• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Marţi , 30 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 8 August , 2005

''Blazonul'' Sighetului

 

In sedinta din 29 iulie a Consiliului Local Sighet (CL) s-au discutat doar sapte proiecte de hotarari. Primul punct, si cel mai animat, a fost cel privind interzicerea accesului vehiculelelor cu tractiune animala in zona centrala a orasului. Consilierii au amintit de valoarea turistica a carutelor, au comparat “strafurile” cu trasurile din Occident si au modificat rutele pe care carutele pot avea acces in oras. Nimeni n-a pus problema infiintarii unei statii de birje, ca pe vremuri sau ca in Vest, si care (in sezonul turistic) s-ar dovedi sigur mai rentabila decat societatea de transport urban. S-a mai discutat despre carutasii care aduc lemne de foc (si care ofera un serviciu indispensabil pentru o mare parte a populatiei, prea saraca si lipsita de relatii ca sa-si poata face rost de lemne altfel). Se stie ca mult din acel lemn este furat, dar nu se rezolva problema oprind carutasii sa intre in oras, ci controland actele de provenienta a materialului lemnos! Consilierul PSD Horea Scubli a facut (din nou) o remarca de un gust indoielnic: “carutele sunt un simbol al intrarii in UE, atat ca tehnologie, cat si ca viteza.” O fi, dar asta face parte din multiculturalitatea Europei si din viitorul prosper prin turism, adica al nostru, al tuturor!

Alte hotarari ale CL au vizat abonamentele lunare gratuite pentru transportul urban, lucrarile si masurile de obtinere a autorizatiei de gospodarire a apelor de catre Acaterm SA, si majorarea tarifelor la autobuze. Astfel, SC Transport Mara Nord SA a majorat din nou pretul calatoriilor cu 15%, biletele ajungand sa coste intre 12 si 23.000 lei, in functie de zona, majorarea efectiva fiind de circa 20 de bani (2.000 lei vechi).

Precedenta majorare avusese loc in ianuarie, cand s-a decis concesionarea societatii, decizie ratata. Din nefericire nu s-a prezentat nici un ofertant serios, poate pentru ca obligatiile concesionarului sunt aproape imposibil de indeplinit: achitarea datoriilor de 3 miliarde, redevente anuale de 550 milioane, achizitionarea a 12 autobuze in patru ani, pastrarea personalului existent... In aceste conditii, cu autobuze (rablele sinistre) vechi de 30 de ani, serviciul de transport urban se apropie cu pasi repezi de faliment, singura rezolvare fiind revizuirea caietului de sarcini. S-o fi auzit unde trebuie?

 

Teofil IVANCIUC

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.