Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Targuri internationale de turism
Târgul Internațional „Săptămâna Verde” 2018
Berlin – R.F. Germania
În perioada 19 - 28 ianuarie 2018, la Berlin (R. F. Germania) s-a organizat Târgul Internațional „Săptămâna Verde”. Târgul Agriculturii, Horticulturii și Industriei Alimentare este evenimentul care deschide anul agricol în Europa și care se bucură de o participare la nivel înalt: președinți de stat, prim-miniștri, miniștri ai agriculturii și alți demnitari.
Evenimentul este organizat de Messe Berlin, asociațiile agricultorilor și reprezentanții industriei alimentare din R. F. Germania și Ministerul Federal al Alimentației și Agriculturii. Numărul de vizitatori estimat de organizator se ridică la aproximativ 90.000. Anul acesta, țara parteneră la a 83-a ediție a Târgului Internațional „Săptămâna Verde” este Bulgaria. Ministerul Federal al Agriculturii și Alimentației din R.F. Germania organizează la Berlin, în aceeași perioadă, Forumul pentru Alimentație și Agricultură, având ca temă „Modelarea viitorului producției animale - durabil, responsabil, eficient”.
La ediția din acest an, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) participă cu un stand la care au fost prezenți experți din cadrul direcțiilor tehnice iar din partea conducerii instituției a participat secretarul general, Constantin Ilie Aprodu, beneficiind de sprijinul Ambasadei României la Berlin.
În cadrul pavilionului MADR din incinta expoziției, vizitatorii au putut degusta produse românești înregistrate cu Indicație Geografică Protejată. La „Săptămâna Verde” au fost expuse și produse a căror documentație se află în diverse stadii de verificare la direcțiile de specialitate ale Comisiei Europene.
Datorită faptului că la standul Consiliului Județean Maramureș și-au anunțat implicarea și patru producători tradiționali, aici au putut fi degustate atât produse din carne (cârnați de porc mangalița, slănină afumată, costiță afumată, mușchi afumat, cârnați picanți, cârnați de casă, păstrăv afumat, clisă afumată, costița afumată, jumări de porc, pastramă de oaie, produse din carne de vânat etc.) cât și produse de panificație și patiserie (plăcintă, cozonac, pâine cu cartofi, pâine împletită la tava), brânză și caș de oaie, fructe, miere și produse apicole, precum și bine-cunoscuta horincă de Maramureș.
Membrii asociațiilor din județ care fac parte din filialele locale ale Federației Naționale a Producătorilor de Produse Tradiționale au oferit vizitatorilor și o impresionantă expoziție de țesături, cusături și ceramică specifice Maramureșului.
Motivele tradiționale din iile românești, cu elemente de etnografie și folclor din Maramureș, Oltenia și Crișana, s-au regăsit în decorul standului Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și i-au introdus pe vizitatori într-o atmosferă care inspiră tradiție tipic românească. Reamintim că ia românească face parte din patrimoniul cultural al UNESCO, din anul 2017.
Standul Consiliului Județean Maramureș a atras mii de vizitatori. Printre personalitățile care au vizitat acest stand s-a aflat și Emil Hurezeanu, ambasadorul României în Republica Federală Germania. Produsele promoționale tipărite care au ajutat la promovarea Maramureșului ca destinație turistică au fost: „12 motive pentru a vizita Maramureșul” (în limba engleză), „Maramureș – Circuitul bisericilor UNESCO” (în limba engleză), „Maramureș – Ghid turistic” (bilingv română/engleză), hărți, cărți poștale și calendare. De asemenea, vizitatorii au fost atrași și cu ajutorul materialelor video de prezentare ale județului Maramureș rulate pe ecranele din incinta Târgului Internațional „Săptămâna Verde” 2018.
