Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 4 Mai , 2009

Bota critica dur Ministerul Finantelor

Senatorul PSD de Maramures, Sorin Bota, a criticat in termeni duri modul in care a fost redactata si trecuta prin Comisiile de specialitate ale Parlamentului Ordonanta de Urgenta 34/2009 (OU) privind rectificarea bugetara. Parlamentarul maramuresean considera ca astfel de acte emise de Guvern trebuie discutate de membrii Comisiilor de specialitate, tocmai pentru a se evita derapaje de la principiile stabilite in momentul semnarii Parteneriatului pentru Romania. OU 34 a trecut de plenul Parlamentului cu 181 de voturi favorabile si 88 contra. „Consider ca ne aflam in fata unui surogat <2 in 1>, facut pe picior, la propriu. Un asemenea surogat administrativ nu voi mai inghiti, de dragul solidaritatii in cadrul Coalitiei de la putere. Argumentele pentru pozitia mea politica sunt urmatoarele: In primul rand, nu a fost dezbatuta in Comisiile de specialitate sau cu parlamentarii interesati de acest subiect. Ordonanta a fost adusa ca produs finit, realizat, ma repet, pe picior. Ea a fost redactata rapid sub pretextul rectificarii de urgenta, in vederea incheierii Acordului cu FMI. Nu critic Acordul cu FMI si umbrela financiara pe care Guvernul a realizat-o in interesul Romaniei, de aceea am si inghitit acest surogat, deoarece este mai importanta umbrela financiara decat a tampona Guvernul cu aceasta Ordonanta”, a declarat vicepresedintele Comisiei de Buget-Finante din cadrul Senatului, Sorin Bota. Senatorul PSD este unul dintre parlamentarii care au acces la informatii, este la curent cu evenimentele din nordul tarii, dar are responsabilitati si in cadrul conducerii partidului. In acest context, Bota crede ca politica fiscala, economica trebuie sa fie construita pe realitati si pe prioritati. „Eu si alti colegi care imi impartasesc opiniile nu mai suntem dispusi sa inghitim aceasta maniera de lucru a Ministerului de Finante. Este o Ordonanta 2 in 1 deoarece vine sa modifice Bugetul, iar mai grav, sub aceasta masca a rectificarii si a Acordului cu FMI, s-a umblat si a fost modificat si Codul Fiscal. Se introduc noi principii de functionare economica, in Romania. Vezi TVA, vezi impozitul care nu este nici forfetar, nici taxa de functionare, nici licenta. E un impozit inventat care nu isi va atinge scopul nici in proportie de 15-20%. Aceste modificari de politica fiscala in Romania puteau fi analizate si promovate pe o cale normala, in urma unui dialog cu specialistii pe care si Parlamentul ii are. Cu atat mai mult, cu cat parlamentarii sunt mai responsabili datorita votului uninominal. Sper ca Ministerul de Finante sa aiba o alta atitudine pe viitor”, a mai declarat senatorul Sorin Bota. Nicolae TEREMTUS teremtus@gazetademaramures.ro