Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Administraţie ineficientă, populistă sau coruptă?
Ne apropiem de finalul unui ciclu electoral, moment pentru o analiză critică, dar obiectivă a realizărilor administraţiei publice locale băimărene. Problemele identificate chiar de cetăţenii municipiului le-a subliniat Cristian Niculescu Ţâgârlaş, preşedinte PNL Baia Mare, care în ultima lună şi jumătate a avut întâlniri cu liberalii din organizaţiile de cartier, dar şi alţi cetăţeni din zonă.
Reporter: Dacă ar fi să faceţi o apreciere generală privind percepţia băimărenilor faţă de administraţia locală, care ar fi şi de ce?
Cristian Niculescu Ţâgârlaş: Contrar a ceea ce reflectă o parte a presei, cetăţenii sunt extrem de nemulţumiţi, raportându-se la angajamentele asumate şi realizările din teren.
Actualul primar a promis proiecte generoase care nu au fost puse în practică, iar cetăţenii au menţionat în intervenţiile lor ca nu s-au asfaltat drumurile, nu a fost rezolvată problema traficului şi a parcărilor, nu s-au reabilitat termic imobilele, nu a fost rezolvată problema rromilor care trebuiau mutaţi şi nici a cerşetorilor. Siguranţa şi ordinea publică reprezintă, de asemenea, o problemă, iar preţul utilităţilor şi al serviciilor publice a crescut, deşi s-a promis că nu vor fi majorări. Concluzionând, există o stare de nemulţumire firească, vizibilă doar în contactul direct cu băimărenii, care nu mai acceptă să fie manipulaţi.
Reporter: Ce şi-ar dori băimărenii ca să fie mulţumiţi de oraşul în care trăiesc?Cristian
Niculescu Ţâgârlaş: M-am întâlnit până acum cu oameni din toate cartierele, de toate vârstele şi condiţiile sociale. Am aflat problematica din zona Depozitelor şi Valea Borcutului, din cartierele Gării, Traian, Săsar, Republicii, din Oraşul Vechi, Progresului, Griviţei şi Alecsandri. Oamenii sunt nemulţumiţi, unii chiar revoltaţi şi vocali, o stare de spirit care derivă din realitatea cotidiană. Băimărenii au reclamat că administraţia a promis să intervină cu lucrări şi în cartiere, pe alei, trotuare şi străduţele mai mici, în subsolurile insalubre, dar şi pe platformele de gunoi, parcări ori faţada blocurilor. Toţi constată că se fac lucrări doar pe arterele principale, unde se pun bănci până pe marginea bulevardelor, se plantează flori de 4-5 ori pe an ori chiar mai des, se mătură şi se spală asiduu. În cartiere se intră rar, superficial şi doar propagandistic. Oamenii recunosc că sunt dezinformaţi, chiar manipulaţi, că nu ştiu ce costuri presupun lucrările şi încep să se trezească şi să reclame risipa de bani publici. De exemplu, mulţi băimăreni au menţionat că au fost în audienţă la primar, unii chiar de 3-4 ori pe aceeaşi problemă, de fiecare dată li s-a spus că «se rezolvă», dar nu s-a făcut nimic. A răspunde în faţa cetăţenilor mi se pare cel mai important lucru pentru un ales local.
Reporter: Cum aţi răspuns nemulţumirilor cetăţenilor şi ce angajamente v-aţi luat?
Cristian Niculescu Ţâgârlaş: Am adoptat o poziţie sinceră şi corectă. Mi-am asumat lipsa de combativitate şi uneori de eficienţă a consilierilor locali liberali, a căror prezenţă la întâlnirile cu cetăţenii am considerat-o necesară. Mi-am luat în faţa cetăţenilor următoarele angajamente: că voi verifica cum a fost folosit şi ultimul leu din bugetul public, că voi instaura legalitatea în oraş, că toate deciziile luate de Consiliul Local şi Primar vor fi transparente, iar în viaţa publică voi promova un climat de moralitate pentru ca niciun reprezentant al administraţiei să nu mai jignească vreun cetăţean, cum s-a întâmplat şi de curând, când la o şedinţă publică un domn a fost întrebat dacă s-a spălat. Am garantat cu probitatea mea profesională, de avocat cu aproape 15 ani de experienţă, şi mă voi ţine de cuvânt. Abuzurile trebuie să înceteze, iar oraşul să revină băimărenilor.
Reporter: Aţi întâlnit şi cazuri de cetăţeni care v-au spus în faţă că îl susţin pe actualul primar? Care a fost reacţia?
Cristian Niculescu Ţâgârlaş: Eu respect opţiunea fiecărui băimărean. Celor care aveau o anumită opinie le-am pus în faţă realităţile menţionate de ceilalţi cetăţeni. Lipsurile existente, manipularea, promisiunile neonorate, risipirea banului public, lipsa locuinţelor şi a locurilor de muncă, iar majoritatea a înţeles că nu ajunge să mături zilnic în oraş pe bani mulţi şi să plantezi lalele scumpe în intersecţii. Oraşul nu se poate dezvolta prin organizarea de spectacole şi activităţi publice festiviste. Mai mult, chiar şi pensionarii nu mai acceptă să fie cumpăraţi cu două tichete de 20 lei pe an, în condiţiile în care lună de lună nu le ajung banii pentru factura de apă, medicamente şi alte nevoi.
Reporter: Ce lipseşte oraşului Baia Mare şi ce trebuie spus băimărenilor?
Cristian Niculescu Ţâgârlaş: Legalitate, transparenţă, moralitate. Baia Mare are nevoie de un proiect bazat pe dezvoltare economică, utilizarea corectă a resurselor financiare şi respect faţă de cetăţean. Baia Mare are nevoie să redevină un oraş puternic, cu cetăţeni prosperi. Pentru asta trebuie să scăpăm de eticheta de oraş corupt, să îi aducem acasă pe băimărenii stabiliţi în alte oraşe ale ţării sau lumii căci ei reprezintă garanţia progresului. Trebuie să convingem investitorii să vină în Baia Mare fără să fie nevoie să se umilească sau să „contribuie” în buzunarul cuiva. Planul de administraţie este corect şi benefic pentru băimăreni: ordine şi legalitate în activitatea administraţiei, responsabilitate din partea funcţionarilor şi gestionarea transparentă a banului public.
„În cartiere se intră rar, superficial şi doar propagandistic. Oamenii recunosc că sunt dezinformaţi, chiar manipulaţi, că nu ştiu ce costuri presupun lucrările şi încep să se trezească şi să reclame risipa de bani publici. De exemplu, mulţi băimăreni au menţionat că au fost în audienţă la primar, unii chiar de 3-4 ori pe aceeaşi problemă, de fiecare dată li s-a spus că «se rezolvă», dar nu s-a făcut nimic. A răspunde în faţa cetăţenilor mi se pare cel mai important lucru pentru un ales local”.
Cristian Niculescu Ţâgârlaş