• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Marţi , 16 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 3 Noiembrie , 2009

„Cariera didactica in societatea cunoaºterii adoptata la regiunea de nord – vest”

Casa Corpului Didactic Maramures – coordonator al Proiectului de formare continua cu finantare din Fondul Social European, POS DRU 2007-2013 * Incepand din luna iulie 2009 Maramuresul, prin intermediul directorului CCD MM, prof. Gelu Todorut, si al inspectorului scolar general al ISJ MM, prof. Mariana Pop, este coordonator al activitatilor de formare continua a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar a regiunii de NV, program de formare continua “IntelTeach – Instruirea in societatea cunoasterii”, proiect ce vizeaza certificarea a 900 cadre didactice din judetele: Maramures, Cluj, Satu Mare, Bistrita si Salaj, in vederea perfectionarii metodelor de predare si luand contact cu cele mai noi abordari privind invatarea asistata de calculator. Initiativa acestui program apartine companiei SIVECO SA Romania, care a obtinut finantarea din Fonduri Sociale Europene, pentru un proiect de grant in cadrul POS DRU 2007-2013, ce are drept tinta formarea continua si de calitate a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar din regiunea Nord-Vest. Societatea cunoasterii impune utilizarea tehnologiei ca punct de referinta al schimbarilor din invatamant, iar printre provocarile majore se inregistreaza si necesitatea pregatirii cadrelor didactice. Scopul proiectului de formare continua “Cariera didactica in societatea cunoasterii adaptata la regiunea NV” vizeaza dezvoltarea si imbunatatirea programelor de formare initiala si continua a personalului didactic. Proiectul mai urmareste asigurarea calitatii programului de formare a profesorilor, respectiv dezvoltarea oportunitatilor de cariera pentru dascalii din grupul tinta. Proiectul se centreaza pe ideea de a ajuta deopotriva profesorii experimentati cat si studentii, viitori profesori – de a integra noua tehnologie in procesul de educatie, pentru a dezvolta competente de gandire si invatare la elevi. Profesorii participanti vor dobandi la absolvirea programului de formare continua noi informatii si resurse pentru a promova folosirea eficienta a tehnologiei la clasa. Impactul realizarii acestor obiective va fi vizibil prin: * Imbunatatirea calificarii cadrelor didactice, formatorilor si a altor categorii de personal din educatie si formare profesionala, inclusiv dezvoltarea de oportunitati de cariera. * Corelarea educatiei si a invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii si asigurarea de oportunitati pentru participarea viitoare pe o piata a muncii moderna si flexibila. * Folosirea tehnologiei pentru a dezvolta competente necesare elevilor in secolul XXI. * Identificarea cailor prin care elevii si profesorii pot utiliza tehnologia pentru a stimula procesul de invatare prin cercetare, comunicare si dezvoltarea capacitatilor de colaborare si interpersonale. * Incurajarea utilizarii strategiei de instruire diferentiata. * Identificarea, formularea si solutionarea problemelor * Dezvoltarea gandirii critice si a gandirii sistemice pentru rezolvarea de probleme. * Asumarea responsabilitatii sociale. In judetul Maramures beneficiaza de aceasta formare 180 de cadre didactice din invatamantul primar, secundar inferior, secundar superior si tehnic. Grupul tinta a fost selectat din 31 scoli, dintre care 14 din mediul urban si 27 din mediul rural. Cursurile se desfasoara in patru sesiuni, incepand cu iulie 2009, urmand a se incheia in luna octombrie 2010. Prima serie de cursanti a promovat progamul, la evaluarea finala participand 3 grupe a cate 15 participanti. Evaluarea finala a participantilor din cele cinci judete se realizeaza de catre expertii in monitorizare si evaluare: