noastra, indiferent de originea capitalului social – autohton sau strain, sa depaseasca cu bine acest moment greu si sa reuseasca cu succes adaptarea la noile realitati ale globalizarii. Campania are trei obiective importante: sustinerea industriei alimentare, incurajarea folosirii materiilor prime specifice si pastrarea numarului de locuri de munca. Efectul urmarit este acela de a stopa scaderea consumului de alimente produse in Romania, a productiei autohtone, de a evita falimentul unor unitati de productie, concedierile masive in interiorul industriei alimentare, scaderea veniturilor din agricultura, asadar o serie de probleme economice si sociale majore, a caror evitare reprezinta dezideratul major al demersului asociatiilor patronale si sindicale implicate. In sectorul vinului, in prezent, activeaza peste 80 de agenti economici si lucreaza peste 9000 de angajati, iar in viticultura sunt circa 400.000 de persoane care isi obtin veniturile in totalitate sau partial din aceasta activitate. In industria carnii, avem 300 de unitati autorizate care produc sau comercializeaza carne, la care se adauga tot cam atatia producatori mici care vand cu amanuntul. In acest sector sunt implicati peste 1,5 milioane de oameni. In ceea ce priveste industria laptelui, avem de-a face cu aproximativ 4.000 de angajati in 300 de fabrici de prelucrare si peste 350.000 de fermieri, producatori de materie prima. Viitorii someri vor sa stie... Cine poate prelua sarcina sociala a acestor oameni care risca sa fie pusi in imposibilitatea asigurarii traiului, rezultat al abandonarii acestor activitati traditionale? Cine poate asigura infiintarea unui numar de locuri de munca echivalent sau relocarea acestor persoane care vor cauta sa isi castige existenta? Avand in vedere ca exista peste doua milioane de oameni angrenati in industria alimentara si in agricultura care asigura materia prima acestor sectoare, trebuie sa se atraga atentia consumatorului roman, in special celui din mediul urban, ca circa un sfert din familiile din tara noastra depind de venituri din aceste sectoare. Tinand cont de cele de mai sus, putem trage o singura concluzie: in aceste sectoare sunt implicati milioane de romani care acum sunt in situatia de a-si vedea viitorul periclitat de efectele concurentei cu producatori care au beneficiat zeci de ani de sprijin financiar pentru cercetare, investitii, dezvoltare si marketing. Nu e nimeni impotriva globalizarii, dar se vrea sensibilizarea consumatorului, pentru a cunoaste efortul depus si calitatea oferita de producatorii romani. Initiatorii proiectului au lansat invitatia de sustinere a intereselor legitime ale economiei romanesti tuturor factorilor politici si persoanelor publice care se pot implica direct in promovarea mesajului campaniei. Monika Krajnik monika@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.