• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 13 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 24 Iunie , 2016

Trei, Doamne, şi toate trei

Trei proiecte majore ale judeţului se apropie de „finish”. După drumul „Baia Sprie-Bârsana” şi proiectul „Circuitul bisericilor de lemn din Transilvania de Nord” se apropie de recepţia finală. Iar la Aeroportul Internaţional Baia Mare lucrările sunt în grafic.

 

Încet dar sigur, proiectele majore ale judeţului care păreau că nu au nicio şansă să fie finalizate se apropie de finish.  Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură ale judeţului Maramureş – „Reabilitare traseu de drum judeţean Baia Sprie (DN 18) – Cavnic (DJ 184) – Ocna Şugatag (DJ 109F) – Călineşti (DJ 185) – Bârsana (DJ 185)” a avut deja recepţia finală.

Lungimea totală a drumului este de 56.02 km, iar valoarea investiţiei este de 108.574.512,35 lei. Lucrările de reabilitare au cuprins: sistemul rutier şi dispozitivele de scurgere a apelor, consolidări, trotuare şi acces la proprietăţi, drumuri laterale, semnalizare rutieră, parapete metalice, consolidări cedări de platformă, consolidarea văii Cavnicului, podeţe şi poduri.

 

Comisia de recepţie şi-a desfăşurat activitatea în perioada 17.03.31.05 2016, în baza dispoziţiei preşedintelui Consiliului Judeţean Maramureş nr. 67/17.03.2016. În urma constatărilor făcute, s-a admis recepţia fără obiecţii, semn că lucrările au fost efectuate la înalte standarde de calitate. După cum a declarat managerul de proiect ing. Vasile Şpan, garanţia pentru lucrările efectuate este de cinci ani.

Preşedintele CJ Maramureş, Zamfir Ciceu a spus că: „N-a fost un proiect uşor. A fost un proiect, la momentul 2012, oprit. A fost un proiect reluat cu greu. A fost un proiect care a trebuit reproiectat. A fost un proiect în care Consiliul Judeţean a trebuit să îşi asume finanţări neeligibile importante. A fost un proiect pentru care a fost nevoie de accesarea unui credit şi nu moare nimeni din treaba asta şi nici nu plăteşte cetăţeanul mai mult, dar lucrul este făcut aşa cum trebuie, ca să nu zic că e un lucru bine făcut, este un lucru făcut aşa cum trebuie şi cred că pentru mulţi ani de zile de acum încolo, judeţul Maramureş va avea un drum reabilitat şi funcţional”.

 

Tot săptămâna trecută  a început recepţia obiectivelor aferente proiectului „Circuitul Bisericilor de Lemn din Transilvania de Nord”. Valoarea proiectului este de 19.851.274,44  lei, iar obiectivul general al acestuia îl constituie valorificarea durabilă a potenţialului turistic al bisericilor de lemn recunoscute ca valori ale patrimoniului mondial UNESCO şi valori ale patrimoniului cultural de importanţă naţională şi universală, prin crearea şi îmbunătăţirea infrastructurilor conexe respectiv prin includerea acestora într-un circuit turistic cultural-religios.

În urma unor acorduri de parteneriat semnate cu cele două episcopii din Maramureş s-a stabilit că, de centrele de informare turistică se vor ocupa 16 persoane, care vor fi plătite de Consiliul Judeţean Maramureş pe perioada de sustenabilitate a proiectului.

 

Tot încet, dar sigur, avansează şi lucrările la Aeroportul Internaţional Baia Mare. Până la acest moment lucrările sunt în grafic şi, având în vedere că lunile de vară sunt optime pentru execuţia unor lucrări de anvergura, conducerea Aeroportului spune că acesta ar putea fi redeschis traficului din luna septembrie. Mai mult, odată cu reluarea zborurilor companiei Tarom dintre Bucureşti şi Baia Mare, alte două companii low cost ar putea opera zboruri spre această destinaţie.

 

 

Modernizarea Aeroportului, în cifre

 

Aeroportul Internaţional Baia Mare va beneficia de fonduri europene pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii aeroportuare, respectiv mărirea lungimii pistei de la 1790 de metri la 2150 de metri (extinderea pistei cu 360 de metri faţă de lungimea actuală, spre capătul 10), lăţirea porţiunii portante a pistei de la 30 de metri la 45 de metri. În urma implementării proiectului, capacitatea portantă a suprafeţelor aeroportuare va avea un indice PCN 57 (faţă de 22, cât este în prezent) care va permite operarea unor aeronave de tip mediu curier având litera de cod „4C” (Airbus A 320 seria 200 şi Boeing B 737 seria 800).

Totodată se vor realiza extinderea şi modernizarea căilor de rulare A şi B ce vor avea lungimea de 167 m şi lăţimea de 18 m plus acostamente; reabilitarea Platformei de îmbarcare - debarcare cu lungimea de 284 m şi lăţimea de 61 de m; extinderea sistemului de balizaj luminos de CAT II, extinderea instalaţiei de canalizare pluvială, aferentă noilor dimensiuni ale suprafeţelor de mişcare; reconfigurarea marcajelor şi inscripţionărilor; alte lucrări conexe determinate

 

de extinderea pistei şi aducerea în norme a benzii pistei; Toate acestea vor fi corespunzătoare normelor Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale (ICAO) şi Reglementărilor Aeronautice Civile Române (RACR).

 

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.