• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 24 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 27 Mai , 2008

Apple e pe val

Saptamana trecuta s-au dat publicitatii rezultatele financiare ale companiilor americane pe primul trimestru. Apple a raportat cresteri ale veniturilor pe al doilea trimestru fiscal, care s-a Incheiat la 31 martie, de 43%, de la 5.26 miliarde la 7.21 miliarde de dolari. Rezultatele Apple nu sunt surprinzatoare, dar merita mentionate, pentru ca Apple face parte din grupul mic al companiilor ale caror rezultate nu par sa fie afectate de recesiunea care marcheaza Intreaga economie globala si, In special, economia americana. In acelasi timp, analistii din industria IT au observat ca un mare aport In aceste rezultate excelente le-au avut vanzarile directe In magazinele Apple. In urma cu exact 7 ani, la 19 mai 2001, Apple a dechis primul magazin Apple Intr-un oras mic din statul Virgina, McLean. In acel moment, multi analisti se Intrebau de ce a decis Steve Jobs ca e nevoie ca Apple sa Isi vanda si direct produsele, simtind ca, practic, Apple Incepe sa faca concurenta distribuitorilor sai. In momentul In care Apple a deschis primul sau magazin, avea In jur de 2% din cota de piata a calculatoarelor. Scopul declarat al lui Steve Jobs a fost sa ajunga la o cota de piata de 5%, iar principalul mijloc de marire a vanzarilor urma sa fie lantul de magazine Apple. Spre deosebire de alti concurenti care Infiintau magazine In malluri cu chirie ieftina, Apple a insistat sa Isi deschida magazinele In cele mai luxoase pozitii, plasandu-se astfel pe piata, In mod evident pe o pozitie complet diferita fata de ceilalti concurenti. In primii ani, magazinele nu au marit semnificativ numarul de calculatoare vandute, dar a crescut popularitatea Apple, lantul de magazine constituindu-se Intr-o unealta de marketing incredibil de eficienta. Daca pana acum produsele Apple puteau fi vazute In rafturile retailerilor alaturi de celelalte produse ale tuturor companiilor, Steve Jobs a reusit, prin lantul de magazine creat de el, sa faca oamenii sa realizeze ca Apple e mai mult decat un calculator, laptop, mp3 player sau telefon, ci un mod de viata. Astfel, 7 ani mai tarziu, cota de piata a calculatoarelor vandute de Apple direct In magazine a ajuns la 14%, dar si mai surprinzator este faptul ca numarul de calculatoare vandute de Apple Computer care costa peste 1000 de dolari reprezinta 66% din toate vanzarile de astfel de calculatoare. Asta Inseamna ca, la fiecare 3 calculatoare achizitionate cu peste 1000 de dolari, doua dintre ele sunt vandute de Apple. Succesul lui Apple pe piata calculatoarelor mai scumpe de 1000 de dolari cu siguranta ca Ii va face pe unii constructori de calculatoare sa acorde o mai mare importanta acestui segment de piata, dar, Intre timp, putem spune cu siguranta ca Apple e leader pe piata produselor high end. Apple Isi continua ofensiva cu lantul de magazine, detinand In prezent 208 magazine, dintre care 27 In afara Statelor Unite. Apple planuieste sa deschida 45 de noi magazine In acest an In SUA, Australia sau China. In plus, In prezent, produsele Apple pot fi cumparate si In 400 dintre cele 1.300 de magazine ale retelei Best Buy si se asteapta ca, pana la vara, sa se inaugureze Inca 200. George Ganguta

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.