• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 21 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 23 Iulie , 2012

BAC-ul şi Generaţia Generalizată

De doi ani încoace ne confruntăm cu rezultate usturătoare la proba de Bacalaureat şi ne lovim brutal de aceleaşi întrebări: Cine e de vină? şi Cum s-a ajuns aici? Desigur, fiecare dintre noi propune răspunsuri în măsura conştientizării situaţiei în care ne aflăm, dar oare suntem în totalitate în cunoştinţă de cauză? Am avut urechile ciulite la multitudinea de variante care se propulsau pentru a fi auzite şi luate în calcul? Sau ne-am complăcut, din nou, în a alege o viziune care este în concordanţă cu ceea ce am prefera să credem, mai degrabă decât cu realitatea?

 
 

„Generaţia rataţilor! Generaţia etnobotaniştilor! Generaţia idioţilor! Generaţia facebook! – aşa ne cataloghează mass-media şi opinia publică din întreaga ţară, în zilele acestea, pe toţi care am dat Bacalaureatul – eu le spun doar atât – RUŞINE! Ruşine tuturor!

 

Ruşine pentru ca aţi ajuns să daţi vina pe o generaţie crescută de voi, arătată cu degetul acum tot de către voi! Ruşine sistemului care ne-a crescut! Ruşine modelelor care ne sunt promovate de mai bine de 20 de ani încoace! Ruşine nouă, vouă, profesorilor, elevilor, politicienilor, mass-mediei, ROMÂNIEI!

 

Am ajuns, după 20 de ani de şpagă, de modele gen Becali, Tălmăcean şi Bianca Drăguşanu, de învăţământ prost manageriat, de legi prost făcute, să profite cei puternici, de facultăţi pe pile şi pe bani, din care au ieşit generaţii întregi de dascăli care ne-au educat pe noi, cei idioţi şi fraieri, cei care ne aflăm acum în aceeaşi oală, indiferent dacă ne-am luat sau nu BAC-ul, am ajuns la o limită!

 

Nu mai suportăm! Refuzăm să credem că suntem o generaţie pierdută! Suntem, de fapt, prima generaţie care va fi sacrificată cu folos, şi asta deoarece ne-am săturat de ce se întâmplă în ţara asta! Totul trebuie să înceteze! Pentru asta vom ieşi în stradă şi vom cere dreptate! Cerem ajutorul oamenilor corecţi, ajutorul moral de care avem nevoie pentru a progresa! Toată lumea este acum şocată de rezultatul Bacalaureatului şi implicit de învăţământul românesc. Ohh, dar ce surpriză! Cât de neaşteptat! Ce şoc! INCREDIBIL! SENZAŢIONAL!”

 

Acestea sunt câteva fragmente dintr-un protest, care circulă pe internet, al unui elev care a dat Bacalaureatul anul acesta.

O chestiune sau situaţie va fi întotdeauna privită în funcţie de a cărei parte a baricadei ne aflăm şi, implicit, va fi influenţată în mod substanţial de subiectivitatea cu care tratăm lucrurile. După cum se spune, putem observa două sau mai multe părţi în fiecare poveste, iar înainte de a ne stabili o părere asupra unui subiect, preferabil ar fi să ascultăm şi să analizăm în detaliu.

Cerând şi alte păreri ale unor elevi care anul acesta au avut de susţinut examenul în cauză, s-a mărturisit că: „Examenul de Bacalaureat a fost, fără doar şi poate, unul accesibil. În mod evident, anual, vor exista elevi care să nu promoveze, însă faptul că rata de promovabilitate a scăzut în acest an nu dovedeşte faptul că examenul a fost greu, ci că interesul pe care îl acordă profesorii şi elevii pregătirii a scăzut.” , mai mult decât atât, aceasta susţine că „Vorbind strict din punctul meu de vedere, ca elevă care tocmai am trecut peste acest examen, absolventă a secţiei umaniste, pot spune că subiectele au fost unele uşoare faţă de ceea ce mă aşteptam, care au pus accentul pe subiecte de interes larg şi nu cred că este permis ca un elev, la absolvirea a douăsprezece clase, să nu-l fi citit pe Eminescu sau să nu-l fi cercetat, din curiozitate şi spirit naţional, pe Ceauşescu“.

 

Pe de altă parte, alţii blamează sistemul de învăţământ: „Când 56% din candidaţii la examenul de Bacalaureat nu reuşesc să promoveze, este cazul să ne dăm seama că ceva nu este în regulă cu sistemul. Astfel, subiectele de anul acesta au fost de un grad de dificultate prea ridicat pentru nivelul la care se află învăţământul românesc la ora actuală”, a comentat un elev care nu a reuşit să promoveze examenul la matematică. O altă elevă susţine şi ea că: „De vină este în mare parte sistemul şi, pe de altă parte, aşteptările şi/sau indiferenţa profesorilor corectori”.

 

Părerile lor sunt împărtăşite de mulţi alţii, care, la rândul lor, nu consideră ca fiind productive schimbările dese ale sistemului de învăţământ. Se sugerează şi ideea de incorectitudine în ceea ce priveşte comparaţia între ultimele două generaţii şi cele anterioare lor, deoarece nu au fost tratate cu aceeaşi stricteţe, deci, automat, compararea acestora nefiind valabilă în acest context. Cu toate acestea, şi gradul de interes al elevilor a scăzut sesizabil, aceasta posibil datorându-se şi creşterii probabilităţii de a intra la o anumită facultate, unde nu este considerată diploma de Bacalaureat ca o formă de admitere. Sunt diferite universităţi private şi şcoli post liceale care acceptă elevi doar pe baza examenului propriu de admitere, fără a mai fi nevoie de o diplomă care certifică faptul că ai promovat examenul de Bacalaureat. De altfel, se mai poate sesiza şi modificarea priorităţilor după care se ghidează unii elevi, sau scopul lor în viaţă.

Cu toate acestea, ideea de a arunca acest eşec pe umerii unei întregi generaţii este revoltătoare. Este o decizie drastică şi impertinentă de a generaliza şi de a ajunge la subapreciere pe plan naţional şi de aducere a unor acuze, care, pentru unii elevi, sunt incontestabil nemeritate. Este necesară o clarificare a întregii situaţii, pentru că altfel se surprinde riscul de a reduce în continuare motivaţia pentru a atinge potenţialul maxim, datorită ridiculizării şi a celor care încă luptă şi râvnesc la excelenţă. În loc de a critica toţi elevii cu nonşalanţă, ar fi mai constructivă o hrănire a ambiţiei acestora, oferindu-le respect şi recunoştinţă celor care dovedesc că merită, astfel consolidând paşi spre rezultate ireproşabile.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.