Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Știați că...? Mituri despre contractul de energie electrică și gaze naturale
Despre schimbarea contractului de energie electrică sau gaze naturale se vorbește mult, și cel mai adesea oamenii își imaginează că este vorba despre un proces greoi, cu multă hârțogăraie, care costă, ori care va atrage diferite probleme tehnice, lipsa citirii contorului, intervenției asupra rețelei. Nimic mai neadevărat! Ne propunem în următoarele câteva rânduri să atingem câteva dintre cele mai frecvente „mituri” pe acest subiect.
1. „Dacă schimbi furnizorul, nu mai vine nimeni să repare rețeaua de gaze sau energie electrică, în caz de defecțiune.”
Cât se poate de fals. Distribuitorul rămâne același, astfel că îl puteți suna oricând nu aveți energie electrică sau gaze naturale. Toate obligațiile legale privind calitatea și continuitatea serviciului de distribuție oferit rămân neschimbate.
2. „Dacă schimbi furnizorul, ești deconectat, rămâi fără energie electrică sau gaze sau ți se ridică contorul.”
Evident, fals! Mai mult decât atât, dacă sunteți amenințați cu deconectarea, cei care o fac comit o ilegalitate. Distribuitorul are obligația legală să asigure continuitatea și calitatea alimentării cu energie electrică sau gaz în aceleași condiții de performanță, indiferent cu cine alegeți să semnati contractul de furnizare. În plus, în principiu, nu este necesară nicio modificare a instalației sau a contorului. Dacă vi se transmite altceva, puteți contacta furnizorul Enel pentru clarificarea situației.
3. „Procesul de schimbare a contractului de furnizare este contra-cost.”
Puteți alege oricând un furnizor de energie electrică sau gaze naturale pe piața concurențială. Schimbarea contractului este gratuită, printr-un proces transparent, care respectă reglementările ANRE. Ca atare, și această afirmație este falsă!
4. „Enel nu este în toată țara și nu au birouri.”
Încă o dată, fals! Furnizorii Enel activează în puncte de lucru/magazine în toate zonele de rețea din țară. În regiunea dumneavoastră, ne puteți găsi pe str. Republicii, nr 13/1. Lista tuturor magazinelor Enel este disponibilă pe www.enel.ro.
Specialiștii din magazinele Enel vă așteaptă pentru a vă oferi consultanță cu privire la ofertele de energie electrică și/sau gaze naturale, precum și pentru a vă prezenta oferte personalizate. De asemenea, multe din întrebările dvs. își pot găsi răspunsul pe site-ul www.enel.ro în secțiunea Informații utile.
5. „Enel este furnizorul preferat de români.”
Ei bine, această afirmație este adevărată! Peste 2 milioane de români au ales deja companiile de furnizare ale Enel (Enel Energie și Enel Energie Muntenia), pentru furnizarea de energie electrică și gaze naturale, pe piața concurențială, iar în total avem peste 3 milioane de clienți în România.
6. „Sunt necesare multe hârtii pentru schimbarea contractului.”
Fals! Aveți nevoie doar de copia cărții de identitate și o copie a actului de proprietate, sau un alt act care dovedește dreptul de folosință asupra spațiului. De asemenea, formularele pentru încheierea contractului pot fi descărcate de pe site-ul www.enel.ro din secțiunea Informații utile.
În plus, puteți contracta și online furnizarea energiei electrice și a gazelor naturale, accesând ofertele dedicate pe www.enel.ro.
7. „Furnizorul și Distribuitorul ar trebui să fie părți din același grup.”
Fals! Distribuitorul asigură alimentarea cu energie electrică/gaze naturale în baza licenței obținute pentru desfășurarea acestei activități. Activitatea de furnizare se ocupă de ofertarea, contractarea și facturarea clienților, adică ceea ce face furnizorul în baza licenței obținute anume pentru desfășurarea acestei activități. Practic, furnizorul vine către dvs. cu oferte personalizate de servicii, în timp ce distribuitorul este cel care operează rețeaua și remediază întreruperile de energie electrică/gaz, sau orice alte probleme ce țin de rețea. Cei doi operatori pot fi companii separate, care pot face sau nu parte din același grup.
8. „Durează foarte mult până primești factura.”
Prima factură sosește după ce procesul de activare a contractului e finalizat. Conform cadrului stabilit de autoritatea de reglementare, schimbarea furnizorului ar trebui încheiata în maximum 21 de zile, însă factura poate fi emisă doar după ce distribuitorul transmite către Enel citirea contorului. După acest ultim pas, prima factură poate fi emisă și transmisă, următoarele facturi vor fi emise în funcție de periodicitatea pe care ați ales-o (conform alegerii făcute de dvs. în contract).