• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 18 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 17 Noiembrie , 2008

„Infrastructura Maramuresului, prioritatea mea!”

Recent, Mircea Geoana, liderul PSD, declara ca: „Dupa 30 noiembrie, viitorul guvern va trebui sa transforme Romania intr-un imens santier, pentru ca Romania trebuie sa construiasca pentru tinerii sai, pentru cei cu probleme sociale, pentru cei care trebuie sa primeasca sprijin din partea statului”. Presedintele social-democratilor crede ca Romania poate si trebuie sa construiasca peste 400.000 de locuinte. Guvernul, autoritatile locale si sectorul privat trebuie sa intre intr-un parteneriat autentic, astfel incat sa fie transformata criza economica din strainatate intr-o oportunitate pentru Romania. Solutia PSD se doreste a fi antidotul pe care Romania il va aplica impotriva unei recesiuni care deja se face simtita. Sorin Bota, candidatul Aliantei PSD+PC pentru Colegiul 2 Senat Maramures, creditat cu cele mai mari sanse pentru preluarea portofoliului de ministru al Transporturilor, pentru care il recomanda deja „cartea sa de vizita” impresionanta in domeniul transporturilor, sustine cu tarie ca infrastructura si transporturile sunt un obiectiv prioritar al programului PSD de guvernare. „Dezvoltarea durabila a oricarei regiuni si a unei tari, in ansamblu, este asigurata doar de o infrastructura performanta. In 2004, dupa redresarea economiei, guvernarea PSD raporta darea in folosinta a 100 de km de autostrada si incepuse un program ambitios, prin care se urmarea ridicarea infrastructurii romanesti la nivelul celei din statele europene dezvoltate. Daca s-ar fi mers in ritmul de acum patru ani, Romania ar fi avut cel putin doua magistrale rutiere functionale la nivel european. Acum, in 2008, dupa 4 ani de guvernare de dreapta, bilantul kilometrilor de autostrada dati in folosinta este, practic, zero, reabilitarile drumurilor s-au facut de mantuiala, banii pentru plata investitiilor vin cu intarziere, lucrarile stagneaza. Romania este in pericol de a-si opri cresterea economica, din cauza capacitatii insuficiente a infrastructurii. Marii investitori din Uniunea Europeana ne ocolesc, stabilindu-si afacerile la vecinii nostri. In mod direct sau indirect, acest factor influenteaza extrem de negativ intreaga economie nationala si, implicit, prin costurile si perioadele de realizare foarte mari, nivelul de trai al majoritatii cetatenilor. Dezinteresul autoritatilor in urmarirea si coordonarea lucrarilor de infrastructura a facut din Romania un soi de poligon de anduranta si din viata cotidiana a cetatenilor, un calvar”, sustine Sorin Bota. In calitate de ministru-secretar de stat in perioada 2001-2005, Sorin Bota este, de departe, unul dintre tinerii exponenti ai PSD-ului de astazi, capabil sa rezolve problemele de infrastructura si de transporturi din Romania. Experienta, profesionalismul si, nu in ultimul rand, varsta fac din Sorin Bota persoana cea mai potrivita, care POATE, STIE si DECIDE in privinta viitorului Romaniei. Din acest motiv, el sustine cu tarie ideea conform careia „autostrazile, drumurile nationale, aeroporturile sau caile ferate sunt baza pe care se sprijina si se dezvolta o economie sau, dimpotriva, pot constitui factorul limitativ care duce la stagnare sau regres. In acest moment, suntem in a doua situatie. Una dintre prioritatile Aliantei PSD+PC va fi acordarea de investitii masive in infrastructura de transport, pentru a accelera dezvoltarea acesteia, cu asigurarea, in acelasi timp, a confortului cetatenilor. Avem nevoie de drumuri si, pentru aceasta, avem nevoie de vointa si determinare politica. Obiectivul nostru il reprezinta asigurarea confortului tuturor persoanelor care beneficiaza de serviciile de infrastructura. Ne vom baza si pe oportunitatea imensa oferita de statutul Romaniei de tara membra a UE, pentru a accesa fonduri europene nerambursabile. In plus, datorita pozitionarii geografice deosebite a tarii noastre, la intretaierea celor mai importante drumuri comerciale dintre Europa, Asia si Orient, Alianta PSD+PC doreste afirmarea Romaniei ca placa turnanta a transporturilor continentale si intercontinentale pe principalele rute geografice vest-est si nord-sud”. In ceea ce priveste Maramuresul, candidatul la Senat, Sorin Bota, declara ca „realizarea unui pod peste Somes, concomitent cu constructia Drumului Nordului, ce va lega N-V tarii de viitoarea Autostrada Transilvania, reprezinta pentru mine prioritatea 0. Maramuresenii au nevoie de o infrastructura solida, coerenta, care sa le faciliteze transportul, in timp util, catre toate zonele tarii. Dezvoltarea infrastructurii reprezinta principala sursa a dezvoltarii durabile, iar Maramuresul si oamenii sai merita sa aiba parte de aceasta dezvoltare! Trebuie sa iesim din izolare! Tocmai de aceea, le spun maramuresenilor mei: VOTATI CU NOI, CONSTRUIM PENTRU VOI!” Propuneri de proiecte In patru ani de guvernare, vom construi aproximativ 1.000 km de autostrazi, dupa cum urmeaza: realizarea partii romanesti a Coridorului European IV (Bucuresti-Nadlac); construirea autostrazii Bucuresti-Brasov; continuarea lucrarilor la Autostrada Soarelui: Bucuresti-Constanta-Negru Voda; realizarea autostrazii Transilvania (Brasov-Bors); deschiderea lucrarilor la autostrada Moldovei (Bucuresti-Iasi-Suceava) si la Autostrada de Sud. Alianta PSD+PC va construi si moderniza centurile ocolitoare pentru toate marile municipii. Vor fi modernizate toate aeroporturile regionale, pentru a creste capacitatea de transport intern si international. Vom sustine introducerea conceptului de zona metropolitana, pentru regenerare urbana si dezvoltare rurala. Vom construi 1.000 de facilitati pentru activitati sportive, terenuri si sali de sport si bazine de inot, opt stadioane si centre sportive olimpice moderne, in toate regiunile de dezvoltare. Dorim sa implementam Programul National de Modernizare a oraselor mici si mijlocii, sa modernizam circa 1.000 km de cale ferata, sa demaram construirea unui terminal european de containere la Galati-Braila, dar si sa dezvoltam capacitatile portuare la Marea Neagra si pe Dunare. Alte planuri: modernizarea satului romanesc, prin realizarea programului national de dezvoltare a infrastructurii rurale, care contine programul de electrificare rurala; programul de infiintare, extindere, modernizare si reabilitare a sistemului de alimentare cu apa, a retelelor de canalizare si a retelelor de distributie a gazelor naturale, la sate; programul de reabilitare, asfaltare, intretinere si modernizare a retelei de drumuri comunale; programul de reabilitare si intretinere a caminelor si bibliotecilor comunale; Programul Biserica, centrul spiritual al comunitatii. Nicolae TEREMTUS teremtus@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.