Impactul participării Consiliului Județean Maramureș la cea de a 83-a ediție a Târgului Agriculturii, Horticulturii și Industriei Alimentare s-a tradus prin nenumărate articole în presa scrisă și în on-line, reportaje radio și TV, apariții care, dacă ar fi fost plătite, ar fi reprezentat echivalentul unei investiții de câteva zeci de mii de euro. Prezența Maramureșului la „Săptămâna Verde” 2018 a însemnat, în fapt, o promovare extinsă și de impact a Maramureșului ca destinației turistică, fără costuri suplimentare din partea Consiliului Județean Maramureș.
Târgul Internațional „IMTM” 2018
Tel Aviv - Israel
În perioada 6 – 7 februarie 2018 a avut loc Târgul Internațional de Turism pentru Piața Mediteraneană (IMTM) la Tel Aviv, Israel. Și în acest an, România a fost invitată să participe la IMTM, iar Consiliul Județean Maramureș a avut un stand în cadrul pavilionului românesc.
Târgul de Turism „International Mediterranean Tourism Market” este singurul târg de anvergură de pe piața din Israel, Orientul Apropiat și Mijlociu. Târgul este destinat atât specialiștilor din domeniu cât și publicului larg, participând circa 1450 de expozanți din 40 de țări și cu un număr 20.000 de vizitatori.
În colaborare cu Ministerul Turismului, reprezentat de doamna secretar de stat Cristina Ionela Tărteață, precum și cu colegi din alte regiuni ale României, în incinta pavilionului românesc s-au organizat degustări de produse gastronomice tradiționale și degustări de vinuri și horincă.
Consiliul Județean Maramureș a fost prezent la IMTM pentru a doua oară având o șansă deosebită de promovare a destinațiilor turistice din regiune, a datinilor și tradițiilor, precum și a circuitelor culturale.
Reprezentantul oficial al Consiliului Județean Maramureș la IMTM a fost domnul Dan Carpov – șeful Biroului de Informare Turistică și Salvamont. Acestuia i s-a alăturat renumitul meșterul popular maramureșean Daniel Leș, care a organizat sesiuni de demonstrații de olărit accesibile tuturor celor prezenți. Una din lucrările sale, reprezentând un vas de lut, a fost atracția principală a standului, datorită faptului că purta semnăturile tuturor reprezentanților României, în cinstea Centenarului Marii Uniri pe care îl sărbătorim anul acesta.
Conform datelor prezentate de Institutul Național de Statistică, Israel se află pe locul doi în topul țărilor care generează turiști pentru România. Așadar, scopul participării Maramureșului la acest târg a fost cel de a prezenta potențialul turistic al regiunii, în vederea creșterii numărului cetățenilor israelieni care aleg județul nostru ca destinație pentru petrecerea vacanțelor sau pe segmente de nișă, de tipul turismului medical, balnear, de afaceri etc.
Standul Consiliului Județean Maramureș a atras mii de vizitatori. Printre personalitățile care au vizitat acest stand s-au numărat reprezentanți ai ambasadei României în Israel și ai Institutului Cultural Român din Israel.
Produsele promoționale tipărite care au ajutat la promovarea Maramureșului ca destinație turistică au fost: „12 motive pentru a vizita Maramureșul” (în limba engleză), „Maramureș – Circuitul bisericilor UNESCO” (în limba engleză), „Maramureș – Ghid turistic” (bilingv română/engleză), hărți, cărți poștale și calendare.
De asemenea, vizitatorii au fost atrași și cu ajutorul materialelor video de prezentare ale județului Maramureș rulate pe ecranele din incinta Târgului de Turism „International Mediterranean Tourism Market” 2018.
Impactul participării Consiliului Județean Maramureș la cea de a 24-a ediție a Târgului de Turism „International Mediterranean Tourism Market” s-a tradus prin nenumărate articole în presa scrisă și în on-line, reportaje radio și TV, apariții care, dacă ar fi fost plătite, ar fi reprezentat echivalentul unei investiții de mii de euro. Prezența Maramureșului la IMTM 2018 a însemnat, în fapt, o promovare extinsă și de impact a Maramureșului ca destinației turistică, fără costuri suplimentare din partea Consiliului Județean Maramureș.
