• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 14 August 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Miercuri , 15 August , 2012

Biblioteca de idei / „Concizia este sufletul brandurilor”

William Shakespeare a lăsat moştenire umanităţii multe opere literare cardinale, dar şi „mărgăritare” ce pot fi luate de învăţătură atunci când e nevoie de repere culturale. O aserţiune de a sa, decupată strict pe idee, sună în felul următor: „Concizia este sufletul vorbelor de spirit”. Un contemporan al nostru, unul dintre cei mai mari cercetători ai fenomenului brandingului şi rebrandingului, Allen P. Adamson duce ideea spre tabla sa de valori conceptuale: „Concizia este sufletul brandurilor”.

 

Mi-a venit în minte acest decupaj zilele acestea când a fost lansat noul „logo” al Băii Mari şi au prins a se înfiripa dezbateri la temă. Amintesc celor interesaţi că a stabili logo-ul unei comunităţi este una dintre cele mai importante acţiuni ale brandificării. Atacurile care s-au formulat, cu trimitere la „inimile” din sloganurile de campanie a primarului Cătălin Cherecheş, nu sunt decât nişte mascate şi măgulitoare „admiraţii”. În logo nu s-a folosit sintagma „pune suflet”, tocmai pentru că s-a dorit şi evitarea trimiterii spre slogan şi o mai mare concizie, o mai mare abstractizare. Nu s-a folosit, dar ea se presupune, pentru că iniţialele B şi M de la numele oraşului desenate sub formă de inimă trimit implicit la ideea de „suflete pereche”, precum culorile albastru-roşu la culori pereche. De aici şi până la „povestea” ce se poate derula despre „Baia Mare – oraşul oamenilor care pun suflet”, sau „Baia Mare – un oraş edificat de oameni cu suflet”, sau „Baia Mare – oraşul în care cetăţenii pun suflet!” nu e decât un pas mic, uşor şi necesar, ce se va face cât de curând. Acesta pentru că mesajul e bun. Iar „mesagerul” a pus mult suflet. Se ştie că oamenii care pun suflet în ceea ce fac reuşesc deplin în viaţă. Întreţinut de un primar tânăr, dinamic, energic, implicat ... mesajul din logo-ul oraşului poate deveni viabil. ªi chiar ... adevărat!

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.