• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 28 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 9 Octombrie , 2006

Afaceri, marca AZUR

Situatia societatii comerciale de transport „Azur” SA este pe zi ce trece mai dificila. Daca nu se vor lua masuri urgente, falimentul va bate la usa societatii patronate din umbra de directorul din cadrul Ministerului Transporturilor, Victor Butean. De la ultimele scandaluri pe care GAZETA le-a prezentat pe larg, situatia a ramas aceeasi. Desi instanta de judecata a hotarat ca in AGA director este pensionarul Ioan Marincas, nimeni nu vrea sa puna in aplicare sentinta investita cu formula executorie. Practic, directorul Gavrila Chis nu poate sa isi exercite atributiile profesionale deoarece directorul Ioan Marincas (cel care nu vrea sa plece) nu elibereaza biroul, nu preda stampila etc. Toata activitatea firmei este blocata si cei 80 de angajati sunt „ai nimanui”. „Gasca” lui Butean continua actiunea de falimentare voita a firmei. Pentru a prelungi agonia Azur, Butean si compania au intentat un nou proces lui Chis si celor care sunt de partea acestuia. Mergand pe firul acestei povesti cu iz penal, am inceput sa gasim exemple cu privire la modul in care oamenii care s-au „insotit” cu Butean au desfasurat activitati in contradictie cu legea. Actualul director economic, Vasile Popa, fost director al Azur in anii trecuti, un apropiat de-a lui Butean (are un aport de 3,8% din actiunile societatii), a „incasat” o plangere penala pentru management „performant” (stilul de lucru care a guvernat activitatea Azur in ultimii ani). Dar sa vedeti ce prejudiciu poti cauza printr-un banal contract de cumparare a unor microbuze. In 2004, directorul de atunci al Azur, Vasile Popa (actualul director economic), incheie un contract de vanzare-cumparare cu firma Uniraifen SRL. Obiectul contractului trei microbuze marca Mercedes. Pretul stabilit a fost de 29.400 de euro bucata, plus TVA. Interesant este ca la acest contract, in acte nu apare nici o contra oferta, desi legea cere examinarea a cel putin 5 alte oferte de pret. Au fost achizitionate trei microbuze cu aproape 100.000 de kilometri parcursi la pretul de mai sus. La putin timp de la incheierea contractului, a fost primita o oferta de la firma Lamarr pentru acelasi tip de microbuz, dar nou, la un pret de 26.760 euro. Practic s-au cumparat microbuze vechi la un pret mai mare ca cele noi. Prejudiciul calculat este de 12.782 de euro. Directorul Chis solicita inceperea urmaririi penale impotriva lui Popa si a contabilului Floare Hanos, pentru gestiune frauduloasa. Vom reveni. Nicolae TEREMTUS teremtus@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.