• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 26 Decembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 21 Martie , 2014

„Traditional Openair Games to Improve Children’s Skills - Topgames”

În cadrul proiectului şcolar multilateral Comenius „Traditional Openair Games to Improve Children’s Skills - Topgames” s-a desfăşurat în perioada 10-14 martie 2014 cea de-a treia reuniune de proiect la Escola Sant Boi de Llobregat din Spania (director, prof. David Parron Garcia). Gazdele au pregătit activităţi care i-au inclus pe toţi cei 57 de participanţi – 30 elevi şi 27 cadre didactice din cele 8 ţări partenere.

 
 

De la Şcoala gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” din Baia Mare (director, prof. Mureşan Grigore) au participat 3 cadre didactice: prof. Monika Bandi (coordinator de proiect), prof. Mureşan Grigore şi Dragoş Dorina – învăţătoare şi 2 elevi: Ardelean Horaţiu (clasa a VII-a A) şi Ciocian Alexandru (clasa a V-a A).

Activităţile din cadrul proiectului au fost numeroase şi diverse şi s-au înscris în calendarul activităţilor proiectului. Acestea au debutat cu un spectacol de bun venit oferit de elevii şi cadrele didactice de la şcoala gazdă (prof. coordonator Miguel Sedano). Au urmat vizitarea şcolii, a spaţiilor şcolare şi discuţii cu elevii şi profesorii spanioli. În cadrul acestor discuţii participanţii la mobilitate au primit informaţii în legătură cu sistemul de învăţământ public catalan. De asemenea, participanţii au asistat la diverse ore de curs, putând astfel face comparaţii între diversele metode de lucru pe nivele de vârstă şi abilităţi ale elevilor.

 

Activităţile din cadrul întâlnirii au fost structurate astfel încât toţi participanţii să fie implicaţi activ în desfăşurarea lor. Elevii participanţi au avut posibilitatea să participe la orele de curs, la orele care s-au desfăşurat după programul de şcoală şi la diverse acţiuni care au vizat jocuri în aer liber. Elevii au avut ocazia să interacţioneze cu copiii de vârsta lor, să-şi dezvolte abilităţile de comunicare în limba engleză şi să lege prietenii.

Cadrele didactice participante au avut şansa de a cunoaşte îndeaproape secretele bucătăriei catalane prin participarea la „cursul de gătit” oferit de cadrele didactice spaniole şi de părinţii elevilor de la şcoala gazdă. 

 

Întâlnirea cu primarul a fost o bună ocazie de a cunoaşte sistemul de administraţie al oraşului şi a nivelului de implicare a autorităţilor locale în viaţa şcolară.

În agenda de lucru a proiectului s-au înscris prezentarea activităţilor de diseminare realizate de fiecare şcoală în urma mobilităţii din Favara, Italia, prezentarea acţiunilor întreprinse în fiecare instituţie şcolară cu ocazia „Zilelor Italiei”, precum şi prezentarea în detaliu a celor două jocuri tradiţionale în aer liber care au fost desemnate de către fiecare ţară la întâlnirea de lucru precedentă. Agenda de lucru a mai cuprins reactualizarea site-ului oficial al proiectului (www.topgamesproject.eu), reactualizarea subproiectului eTwinning şi stabilirea paşilor următori precum şi stabilirea activităţilor comune ce urmează să fie desfăşurate în perioada următoare.

 

Şcoala gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” din Baia Mare a prezentat cele 10 activităţi realizate cu ocazia „Zilelor Italiei”. Elevii şcolii au învăţat imnul oficial al proiectului, au interpretat în limba italiană melodia „Insieme”.

 

În cadrul clubului de lectură Smart Readers Club (www.smartreadersclub. blogspot.ro) elevii au realizat cărţi poştale în format 3D, folosind materiale nonformale (scoici, paste făinoase, ochelari de soare, fructe etc.). Tot în cadrul aceluiaşi club elevii au vizionat filmul Disney Pinocchio, au lecturat povestea lui Carlo Collodi şi în final au transpus-o într-o piesă de teatru de păpuşi cu marionete confecţionate de ei înşişi. Elevii din clasele primare (clasa a II-a , înv. Dragoş Dorina şi clasa a IV-a , înv. Ierima Maria) au studiat îndeaproape paşii a două dansuri tradiţionale siciliene şi au reuşit să le danseze cu succes.

 

Reuşita lor a fost sărbătorită cu o „giro pizza party” şi cu multă muzică siciliană. Elevii claselor gimnaziale şi-au folosit creativitatea şi au realizat din cărţile poştale achiziţionate din Sicilia puzzle-uri, atât în format tradiţional, cât şi în format online. Acest lucru a generat realizarea unui concurs inedit de realizare de puzzle-uri după modelul concursurilor de şah.

