Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Un brand de regiune, Baia Mare
Se discută de mulţi ani de acest manual. Au fost profesionişti care au propus un set de reguli cu privire la identitatea oraşului. Din păcate, nu s-a putut face nimic, deoarece politicienii au considerat că este un subiect din categoria: „altele”.
Actualul primar a luat necesitatea unei identităţi vizuale a oraşului în serios şi a dat în lucru problema.
Fără a intra în detalii tehnice, avem o nouă stemă a oraşului, stemă care se poate mări oricât şi se poate pune pe orice suport. Au fost mai multe discuţii cu privire la noua stemă, dar cel mai bun argument că nu s-a greşit este faptul că pe vechea stemă apare Turnul Ştefan în trei dimensiuni, ceea ce este greşit, după cum spun specialiştii. Oricum, noua stemă a Băii Mari are toate calităţile de reprezentare.
Pe lângă stemă, manualul de identitate vine cu Logo-ul oraşului.
La prima vedere, două inimi care sunt inimile oraşului, ale băimărenilor.
La o cercetare mai atentă, se vede că ele reprezintă literele „B şi M”, iniţialele oraşului şi singurele litere din alfabetul român care pot fi stilizate în formă de inimă. Probabil nimic nu este întâmplător!
Logo-ul va fi pus pe tot ce are legătură cu oraşul Baia Mare, mai ales pe partea comercială, dar şi socială.
Stema oraşului va apărea pe toate actele emise de administraţia municipiului. Pe actele oficiale, pe corespondenţă, pe adresele ce sunt trimise către alte autorităţi.
Roşul şi albastru sunt culorile predominante pe stemă, iar logo-ul este o alăturare de albastru şi roşu.
Pe lângă partea birocratică a administraţiei, vor avea loc schimbări majore în ceea ce priveşte marcajul în oraş. Toate plăcuţele de denumire a străzilor, a numărului de bloc, vor avea un nou format, unitar şi în două culori: alb şi roşu. Vor fi de dimensiuni diferite, în aşa fel încât să se poată citi de oriunde, orice denumire. Locurile de parcare şi alte tipuri de indicatoare vor avea un nou design, mărime şi vor fi mai utile. Una peste alta, va fi o nebunie pozitivă care va încadra oraşul Baia Mare între marile oraşe europene, cel puţin din acest punct de vedere.
Manualul de Identitate Vizuală, face parte din procesul de realizare a unui brand al Băii Mari. Un proces mai complex care va aduce şi alte noutăţi şi lucruri frumoase pentru un frumos oraş.
„Sunt mulţumit că am reuşit să prezentăm Manualul de Identitate Vizuală şi noul site al Primăriei. Pe lângă dezvoltarea infrastructurii, pe lângă zone verzi, parcuri şi partea economică a oraşului, trebuie să avem o identitate, trebuie să avem un logo, să fim mai buni şi mai frumoşi. Nu mă interesează discuţiile iscate din cauza unor orgolii, sunt conectat doar la nevoile oraşului, ale băimărenilor. Tot ceea ce s-a realizat s-a făcut cu profesionişti, iar costurile au fost mult mai mici decât au fost estimate”, a spus primarul Cătălin Cherecheş.
După prezentarea manualului, a fost lansat şi noul site al Primăriei Baia Mare. Realizat pe o platformă generoasă, noul site se adresează, aşa cum e firesc, băimărenilor, în primul rând, dar şi celor care vor să vadă Baia Mare din zona virtuală.
Site-ul este realizat pe patru mari domenii, ce pot fi lesne identificate pe pagina principală a site-ului.
Se pot vedea cu uşurinţă hotărârile de CL, dispoziţiile primarului şi toate deciziile administrative ale Băii Mari.
Se pot obţine informaţii legate de taxe şi impozite, se pot plăti on line taxele, se pot pune întrebări, ori se pot face sesizări legate de situaţii care fac viaţa amară băimărenilor. Toate sesizările sunt preluate automat şi direcţionate spre rezolvare.
La ultimul domeniu sunt prezentate locurile de agrement, localuri, cluburi, hoteluri, parcări, zone verzi. Pe site se pot afla informaţii despre spitalele oraşului, farmacii şi stomatologii.
Un site multifuncţional venit înspre nevoile cetăţenilor din Baia Mare şi nu numai.