• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Marţi , 23 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 18 Ianuarie , 2010

„Judet in santier” in an cu buget auster

* In ultimele zile au existat o serie de speculatii ca Maramuresul ar fi „pe spate” in 2010 din perspectiva investitiilor, in special in infrastructura. Pentru a para loviturile diversioniste, Mircea Man, presedintele CJ, a explicat intr-o conferinta de presa cum sta treaba. Credem ca toti sunteti satui de scandalurile politice, tocmai de aceea nu vrem sa va obosim cu detalii despre ce a mai declarat cutarica despre cutarica. Zilele trecute, politicienii si-au aruncat din nou vorbe de duh, pornind de la ideea ca in 2010 Maramuresul e „varza” la capitolul investitii in infrastructura. Tocmai de aceea, Mircea Man, presedintele Consiliului Judetean, a convocat o conferinta de presa pentru a aduce o serie de lamuriri. Nu intram in jocurile politice ale lui Man si nu ne intereseaza despre cine spune ca „sta in birou si-si ascute creioanele”, sau cine-i „dus cu pluta”, sau cine-i „Agamita Dandanache iresponsabil”. Dar in calitatea sa de presedinte CJ, consideram ca e important sa va spunem ce anunta in ceea ce priveste investitiile si prioritatile judetului pe 2010. Ca unii sunt sceptici, asta-i alta poveste. Man a vorbit in primul rand despre Aeroport: „consilierii judeteni n-au acceptat popunerea lui Mihai Patrascu pe postul de director, asa ca m-am tinut de cuvant si i-am semnat numirea si ma bucur ca deja face lucruri bune. Voi mai face o incercare in CJ, daca o sa-mi aprobe parametrii si indicii economici pentru Aeroport. Daca nu, voi gasi intelegere la CJ, vom licita pe cati bani avem. Obiectivul legat de Aeroport e marirea pistei, dand posibilitatea sa aterizeze avioane mari, si dotarea pistei cu aparatura moderna”. Despre lucrarile la Drumurile Nationale, Man a spus ca-i normal ca judetul nostru sa nu fie nominalizat de la Bucuresti, din moment ce banii se aloca prin sucursala de la Cluj: „In 2009 pe drumurile nationale din Maramures s-au pus 5 mii de tone de mixtura. In 2010 vor fi 25 de mii de tone. Impartite pe DN 18 Baia Mare – Pasul Prislop, pe DN 18 B Baia Mare – Rohia (limita de judet Cluj), DN 19 Pasul Huta – Sighetu Marmatiei si DN 17C Moisei-Sacel-limita cu judetul Bistrita Nasaud. Drumul European E58 Dej-Baia Mare-Satu Mare intra in acest an in reabilitare incepand cu 1 martie”. Man a ramas ferm pe ideea ca se vor investi sute de miliarde si pe drumurile judetene si comunale: „In 2010, pe drumurile comunale, tot pana in aprilie, pentru ca asa se desfasoara programul, Maramuresul va beneficia de minim 800 – 1000 de miliarde lei vechi. Ca prioritate pentru mine va fi drumul de legatura Botiza-Grosii Tiblesului care va lega Maramuresul Istoric cu sudul judetului (dar asta nu se face intrun an). Vorbim de aceasta suma separat de ceea ce va fi pe Hotararea 577, care iar va fi o suma substantiala. Nu avansez daca va fi 100 sau 200 de miliarde, dar am purtat discutii si cu doamna ministru, si cu premierul, iar sumele vor fi substantiale”. S-a vorbit si despre reabilitarea drumului Baia Sprie – Barsana: „Pentru cine nu intelege: am semnat contractul! Inca din 23.12. 2009. Sunt bani europeni, am facut toate licitatiile. Sunt 22 milioane de euro, deci aceasta lucrare este pornita. Acum e organizare de santier, se poarta discutii cu primarii sa vedem ce utilitati au de finalizat, sa nu fie necesar sa se sparga apoi lucrarea. Dar intre Budesti si Cavnic putem intra in forta pe acest drum. Acesti bani nu depind de bugetul statului. Cat priveste faptul ca-mi asum aceasta lucrare: finantarea lucrarii a inceput o data cu aprobarea de catre Regiunea Nord-Vest si aprobarea de la Ministerul Dezvoltarii, lucru pe care l-am facut eu. ªi eu pot trimite azi 10 proiecte si sa nu fie finantate niciunul si dupa ce vine alt presedinte sa spun ca eu am rezolvat problemele. Banii vor fi superverificati, iar lucrarea trebuie sa fie una pe masura. Nu va exista saptamana sa nu fiu prezent la aceasta lucrare”, a spus Man. A mai adaugat ca pentru Drumul Expres Baia Mare – Petea „impreuna cu presedintele de la Satu Mare ne-am gandit sa vedem daca nu reusim un parteneriat strain si sa facem lucrarea in sine”. A mai spus ca pentru „Spitalul Judetean avem 16 – 18 miliarde pentru reabilitare. Eu cred ca-i o investitie extrem de puternica intr-un an in care vorbim de buget de austeritate. De asemenea, vorbim de 340 miliarde lei vechi investitii de la Apele Romane, tot in Maramures”. Man a declarat ca se va preocupa sa-i convinga pe guvernanti si de necesitatea continuarii lucrarii la Barajul Runcu, sa nu ramana inutile toate investitiile de pana acum: „La un moment dat erau blocati 500 de milioane de euro, care ar fi insemnat finalizarea lucrarii, acestia fiind bani europeni, nu de la buget. Eu cred ca acest demers va trebui continuat”. De asemenea, Man si-a asumat faptul ca anul acesta se va finaliza canalizarea si va fi reparat drumul de la Dumbravita, unde avem cea mai mare investitie straina. Presedintele spune ca s-a intors de la Bucuresti cu garantia ca vor continua si investitiile in turism: „vor fi dati toti banii pentru Borsa insa va trebui si o inventariere a ce s-a facut acolo. Sunt niste dacontari care n-au fost urmarite asa cum trebuia”. Man spune insa ca nu vor fi bani suficienti pentru achitarea lucrarilor angajate de primarii pe promisiuni politice, cum ar fi reparatiile la scoli. ªi pentru sanatate „era nevoie de un buget mai mare”. Concluzia trasa de presedintele CJ este ca „in contextul unui buget de austeritate, eu spun ca Maramuresul va fi in acest an un santier”. Cum ramane cu gropile din asfalt? Man a spus ca este constient ca maramuresenii sunt indignati din cauza gropilor de pe drumuri, aparute dupa ultimele ninsori. „Sigur ca stiu cat e de injurata saraca mama”, a spus presedintele zambind. Iar sa ne consoleze, a povestit ca si el a intrat intr-o astfel de groapa si a facut pana la ambele cauciucuri. Solutia? „Lucrari de calitate, ca altfel in tot anul putem carpi. Dar altii nu-si pun problema ca n-au facut asta de o gramada de ani. Degeaba trimit acum sa astupe gropile, ca in primavara sunt din nou gropi si nu vom avea nici bani. I-am rugat pe cei de la drumuri sa umple gropile provizoriu cu piatra sau balastru pana vom intra in reparatii. Mi s-a spus ca pe drumul Baia Mare-Targu Lapus se poate face asta acum. Vrem sa fie licitatie, sa gasim o firma care sa raspunda pe 4 ani de tot ce se intampla”. Mircea CRISAN mircea@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.