• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 19 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 12 Iunie , 2006

Arta moraritului

Cladita pe experienta in arta moraritului a fostei Intreprinderi de Morarit si Panificatie Maramures, societatea Viporex & Co SRL se poate lauda in prezent cu sisteme de productie la standarde europene si angajati pe masura. Astfel ca, nu e mirare ca produsele „Anita Morarita”, distribuite in patru judete ale tarii, au o calitate superioara, satisfacand cele mai exigente cerinte. Pe vremuri, pe strada Minerilor se afla o moara pe apa. Ulterior, obiectivul a apartinut fostei Intreprinderi de Morarit si Panificatie, si deservea o lista lunga de brutarii din zona. In prezent, cladirile de pe strada Minerilor au aceeasi utilitate. Cu mentiunea ca, in locul unei societati cu utilaje invechite, a fost cladita o moara cu tehnologie de tip european (vechea moara a fost cumparata in anul 2003 de catre grupul de firme Inter Korex- Viporex. Din 2003, Viporex &Co SRL a demarat un riguros plan de investitii, cu scopul de a respecta standardele UE si de a creste calitatea produselor. Astfel ca, in numai trei ani, societatea s-a dezvoltat, devenind unul dintre liderii in domeniu din judetul nostru si nu numai, deoarece in prezent moara deserveste patru judete din Ardeal. Iar produsele „Anita Morarita” au ajuns sinonime cu calitate superioara. Cu toate acestea, Alexandru Muresan, directorul de productie al societatii spune ca lista de investitii continua. Reporter: Cum ati castigat primii clienti? Alexandru Muresan: Grupul nostru de firme distribuia inca din 1994 produse de morarit import Ungaria si produse de morarit indigene, fiind unul dintre cei mai importanti distribuitori de acest gen din nord-vestul tarii. Odata cu preluarea morii, firma noastra nu a facut decat sa dezvolte piata pe care operam in acel moment si sa largeasca gama de produse comercializate cu cele fabricate de noi. Clientii nostri ne-au cunoscut si ne recunosc prin calitatea fainii, serviciile post vanzare oferite si relatia buna construita in timp. Rep.: In ce stadiu ati ajuns cu planul de investitii? A.M.: In 2004 a fost demarat un proiect de investitii, o parte din surse proprii, o parte din fonduri nerambursabile, ce are drept scop alinierea la standardele UE. Am facut investitii pentru amenajarea interioara a morii, dotarea cu filtre sanitare si urmeaza dotarea laboratorului propriu cu aparatura performanta care sa asigure un control mai bun al calitatii atat pentru materia prima, cat si pentru produsele finite. Intentiile noastre sunt ca pana la sfarsitul anului 2006 sa demaram si lucrarile de amenajare exterioara a cladirii. Investitia in calitate este una din cele mai bune investitii pe care o intreprindere le poate face in prezent: este un mijloc privilegiat pentru a scadea costurile de fabricatie, a mentine clientii si a castiga noi pozitii pe piata. Rep.: Cum a luat fiinta marca Anita Morarita? A.M.: Din planurile si strategia de dezvoltare a afacerii noastre pe urmatorii ani, face parte si diversificarea gamei de produse fabricate. In acest sens, primul pas pentru promovare si pozitionare pe piata a fost crearea unui brand “Anita“, sub care vindem in acest moment produsele fabricate de noi. Marca noastra a fost inregistrata la OSIM. Rep.: A fost nevoie de instruire suplimentara pentru angajati? A.M.: O parte din angajati au fost preluati odata cu achizitia morii, datorita experientei pe care o au in domeniu. Fiind preocupati continuu de instruirea personalului angajat, suntem in faza de implementare a sistemului de management al calitatii de produs, de sistem, de resurse, ISO 9000 si sistemului HACCP de siguranta alimentara, iar responsabilitatea principala a managerului de calitate este instruirea angajatilor. Rep.: Credeti ca integrarea tarii noastre in UE va atrage jucatori importanti pe aceasta piata? A.M.: In perspectiva aderarii la UE, obiectivele industriei romanesti de morarit sunt: asigurarea sigurantei si securitatii alimentare, introducerea de tehnologii si procese de productie competitive pe piata europeana, alinierea standardelor romanesti la cele europene si internationale, imbunatatirea statutului si imaginii de morar, precum si cresterea calitatii pregatirii profesionale. In sectorul de morarit am inteles deja faptul ca, pentru a ramane competitivi pe piata este nevoie de calitate. Asa cum am mai spus, cei care vor investi in calitate vor ramane pe piata. Nu trebuie sa uitam faptul ca, odata cu aderarea la UE, barierele tarifare impuse la importul de produse de morarit vor fi eliminate si astfel comertul cu aceste produse va fi liberalizat. Ioana LUCACEL ioana@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.