• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 21 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 15 Octombrie , 2012

Bătălia transportatorilor

Transportatorii se plâng că licenţele acordate de Autoritatea Rutieră Română se încalecă peste cele emise de Consiliul Judeţean. Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Gabriel Zetea spună că va tranşa problema într-o şedinţă cu firmele din domeniu. 

 
 

De ani buni, transportatorii se plâng că se confruntă cu un fenomen grav, „pirateria”, şi întâlnit pe aproape fiecare rută din judeţ. Teoretic, pentru toate rutele trebuie eliberate licenţe de către Autoritatea Rutieră Română, autoritatea competentă în domeniu. Numai că, din 2009, şi Consiliul Judeţean poate da licenţe speciale, prin Serviciul Tehnic, cum sunt cele pentru transport elevi.

Din acest motiv, a izbucnit un scandal între transportatori, care cer Consiliului Judeţean să intervină şi să lămurească situaţia.

Ioan Marc, administratorul Persic Trans, unul dintre semnatarii plângerilor, povesteşte:

„În 2008 am licitat traseul, am câştigat licitaţia ce s-a făcut la Bucureşti, până în 2013, când va fi următoarea licitaţie. Dar Consiliul Judeţean eliberează nişte licenţe pentru transport elevi, care nu-s legale, şi le dă la oricine.

Aşa că ne trezim noi care am câştigat licitaţiile de transport persoane că vin cei cu licenţe de la CJ, că vin înaintea maşinilor noastre şi iau elevii şi călătorii. Până acum licenţele erau eliberate de ARR, dar acum CJ încurcă lucrurile.

„În Monitorul Oficial scrie că aceste licenţe pentru „curse regulate şi speciale se efectuează de operatorii de transport rutier în baza licenţei de traseu eliberate de autorităţile administraţiei publice de la nivel judeţean, în a căror rază administrativă se află traseul respectiv, cu avizul Autorităţii Rutiere Române”. Deci, ceea ce avem noi. Că de exemplu, dacă am cursă la 6.30 şi mai vreau să bag o cursă la ora 8, că cere lumea, mie poate să-mi dea, dar nu altei firme. Acum s-au trezit mai multe firme, vin, iau 3 – 4 elevi. Fac nişte contracte cu liceele, care nici acestea nu-s valabile pentru că liceele n-au statut juridic. Alţii merg numai cu adeverinţe că elevul este la liceul cutare şi obţin licenţe de la CJ.

 

Copiii sunt de fapt pretextul, pentru că ei iau toţi călătorii. De exemplu, noi avem cursă la 6.30 şi el pleacă la 6.25. Deci, pe timp de vară, cât ei nu au circulat, am avut profit de 60%, iar acum nu ajung banii de motorină. Deocamdată aceste licenţe nu s-au dat, pentru că a fost scos proiectul de hotărâre de la ultima şedinţă de CJ. Cu toate astea, ei circulă şi iau elevii fără nicio licenţă. Le iau banii, spunându-le că le fac abonamente, dar abonamentele sunt false. Pentru că nu se pot elibera abonamente fără licenţe de traseu, fără nimic. Suntem vreo 10 transportatori cu licenţe care avem această problemă. Am făcut sesizări la Poliţie, CJ, am fost în audienţe, dar deocamdată niciun răspuns”.

 

Transportatorii se plâng că din 2009 CJ dă periodic asemenea licenţe speciale, care îi pun pe butuci pe cei care plătesc toate taxele la stat şi îşi pun toate hârtiile în ordine: „Mai mult, CJ dă licenţe la aceeaşi oră cu noi, cei care avem licenţe licitate la Bucureşti. Cei de la ARR spun că licenţele se dau la interval de cel puţin o jumătate de oră”, spune Marc. 

 

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Gabriel Zetea, recunoaşte problema şi spune că, din acest motiv, de 4 ani refuză să voteze proiecte de hotărâre pe această temă: „De 4 ani cer un raport din partea Serviciului tehnic din CJ pentru a lămuri problema modificărilor licenţelor de transport. Intervin aproape şedinţă de şedinţă pe acest subiect. Dar până acum n-am primit niciun raport.

Este o problemă, pentru că de fiecare dată cei de la Serviciul tehnic ne motivează cerinţele privind modificarea licenţelor de transport cu cereri de la primării. Ei spunând că primăriile doresc modificarea programului, se modifică staţii etc. Se creează o bulibăşeală generală pentru că o dată ce aprobi un program de transport la începutul anului, ar trebui să avem în vedere toate traseele şi programele. Acestea sunt autorizaţii emise de Serviciul Tehnic din CJ.

Dar mai sunt autorizaţiile la care se participă prin licitaţie la ARR, la Bucureşti. Ăştia sunt cei care au licenţe şi care ar trebui să fie de drept pe traseele de transport persoane.Eu întotdeauna am fost pentru licitaţii electronice în care se câştigă corect un serviciu. Dar din moment ce noi avem un serviciu care atribuie alte curse, evident că apar nemulţumiri. CJ dă aceste licenţe speciale pentru că Serviciul Tehnic vine cu o motivare, iar plenul aprobă modificarea traseului respectiv, a programului etc. Consilierii judeţeni votează pentru că n-au de unde să ştie detaliile din teren dacă cei de la Vadu Izei, de exemplu, vin să modifice un traseu de la 8 la 7.30. Din punctul meu de vedere nu-i nicio problemă, doar că se încalecă unii pe alţii: cursele câştigate corect prin licitaţii la Bucureşti cu cele atribuite de CJ.

Zilele acestea am programată o întâlnire cu transportatorii care au licitaţii câştigate prin ARR, o să aduc de faţă şi reprezentanţii Serviciului Tehnic, să ajungem la o soluţie de compromis. Eu de 4 ani de zile am tot cerut rezolvarea acestei probleme, aşa că acum sper să-i dăm de capăt”.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.