• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 20 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 27 Martie , 2006

Calitate de trei diamante

Design atragator, interior spatios si un confort deosebit in timpul mersului, acestea sunt atuurile care fac din noul Mitsubishi Colt un diamant al soselelor. Noul Colt este noua vedeta a flotei Mitsubishi, fiind destinat in special pietei europene. Lansat in primavara lui 2004, a iesit in evidenta prin interiorul extrem de spatios. Designul modelului Colt este inspirat de conceptul CZ2, desenat de Olivier Bouglay pentru Salonul Auto de la Tokyo din 2001. Totusi, mai expresiva, Colt respira prin linii clare, bine conturate si un design sport. La interior s-au folosit materiale si texturi in premiera pentru masinile de serie. Printre acestea se pot aminti materialele translucide intalnite la Colt pe consola centrala si sistemele audio si de climatizare. Folosite mai ales in industria IT si la productia conceptelor de masini, acest tip de materiale nu au mai fost folosite pana in prezent la productia de serie. De asemenea, echiparea standard vine cu unul dintre cele mai performante sisteme de asistenta electronica a servodirectiei disponibile pe piata auto. Datorita designului exterior focalizat pe logo-ul firmei, cele 3 diamante, noul Colt poate fi extrem de usor recunoscut. Capota motorului a fost desenata aplicandu-i-se o nervura ce denota dinamism, un lucru imperativ pentru o marca sportiva ca Mitsubishi. Partea frontala este principala diferenta intre modelul european si cel japonez; mult mai expresiva si conferind dinamism si sportivitate. De altfel, coeficientul aerodinamic al masinii, 0,32, printre cele mai ridicate de pe continent fac din noul Colt o naluca in miscare, la acestea contribuind unghiul “rapid” de inclinatie al parbrizului (27 de grade), liniile ce curg pe ambele aripi laterale, imediat sub parbriz si converg in spoilerul frontal sau linia mediana (linia umerilor) pozitionata foarte sus. Noul Colt emana din toate incheieturile maturitate si dinamism, fiind foarte manevrabil, conferind celui din spatele volanului un sentiment de siguranta si confort amplificat de elementele de siguranta activa de un nivel ridicat incorporate in masina. Sistemul MASC, disponibil optional, inglobeaza ABS, EBD si TCL si optimizeaza stabilitatea noului Colt prin interventia asupra sistemului de franare sau asupra managementului motorului prevenind situatiile critice care ar putea duce la accidente. Suspensia sport combinata cu ampatamentul mare contribuie si ea la stabilitatea masinii care astfel poate negocia virajele intr-o maniera sportiva. Spatioasa la interior, luxoasa la exterior si sportiva in timpul mersului, aceasta este imaginea pe care noul Colt o lasa oricarui pasionat al motoarelor. Mitsubishi Colt 1.1 Inform - date tehnice * Motor: MPI (injectie electronica multipunct) MIVEC cu 3 cilindri in linie si 12 supape dispuse in V. * Capacitate cilindrica: 1124 cmc. * Putere maxima: 75 CP la 6000 rotatii/minut. * Cuplu maxim: 100 Nm la 3500 rotatii/minut. * Viteza maxima: 165 km/h. * Acceleratie de la 0-100 km/h: 13,4 secunde. * Combustibil: benzina. * Consum mediu mixt: 5,5 litri/100 km (4,6 litri/100 km extraurban si 7,0 litri/100 km urban). * Dimensiuni: 3870x1695x1550 mm. * Caroserie: hatchback, 5 usi, 5 locuri. *l Transmisie: manuala cu 5+1 trepte. * Emisii CO2: 130 g/km. * Pret: 9390 Euro CIP. Portret Colt * Face parte din clasa mica avand o constructie simpla monovolum. * Versiunea cu 4 usi este un amestec intre o masina de clasa mica si un van. * Colt are cea mai mare inaltime si lungime interioara din clasa sa - 1,7 metri. * Este prima masina construita de alianta Mitsubishi Motors Corporation si Daimler/Chrysler. * A fost proiectat in Japonia si construit in Olanda, 60% din componente sunt comune cu Smart Forfour. * Propulsoarele de 1,5 l diesel cu 3 cilindri si injectie de tip commonrail sunt livrate de uzina Mercedes. * Capacitatea maxima a portbagajului este de 645 litri. * Habitaclul este transformabil in numeroase feluri. * Trenul de rulare dispune de un sistem de directie asistat electric si de roti de 16 inch. * Motorizari pe benzina de 1,1/ 1,3/ 1,5 litri si pe motorina de 1,5 turbo si 1,5 litri. * Dispune in varianta standard de ABS, EBD si TLC (sistem de control al tractiunii). Filozofie comuna cu CZ2 Fara sa aiba nici macar un panou lateral in comun, noul Colt si CZ2 impartasesc aceeasi filosofie de design, accentul fiind pus pe imprimarea unei personalitati cat mai distincte. Observam o asemanare izbitoare a partii frontale cu o capota la fel de neobisnuita ca si la CZ2. Claritatea si acuratetea liniilor caroseriei per ansamblu sunt dublate de ampatamentul mare (250 cm), ecartamentul generos (146 cm fata si 144,5 cm spate) pentru o tinuta sigura de drum si parbrizul imens (1,06 m2). De remarcat si detaliile fine ale blocurilor optice fata, forma de bijuterie a semnalizatoarelor laterale (asortate cu logo-ul marcii) precum si modalitatea neobisnuita prin care farurile fac legatura intre capota ce acopera compartimentul motor si aripile laterale. Totusi, noul Colt nu surprinde prin extravaganta, fiind atent golit de artificii “dulci”, asa cum se obisnuieste in acest segment. Per ansamblu, noul Colt iese in evidenta prin eleganta, sportivitate si multa personalitate. Standard ridicat Dotarile variantei standard sunt multiple si ofera o serie de optiuni disponibile la alte masini doar in varianta full-option. Colt se prezinta in fata potentialilor soferi cu servodirectia electrica si cu un sistem de franare cu ABS si EBD. Siguranta este pe primul plan, astfel ca soferul dispune de un airbag frontal in timp ce masina este asigurata de un imobilizator electric. In plus, geamurile fata sunt actionate electric cu impuls si protectie la inchidere. Ajuns la volan, soferul unui Colt se afla in fata unui adevarat panou de comanda fiindu-i disponibil un display central multifunctional. Volanul este reglabil pe inaltime la fel ca si tetierele fata si spate. Nici aspectul exterior nu este uitat, fiind disponibile lampa de ceata spate, lampa stop centrala pe usa spate si bara protectie vopsita si ea in culoarea caroseriei. Pentru un plus de confort sunt necesare doar cateva sute de euro in plus pentru jante din otel 14 inch, un kit de pregatire audio cu 4 incinte acustice, aer conditionat cu racire torpedou sau inchidere centralizata. Claudiu BABAN claudiu@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.