• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 21 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 15 Mai , 2012

Absurditatea drumului Baia Sprie – Bârsana

Povestea reabilitării drumului Baia Sprie – Bârsana a ajuns într-un punct care sfidează logica. Şi constructorul şi beneficiarul vor rezilierea contractului, dar în teren se lucrează de mama focului.

 
 
 

V-am spus nu demult că firma Selina, care reabilitează drumul Baia Sprie – Bârsana, a cerut rezilierea contractului. La rândul său, Consiliul Judeţean (CJ) a zis ceva de genul „ba eu cer rezilierea”. Şi urma să se rezolve povestea într-o comisie de arbitraj. Zilele trecute am văzut că se lucrează la foc continuu pentru amenajarea marginilor drumului, aşa că ne-am gândit că n-are sens continuarea lucrărilor din moment ce toată lumea vrea rezilierea.

„Tocmai asta e şi problema noastră. Am mai avut de atunci o serie de întâlniri şi tocmai asta le-am spus: dacă aţi transmis o înştiinţare de reziliere, înainte să vă apucaţi de lucru ar trebui să trimiteţi măcar o adresă. Dar nu există nici adresă şi nici program. Totul trebuie să se facă în baza unui program avizat în primul rând de dirigintele de şantier şi de noi ca beneficiar. Dar nu există. Nu ştiu ce vor să facă”, spune managerul de proiect Cristian Chendea, din cadrul CJ.

Cei de la Selina se plâng (în sinteză) că CJ nu şi-a făcut treaba şi că pe drum s-au întâlnit cu fel de fel de lucrări şi cu alunecări de teren, pe când cei de la CJ reproşează întârzierile: „problemele de pe drum nu sunt atât de multe încât ei să nu fi făcut nimic. Noi asta spunem. Lucrările ar fi trebuit să fie într-un stadiu mult mai avansat”, spune Chendea.

Şi uite-aşa s-a ajuns la comisia de mediere a conflictelor. „Am solicitat adjudecarea din partea Comisiei de adjudecare a disputelor, care în cazul nostru este Search Corportation. A fost o întâlnire cu toate cele 3 părţi şi urmează să primim adjudecarea cazului. Dar procedura poate dura până la 84 de zile conform contractului. Iar dacă nici atunci nu se poate, sunt şi alţi paşi. Am vrea şi noi să ştim dacă Selina vrea să intre în grafic. Ei lucrează, dar încă nu ne-au înaintat niciun program de lucru. Ar trebui să vină cu un program refăcut prin care să dea termene în care reuşesc să execute obiectivul. Dar la ora actuală nu există.”, spune managerul de proiect.

Până una alta, pentru că drumul era deja aproape impracticabil a intervenit societatea Drumuri Judeţene cu plombări şi covoare asfaltice pe tronsoanele „calamitate”, însă vorbim de lucrări de întreţinere care nu fac parte din contractul pe fonduri europene.

„În ce priveşte contractul de finanţare, am avut ofiţerul din partea ADR Nord-Vest şi deja am şi discutat cum vom face notificarea pentru mărirea termenului de finanţare. Pentru că nu avem ce face pentru că lucrările se intersectează cu lucrările de apă-canal. Despre penalităţi aplicate constructorului? Nu se face aşa ca la Poliţie. În momentul în care vin cu o situaţie de lucrări, le tăiem de pe situaţie. Depinde cât e de mare situaţia de lucrări comparativ cu penalizarea”, a adăugat managerul de proiect. Reamintim că în urma unui control privind implementarea proiectului şi modul în care s-au efectuat procedurile de achiziţie publică s-a dat o corecţie financiară de 25%.

 
S-au plătit deja 5 milioane de lei, s-au returnat banii „dar există garanţia de bună execuţie de la Selina şi o să vedem ce se întâmplă în continuare”, spune Chendea.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.