prof. Mariana Pop, inspector scolar general al ISJ MM si prof. Gelu Todorut, director al CCD MM. Selectia cadrelor didactice din toate aceste judete a fost realizata de catre prof. Ioja Ioan- director CCD Bistrita Nasaud si prof. Dorina Kudor, director CCD Cluj, care in proiect indeplinesc rolul de experti in baza de date. CCD Maramures, in calitatea sa de coordonator, asigura si expertiza contabil- financiara a proiectului prin economist Aura Laza, contabilul institutiei, cu rol in proiect de expert contabil. Cursul este structurat in 8 module si cuprinde 89 de ore de formare dupa cum urmeaza: * 48 ore - formare directa (fiecare modul are alocat un numar de 6 ore; desfasurate in prezenta profesorului Master); * 16 ore – activitati practice (desfasurate sub forma de tutoriat, comunicarea cu formatorul fiind la distanta, prin e-mail, forum, etc.); * 21 ore - aplicatii individuale la clasa cu elevii; * 4 ore – evaluare finala. Evaluarea se realizeaza prin doua forme: evaluarea portofoliului profesorului, dupa primele 64 ore de formare, urmata de evaluarea de impact in urma aplicarii portofoliilor didactice la clasa. Formatorii programului sunt: prof. metodist al CCD MM, Doina Konta, prof. Adriana Ilioasa, Colegiul Tehnic “Anghel Saligny” Baia Mare si prof. Florin Pop, Scoala cu clasele I – VIII “Lucian Blaga” Baia Mare. Aspectul inovator al acestui proiect consta in faptul ca profesorul cursant devine facilitatorul invatarii. El isi planifica lectiile, dar gandeste strategic, la nivel de unitate de invatare, realizeaza aplicatia din perspectiva elevului, negociaza cu elevii tema proiectelor, monitorizeaza si evalueaza permanent produsul de grup si individual. Prin implementarea proiectului didactic la clasa, profesorul ii va implica pe elevi in dezvoltarea propriei lor cunoasteri. Astfel, utilizand Internetul ca sursa de informare, comunicare si documentare, elevii vor realiza proiecte, care se vor concretiza intr-una din urmatoarele forme: prezentare, publicatie, site -uri de colaborare: wiki sau blog. Prezentarea interactiva da viata materialelor stiintifice si informative oferite de catre profesor, in calitate de facilitator, dar si de catre elevi, ca prezentatori ai proiectelor realizate. Publicatia poate fi buletin informativ, ziar, brosura sau afis, in functie de competentele IT pe care le au elevii sau de cele pe care profesorii urmaresc sa le dezvolte acestora, tinand seama si de nivelul de varsta al tinerilor. Wiki-ul a ajuns in ziua de azi o modalitate prin care pot fi publicate diverse materiale. Aceasta facilitate poate fi utilizata de catre profesor pentru publicarea auxiliarelor curriculare, materialelor informative care sprijina procesul de invatare, iar de catre elevi pentru publicarea proiectelor realizate. Blog-ul poate fi utilizat pentru postarea de mesaje, obtinerea de feedback-uri si consemnarea de reflectii in jurnalul clasei, ca instrument on-line de comunicare intre profesori si elevi. Exemple de buna practica pot fi vizualizate pe urmatoarele site-uri: 1. http://sites.google.com/site/gr1nvccdmmtdk/ 2. http://gr2ccdmm.wik.is/ 3. http://gr1ccdadriana.wik.is/ 4. http://proiectestiintecosbuc.wik.is/ 5. http://clasaursuletilor.21classes.com/ Parcurgerea acestui curs de formare si implementare a proiectelor didactice la clasa permite profesorului sa dobandeasca competente care confera procesului de predare-invatare dinamism, atractivitate, implicarea elevilor in propria invatare si stimuleaza creativitatea tinerei generatii. Elevii, invatand prin metoda proiectului, utilizand modalitatile de documentare si informare pe Internet, comunicarea la distanta, vor dobandi, pe langa cunostinte stiintifice, si abilitati IT, necesare in secolul al XXI- lea. Prof. metodist al CCD MM, Doina Konta

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.