 

Elevii din clasele a VI-a şi a VII-a au creat portofolii ilustrative despre Italia şi Sicilia. Vulcanul Etna a trezit interesul elevilor, astfel încât aceştia au realizat o machetă a acestuia şi au ţesut o poveste în jurul său.

Elevele din aceste clase au confecţionat din scoicile adunate de pe malul mării din Sicilia bijuterii care au fost expuse în spaţiul expoziţional dedicate proiectului Comenius din şcoala noastră. Toate aceste activităţi au fost filmate şi postate pe site-ul proiectului.

Cele două jocuri tradiţionale româneşti alese de elevii şcolii noastre („Lupul şi oaia” şi „La foc, la foc, să vină…”) au fost descrise în amănunt, iar instrucţiunile în limba engleză au fost dublate de fotografii relevante. Toate delegaţiile participante au prezentat câte 2 jocuri, iar în final, prin tragere la sorţi, s-au stabilit jocurile care vor fi puse în practică de fiecare şcoală parteneră. Şcolii noastre i-a revenit învăţarea şi filmarea jocurilor din Italia.

 

Participanţii la proiect au avut ocazia să cunoască cultura catalană – elevii şi profesorii au participat la vizitarea oraşului Sant Boi; a mănăstirii Montserrat. Vizite culturale s-au făcut şi în Barselona unde participanţii au avut oportunitatea să cunoască opera lui Antoni Gaudi prin vizitarea catedralei Sagrada Familia, a parcului Guell, Casei Batllo şi a altor edificii proiectate de arhitectul catalan. Cu toţii am fost fascinaţi de arhitectura metropolei, de modalitatea de deplasare cu diversele mijloace de transport în comun, de amabilitatea localnicilor şi de diversitatea culturală. Elevii au fost impresionaţi, în mod special, de Stadionul Nou Camp, al echipei FC Barcelona. «Când am intrat în muzeu, am rămas fără cuvinte când am văzut zecile de trofee, fiecare la loc de cinste în vitrină. Când am intrat pe stadion şi am călcat gazonul emoţiile au fost de nedescris, m-am simţit ca un adevărat jucător la cea mai mare echipă de fotbal» - a mărturisit Horaţiu.

 

În perioada următoare, activităţile stabilite în calendarul proiectului vor fi cele de diseminare pe diverse căi - mass-media locală, în cadrul şcolii prin activităţi specifice: expoziţii, reactualizarea colţului Comenius, realizarea „Zilelor Catalane / Spaniole”, - studierea regulilor jocurilor tradiţionale italiene şi punerea lor în aplicare, realizarea prezentărilor PowerPoint şi postarea lor pe platforma eTwinning a proiectului, realizarea de felicitări cu ocazia sărbătorilor pascale şi expedierea lor tuturor şcolilor participante. Elevii care au participat direct la mobilitate vor realiza un Newsletter şi o prezentare în cadrul Consiliului elevilor din şcoală. Cadrele didactice, părinţii şi membrii ai comunităţii locale vor fi invitaţi să participe activ la acţiunile întreprinse cu ocazia „Zilelor Catalane / Spaniole”.

În cadrul programului „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun” se vor desfăşura activităţi de tip «learning by doing» ce vor viza învăţarea tuturor jocurilor în aer liber prezentate de parteneri la cea de-a treia întâlnire de lucru din cadrul proiectului.

Referitor la mobilitatea desfăşurată în Spania, elevul Ardelean Horaţiu şi-a exprimat câteva impresii: «Am rămas uluit de imensitatea clădirilor, fie ele monumente, blocuri sau casele oamenilor bogaţi. Ce mi-a plăcut foarte mult a fost faptul că pe străzi erau portocali, iar fructele lor păreau atât de apetisante, încât îţi venea să te caţeri în copac, să le culegi. Când am ajuns la şcoala parteneră, am fost uimit de aspectul exterior care era mult diferit de cel al şcolii noastre. Şcoala din Sant Boi era foarte nouă, ca mărime era mai mare decât şcoala mea, dar numărul de elevi era mai mic. În Barcelona m-a mai impresionat foarte mult frumuseţea Catedralei Sagrada Familia, frumuseţe ce nu poate fi exprimată prin cuvinte sau poze, trebuie să o trăieşti. Arta lui Antoni Gaudi te lasă fără cuvinte.»

Următoarea mobilitate va avea loc în oraşul Eglaine, Ilukstes novads, Letonia în luna mai, 2014.

 

Prof. coordonator Monika Bandi

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.