• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Marţi , 23 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 3 August , 2009

Berceanu, un oltean „iubit” in nord

* Pesedistii baimareni au iesit la rampa politica dupa vizita ministrului Transporturilor, Radu Berceanu. Ei acuza superficialitatea liderilor PD-L in relatia cu interesele Maramuresului. Ce mai, o Alianta de pus pe ranile unui judet izolat… Presedintele PSD Baia Mare, Mircea Dolha a declarat ca este dezamagit de vizita liderilor pedelisti in Maramures „Am fost profund dezamagit de vizita prim-ministrului Emil Boc si a ministrului Radu Berceanu. Stiu ca ministrul Transporturilor este oltean, mai stiu ca nu poate sa-i inteleaga pe maramureseni ca si entitate. Insa de aici si pana la a-i ironiza pe maramureseni este o cale lunga si de neiertat. In urma vizitei lui Breceanu a ramas concluzia acestuia ca noi suntem niste visatori, ca proiectul Tunelului de sub Gutai este un vis irealizabil. In legatura cu Drumul Expres, dupa cum se stie a spus ca el va fi facut doar pe doua benzi. Vreau sa reamintesc ca acest Drum a fost discutat inca in 2003, la o sedinta comuna a Guvernului roman cu cel maghiar. Apoi, in perioada guvernarii Tariceanu a ajuns in portofoliul ministerului Transporturilor. S-a ajuns pana la exproprierea celor care au terenuri pe firul acestui Drum”, a declarat Dolha. Liderul pesedist a amintit cum in ianuarie 2009 ministrul Berceanu a exclus acest drum din portofoliul ministerului. „Culmea tupeului e ca vine in iulie 2009 si spune ca din 2010 va reintroduce in portofoliul ministerului acest drum important, desi documentatia pentru Drum era finalizata. Cand sa il credem, atunci sau acum. A venit in campanie electorala si a vorbit in batjocura. Suntem noi mai molcomi, dar nu suntem prosti”, a mai spus Dolha. Liderul PSD a cerut presedintelui PD-L, Mircea Man sa isi respecte cuvantul fata de maramureseni, sa lucreze in si pentru interesul judetului. Iritarea pesedistilor a venit pe fondul unor discutii cu privire la oportunitatea realizarii unor proiecte mari. Tunelul pe sub Gutai a fost promovat pe vremea mandatului Cosma, la presedentia Consiliului Judetean. Tot atunci a aparut si proiectul Drumului Rapid. Daca tunelul a fost o idee nascuta din „neant”, Drumul Rapid sau Expres a fost un proiect realizat de Mircea Grecu. Fost castigator al Olimpiadei Internationale de Chimie, cu studii in SUA, specializari in tehnologii inalte, Grecu a lucrat la inceputul anilor 2000 in Primaria Baia Mare. Proiectul Drumului Rapid a aparut dupa studii profesionale ale lui Grecu. Prima piedica a venit din partea presedintelui CJ, de atunci, Alexandru Cosma. Erau anii in care se discuta de dezvoltarea judetului si proiectele aferente. Prezidentul Cosma, printr-un joc de glezna politica si-a insusit proiectul. Au fost discutii, acuze, defaimari. Grecu, un tip dezinvolt a continuat sa promoveze ideea realizarii Drumului Rapid. Vocea lui s-a facut auzita si in Iasi. Aici a inceput sa se ridice din punct de vedere politic, Relu Fenechiu, unul din liderii actuali ai PNL. Liderul liberal s-a indragostit de proiectul lui Grecu. El vedea o continuare, un drum Sighet-Iasi cu legatura la Drumul Rapid. Lui Fenechiu i-a placut atat de mult acest proiect ca a incercat sa si-l puna pe lista lui de proiecte personale, spun gurile rele. Ca a fost asa sau nu, nici nu are prea mare importanta. Pentru Maramures era o problema iesirea din izolarea in care s-a afundat cu politicieni cu tot. Dupa o oarecare inertie, Proiectul Drumului Rapid a ajuns pe masa de lucru a guvernantilor cu tot ce a urmat: includerea in Protocolul discutiilor romano-ungare si includerea ca proiect prioritar, pe lista ministerului Transporturilor. Este drept ca lobby-ul lui Fenechiu a avut un rol important. Declarativ, politicienii vremii au spus ca vor scoate Maramuresul din izolare. Lumea isi freca mainile de multumire, unii visau la un drum cu masina din Baia Mare pana la Viena, pentru a asculta concertul Operei de acolo. Pana au aparut ministrii groazei, Gheorghe Dobre si Radu Berceanu. Dobre a fost pesedist, dupa care a intrat in PD. A ajuns ministru al Transporturilor in cabinetul Tariceanu. Din motive greu de inteles, Dobre a „suntat” orice proiect de infrastructura ce viza Maramuresul. Surse parlamentare au afirmat la vremea respectiva ca adversitatea fata de nordul tarii s-ar fi datorat faptului ca aici ar fi multi maghiari. Dupa schimbarea lui Dobre, autoritatile judetului au crezut ca lucrurile se vor schimba. A venit ministru Radu Berceanu. A fost doar o impresie si o dorinta. Nu s-a schimbat nimic, iar proiectele existente au ramas in sertarele uitarii. In ultimul an al guvernarii Tariceanu, Drumul Expres sau Rapid a ajuns din nou in atentia celor care au painea si cutitul. Din pacate pentru noi nu s-a intamplat nimic hotarator. Acum a revenit Radu Berceanu la carma ministerului Transporturilor. Dupa cum se stie, in vizita ministeriala recenta Berceanu a promis un fel de Drum comunal, dar cu gardulet. El a mai spus ca va fi nevoie de 7 ani pentru a vedea daca un astfel de Drum este rentabil, daca cifrele de trafic vor arata necesitatea unui astfel de Drum. „Barbi” vandute maramuresenilor pe post de realitati. „Nu cred ca am ce comenta. Sunt satul de declaratii politice ale unora sau altora. Domnul Dolha spune acelasi lucru de fiecare data, in conditiile in care in organizatia pe care o conduce sunt probleme. Sa ne vedem fiecare de ale noastre” - Mircea Man Traficul Rapid Nici din punct de vedere al cifrelor de trafic, Berceanu nu a avut dreptate. Mihai Grecu a facut un studiu de trafic profesionist. A rezultat ca un Drum Expres se justifica in contextul unui trafic intens spre Ungaria. Si in acest moment, in Maramures exista un trafic deosebit spre Ucraina si Ungaria. Pe la Sighet, doar verificand trecerile prin punctul de Vama se ajunge la circa 10.000 de masini pe zi. Ce ar fi daca am avea un Drum Rapid cu legatura spre marile autostrazi europene. Sa mai spunem ca Mihai Grecu a fost directorul general al Companiei de Autostrazi, ca nu s-a inteles cu Berceanu, ca a fost schimbat de actualul ministru al Transporturilor. Meciurile nespuse intre cei doi dureaza de multi ani. Nicolae TEREMTUS teremtus@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.