• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Marţi , 23 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 21 Decembrie , 2009

Aeroportul albastru de Baia Mare, dorit de Cosma

* Blue Air, operatorul aeronautic romanesc, a venit in Baia Mare in vara. Oferta firmei a fost pe trei rute internationale, in zone cu importante comunitati de romani-maramureseni. Din pacate lucrurile nu au mers cum ar fi vrut operatorul si in prag de sarbatori si-a anulat cursele de pe Aeroportul baimarean. Este al doilea operator privat care renunta la cursele din Baia Mare. Pentru nordul tarii este o lovitura de imagine, cel putin. Pentru Blue Air a fost o actiune riscanta, din care nu au iesit bine. Trecem peste contextul economic si incercam sa analizam ce s-a intamplat. Precizam ca oferta Blue Air a fost foarte rentabila. Preturi in jur de 50 de euro pe cursa pana in Italia, Spania sau Austria. La un asa pret, comparabil cu cele practicate de firmele de transport cu autocarul sau microbuze. Una este sa mergi aproape doua zile, si altceva e sa faci acelasi drum in doua ore si cu acelasi pret. Am incercat sa vedem de ce nu au fost rentabile cursele oferite de Blue Air. Am aflat lucruri interesante. Dupa tam-tamul de la inceput a urmat tacerea. Multa lume nu a stiut de cursele din Baia Mare. Au fost cazuri cu unul, doi sau trei calatori. Dar mai sunt si altele. Au avut un singur avion care zbura pe aceste rute. La un moment dat a avut probleme tehnice si nu a mai umblat prin Europa o saptamana. Asa a inceput sa creasca neincrederea in randul potentialilor clienti. A fost si factorul meteo. In mai multe dimineti nu a putut veni unicul avion deoarece era ceata la Suceava. Acest avion avea si serviciul de posta. El mergea de la Suceava la Baia Mare si apoi mai departe in Europa. Revine la Suceava, via Baia Mare si noaptea merge la Bacau si Bucuresti cu posta. Dimineata ar fi trebuit sa ajunga de la Bacau la Suceava, dar in conditii de ceata nu a mai putut face fata. Asa au aparut intarzieri, neveniri si alte probleme care au dus la pierderea interesului clientilor. Au fost si cateva intamplari in care unicul avion de pe aceasta ruta a fost inchiriat si nu a mai putut onora cererea din Baia Mare. Pe langa aceste probleme a mai aparut una interesanta. Operatorii de turism din Baia Mare, potrivit informatiilor noastre, au refuzat sa cumpere bilete la Blue Air. Motivul, unul jignitor pentru maramuresenii care lucreaza in Vest. Operatorii s-au plans ca din cauza „capsunarilor” pe cursele acestea ieftine sunt conditii proaste. Adica, avionul pute, spus pe romaneste. Ceva de genul ca muncitorii maramureseni ar fi niste trogloditi. Cu siguranta ca nu este asa. Probabil interesele economice sunt mai puternice ca interesul oamenilor. In momentul de fata se duc tratative cu o alta firma romaneasca, Carpatair. O firma din Moldova. Pe de alta parte, este posibil ca si Blue Air sa revina cu o alta oferta. Firma din Moldova are tarife mai ridicate, dar cu escala in Timisoara au peste 15 destinatii in Europa. Pe langa problema cu operatorul pe rute europene a aparut o problema interna. Comandorul Vasile Dale a iesit la pensie. El va urma sa fie inlocuit de catre Mihai Patrascu, cel care a lucrat pe branci pentru toate proiectele legate de Aeroport. Propus de Conducerea judeteana, Patrascu are avantajul ca a primit si avizul Autoritatii Aeronautice Nationale. Are experienta si este numarul doi in Consiliul de Administratie al Aeroportului de la infiintarea acestuia. Toate bune si frumoase, doar ca interesele poarta fesul. Numirea iminenta a lui Patrascu este sabotata de consilierii PSD. O parte a acestora. Se spune ca si-ar dori postul, functia, nimeni altul decat Alexandru Cosma. In momentul de fata inspector guvernamental. Miza se spune ca ar fi lucrarile care vor moderniza Aeroportul. Se stie ca fostul prezident, Alexandru Cosma, este un obisnuit al lucrarilor cu dedicatie. Credem ca alesii judeteni vor tine cont de faptul ca Patrascu a fost un deschizator de drumuri la Aeroport, nu are interese, firme si altele, iar acest obiectiv strategic trebuie condus din pasiune nu din interes. Daca va fi nevoie vom reveni cu alte amanunte. Nicolae TEREMTUS teremtus@gazetademaramures

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.