• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Joi , 1 Mai , 2008

Biciuind caii putere

A venit, a stat aproape trei zile si a plecat. Dupa parerea mea, cel mai mare eveniment sportiv organizat vreodata In Romania si unul dintre cele mai mari evenimente media, dupa summitul NATO, a trecut prin tara noastra, fiind mentionat de catre televiziunile romanesti abia spre sfarsitul jurnalului sportiv si, In general, din cauza accidentelor. Spre deosebire de presa romana, In presa straina numele orasului Baia Mare era mentionat marti In peste 2000 de articole In legatura cu raliul. O mare oportunitate de a populariza numele Romaniei a fost In buna masura ratata pentru ca prioritatile televiziunilor sau ziarelor romanesti au fost mai degraba legate de sfarsitul campionatului national de fotbal sau campania electorala. Raliul urma sa totalizeze 2671 de km cu probe speciale care urmau sa aiba Impreuna peste 1579 de km. Din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile, o parte din probele speciale au fost scurtate, astfel ca Inca nu exista cifre oficiale cu privire la numarul de kilometri parcursi In cadrul probelor speciale. Raliul se disputa la patru categorii de vehicule: motociclete, quad, masini si camioane. In cadrul acestor grupe, participantii s-au putut Inscrie la sectiunea de amatori sau profesionisti, exact ca la Raliul Dakar. Dupa cum se astepta, principalul duel la masini Inca se da Intre echipa Mitsubishi, reprezentata de Peterhansel, Alphand si Roma si Volkswagen, ai carei principali piloti sunt Sainz si De Villiers. Importanti In economia cursei sunt si Nasser Al-Attiyah, care alearga pe un BMW S3 sau americanul Robby Gordon care concureaza pe Hummer. La motociclete se astepta o lupta stransa Intre Cyril Despres, Marc Coma, David Casteu, Francisco Lopez sau David Frétigné. Aflat pe locul Intai al raliului la sectiunea motociclete, Goma a trebuit sa abandoneze In urma unei lovituri la genunchi, suferita In prima etapa din Romania. Spaniolul urma sa ia avionul spre Barcelona pentru a se supune analizelor. Ca urmare, In prezent, pe primul loc al competitiei se afla David Casteu, care a castigat a doua proba speciala din Ungaria si se afla la cateva minute In fata lui Katrinak. La camioane, Hans Stacey pare cel mai probabil castigator al raliului, desi ultima proba speciala a fost adjudecata de belgianul Peter Van Delm care conduce un camion MAN. La sectiunea quad, romanul Irimescu, din pacate, a trebuit sa abandoneze conducerea grupei, fiind depasit de Hubert Deltrieu (Polaris), urmat de fostul lider Laszo Szabo. La masini, japonezul Masuoka (care conduce o masina Mitshubishi echipata cu ultimul motor diesel Pajero) a trebuit sa abandoneze pentru ca francezul Pascal Maimon, copilotul lui Masuoka, a suferit o fractura la picior si a trebuit sa se Intoarca In Franta. In aceste conditii, Peterhansel continua sa conduca In clasamentul general, aratand Inca o data ca este unul dintre cei mai mari piloti ai lumii pentru acest tip de competitie. Este Inca devreme pentru a trage concluziile, deoarece nu exista Inca foarte multe date oficiale, iar la ora redactarii articolului, concursul abia a trecut de jumatate. Totusi, pentru mine un lucru e sigur: Baia Mare si Maramuresul sunt privilegiate de prezenta Central Europe Rally In aceasta zona si trebuie facut totul ca raliul sa se Intoarca si la anul aici. George Ginguta

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.