Târgul Internațional DE TURISM „FESPO” 2018
Zurich - Elveţia
România a deținut pentru prima dată calitatea de țară parteneră și de invitat de onoare la Târgul Internațional de Turism FESPO Zurich, cea mai mare manifestare pentru public din Elveția, cu un număr de 60.000 de vizitatori și 600 de expozanți, ce s-a desfășurat în perioada 25 - 28 ianuarie 2018.
La acest târg, Ministerul Turismului a promovat destinațiile turistice atractive ale României în cadrul unui stand amenajat, cu o suprafață totală de 130 de metri pătrați, care a avut ca element fundamental o replică a porții de intrare în cetatea Alba Carolina, marcând în acest fel importanța istorică a Anului Centenarului.
Cei care au trecut pragul standului României au avut ocazia de a face o incursiune în timp, asistând la prezentări, atât pe suport informațional, cât și pe suport video, a celor mai importante momente istorice relevante pentru împlinirea celor 100 de ani de la Marea Unire. Sigla Centenarului
s-a regăsit pe toate suporturile de comunicare ale României de la Târgul Internațional de Turism FESPO 2018.
Consiliul Județean Maramureș a fost invitatul special al Ministerului Turismului la Târgul Internațional „FESPO”. Programul în cadrul standului nostru a cuprins acțiuni de promovare a județului Maramureș ca destinație turistică, precum evenimente de tip business to business, degustări de produse tradiționale, seri tradiționale maramureșene.
Momentele artistice de dans și muzică populară oferite de membrii Ansamblului Folcloric Național „Transilvania” au reprezentat punctul forte de atracție al standului nostru. Artiștii au adus în sufletele celor prezenți la târg bucurie prin muzică și dans, culoare și lumină, vers și costume.
Delegația Consiliului Județean Maramureș a fost coordonată de domnul vicepreședinte Doru Ioan Dăncuș și alcătuită din domnul Sorin Șunea – consilier județean, Ioan Buda – consilier județean, domnul Dan Carpov – Șef Birou Informare Turistică și Salvamont. Aceștia au prezentat vizitatorilor standului o gamă variată de atracții turistice care îi pot convinge pe călători să aleagă Maramureșul pentru a-și petrece vacanțele în funcție de preferințe: pachetele de tip city-break, turismul activ și de aventură, circuite culturale, ecoturism, turismul balnear și wellness.
Standul Consiliului Județean Maramureș a atras peste 10.000 de vizitatori, iar produsele promoționale tipărite care au ajutat la promovarea Maramureșului ca destinație turistică au fost: „12 motive pentru a vizita Maramureșul” (în limba engleză), „Maramureș – Circuitul bisericilor UNESCO” (în limba engleză), „Maramureș – Ghid turistic” (bilingv română/engleză), hărți, cărți poștale și calendare. De asemenea, vizitatorii au fost atrași și cu ajutorul materialelor video de prezentare ale județului Maramureș rulate pe ecranele din incinta Târgului Internațional de Turism „FESPO” 2018.
Participarea la această manifestare a oferit Maramureșului șansa de a se bucura de o vizibilitate crescută pe piața elvețiană. Membrii delegației Consiliului Județean Maramureș au întrevederi oficiale cu reprezentanți din domeniul turismului, atât din sistemul public, cât și din cel privat.
Impactul participării Consiliului Județean Maramureș la Târgul Internațional de Turism „FESPO” 2018 s-a tradus prin nenumărate articole în presa scrisă și în on-line, reportaje radio și TV, apariții care, dacă ar fi fost plătite, ar fi reprezentat echivalentul unei investiții de câteva zeci de mii de euro. Prezența Maramureșului la „FESPO” 2018 a însemnat, în fapt, o promovare extinsă și de impact a Maramureșului ca destinației turistică, fără costuri suplimentare din partea Consiliului Județean Maramureș.