• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 23 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 6 Octombrie , 2008

„Hola, soy Rumano!”

Guvernul Romaniei a lansat o campanie menita sa amelioreze imaginea celor peste 700.000 de imigranti romani din Spania in care sunt subliniate similitudinile lor cu spaniolii si se face un paralelism cu diaspora spaniola din Europa in anii '60, plecata in cautarea unui loc de munca. Sloganul campaniei – „Buna, sunt roman. Impreuna facem echipa buna”, - prezinta unele aspecte impartasite de cetatenii Romaniei si Spaniei, precum radacinile latine, istoria si zona geografica. Guvernul a lansat campania la posturile de radio, televiziune si ziare. Prin aceasta initiativa se doreste sa se inlature imaginea delincventilor care ii afecteaza pe cei 728.000 de romani stabiliti in Spania, noteaza ziarul El Pais, citat de Agerpres. In Italia, unde guvernul lui Berlusconi a inceput un recensamant al populatiei rome, Ambasada Romaniei a lansat o campanie in acelasi scop. „Comunitatea romanilor este prejudiciata de modul in care mass-media reflecta doar greselile comise de unii dintre membrii sai”, se arata pe site-ul www.holasoyrumano.es. Insa acest slogan lansat la televiziune si pe lateralele autobuzelor a indignat colectivul romilor. Fetele lor nu apar in campanie. „Este revoltator ca Guvernul roman sa ne ignore. Daca promoveaza integrarea, va trebui sa-i scolarizeze pe toti romii analfabeti care exista in asezarile din Spania”, spune Daniela Radu, reprezentanta asociatiei Rrom Madrid. Asociatia sa estimeaza ca 50% din romanii stabili in Spania sunt tigani. Ambasadoarea Romaniei in Spania, Maria Ligor, a spus insa ca numarul lor ar fi in jur de 10%. Este insa o cifra greu de calculat, pentru ca majoritatea romilor nu sunt recenzati. Doamna Ligor a subliniat ca perceptia spaniolilor fata de romani „este pozitiva, cand nu exista o interactiune directa” si „negativa, cand opinia este rezultatul unei informatii obtinute prin intermediul mass-media”. „Este important sa sporim gradul de cunoastere intre spanioli si romani pentru a pune capat prejudecatilor si stereotipurilor care nu au nicio legatura cu profilul european al romanilor”, a spus doamna ambasador. Este si motivul pentru care a fost lansata aceasta campanie multimedia care include anunturi la televizor, radio si presa, un studiu socio-economic asupra comunitatii romane stabilite in Spania, intalniri cu oameni de afaceri si evenimente populare pentru a prezenta cultura, gastronomia si arta romaneasca. Campania cuprinde, de asemenea, un documentar care traseaza paralelisme intre modul de viata al emigrantilor spanioli din anii '60 si ceea ce se intampla in prezent cu comunitatea romana din Spania. „Documentarul arata cum imigrantii romani au aceleasi nevoi si ambitii pe care le-au avut spaniolii care au emigrat in Germania, Franta, sau Elvetia in anii '60 pentru a gasi un loc de munca”, a precizat directorul de campanie Carlos Iglesias. Totusi, Iglesias a asigurat ca exista doua aspecte care ii deosebesc pe emigrantii ambelor tari: „Romanii invata imediat limba spaniola si nu mai au ganduri de intoarcere, in timp ce imigrantii spanioli nici nu ajung bine intr-o tara si se gandesc sa se intoarca, de aceea majoritatea nu invata limba tarii gazde”. Directorul de creatie al agentiei de publicitate Saatchi&Saatchi, Miguel Roig, spune ca proiectul nu se inscrie intr-o campanie traditionala de televiziune deoarece „colectivitatea romanilor avea nevoie de o strategie de 180 de grade care sa inlature perceptia defavorabila la adresa lor, alimentata de cronica faptelor diverse si de copiii strazii”. Campania a lansat numeroase mesaje-cheie: comunitatea romanilor este esentiala pentru a mentine calitatea vietii in Spania, contribuie la dezvoltarea tarii si se integreaza usor in societatea spaniola. Tocmai pentru a „strange relatiile” initiativa scoate in evidenta similitudinea originilor culturale, „inclusiv asemanarea fizica”, spune Maria Ligor. Doamna ambasador nu impartaseste ideea ca este vorba de o campanie rasista. „Scopul este de a scoate la suprafata majoritatea tacuta aflata in spatele multor romani cinstiti care traiesc in Spania si am preferat sa nu facem o campanie pentru tigani, care sunt o minoritate”. Insa Miguel Fonda, presedintele Federatiei Asociatiilor Romane, asigura ca personajele prezentate de campanie sunt departe de romanul de conditie medie care traieste in Spania. Toti sunt patroni, asistente medicale, sau directori de hotel. „Cel cu care trebuie sa te integrezi este muncitorul din constructii cu mainile batatorite de munca”. „Mi se pare foarte reusit sa existe o campanie in favoarea integrarii, insa imaginile sunt departe de romanul pe care il stim aici”. El Pais

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.