Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Un pas înainte şi doi înapoi la drumul mare!
Şoferii, dar şi localnicii de pe traseul Baia Sprie – Bârsana, unde (cică) se reabilitează drumul au intrat în trepidaţii în ultimele zile pentru că s-au auzit zvonuri că lucrarea rămâne neterminată până când se finalizează lucrările de apă-canal.
Aşa că am cerut urgent explicaţii vicepreşedintelui Consiliului Judeţean, Emil Marinescu: „Este adevărat că lucrările la drum se opresc din cauza lucrărilor la apă-canal, dar doar pe raza administrativă a oraşului Cavnic. De asemenea, şi pe Baia Sprie, pe porţiunea de la Şişeşti până în centrul oraşului Baia Sprie. Este vorba în total de o lungime de 14 – 16 km. Pe porţiunea asta se opreşte reabilitarea drumului”.
Cât timp va dura acest lucru? „Nu se poate spune pe ce perioadă se opresc lucrările pe această zonă. Proiectul de apă-canal are termen de implementare de doi ani. S-ar putea probabil forţa lucrurile să se facă mai repede canalizarea, dar deocamdată nu este câştigată licitaţia. Doar proiectul a fost aprobat, iar procedurile de licitaţie sunt în curs. Proiectul este de 119 milioane de euro, dar vizează aglomerări mai mari de 10 mii de locuitori. Cavnicul a intrat datorită investiţiei la drumul Baia Sprie – Bârsana. Pe Cavnic şi Baia Sprie vor fi lucrări de apă-canal. E un program de 119 milioane de euro pe Maramureş. Vreo 57 de milioane are Baia Mare, dar aici sunt arondate Tăuţi şi Baia Sprie. De asemenea, proiectul mai prinde Cavnicul, Sighetul, Borşa, Seini şi Vişeu de Sus. Nu-i o noutate proiectul de apă-canal, dar în Cavnic nu ai pe unde să faci reţeaua de apă şi canalizare dacă nu intri în corpul drumului”, explică Marinescu. L-am întrebat pe vicepreşedinte dacă aceste sistări de lucrări la drum compromit proiectul de reabilitare în ansamblul lui. „Da, se compromite pe zona respectivă. În mod sigur vor trebui renegocieri la Bucureşti, dacă se va aproba prelungirea proiectului pe o perioadă sau întreruperea activităţilor. Este posibil însă să nu se dea şi să se facă din alte surse. Asta nu înseamnă că pe celelalte porţiuni de drum nu se poate lucra pentru a se merge mai departe cu proiectul de reabilitare”.
Reamintim că încă de la începutul proiectului au fost oameni care au spus răspicat că nu vor ajunge banii pentru finalizarea drumului: „Pentru că ştiam că nu ajung banii, eu am fost cel care am anulat licitaţia o dată. Pentru că s-a coborât cu aproape 30% din valoarea propusă prin studiu, şi s-au tăiat pentru proiectare-execuţie. Iar atunci când nu se face proiectare-execuţie, constructorul dictează şi nu mai ai control”, spune vicepreşedintele CJ.