• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 26 Decembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 15 Decembrie , 2017

S.C. URBIS S.A., pe podiumul național. Excelenţă în transport public

Transportul local în municipiul Baia Mare a început în anul 1953 când primele două autobuze de fabricație rusească, marca ZIS, circulau pe o singură linie între fosta Gară CFR (în zona bd-ului Unirii actual) și zona industrială (IMMUM).

Până în anul 1980, activitatea de transport în comun în municipiul Baia Mare era organizată ca activitate distinctă în cadrul Exploatării de gospodărire comunală (E.G.C.), subordonată Întreprinderii județene de gospodărire comunală și locativă (I.J.G.C.L.), după care, în anul 1980, ia ființă Întreprinderea județeană de transport local (I.J.T.L.). Obiectul de activitate al unității era executarea transportului de călători și mărfuri cu mijloace auto în județ.
În anul 1991, din I.J.T.L. se desprinde Regia Autonomă de Transport Local Baia Mare care asigura serviciul de transport persoane în municipiul Baia Mare și comunele limitrofe precum și în orașele Târgu Lăpuș, Cavnic și Ulmeni, care din anul 1998 funcțio­nează sub actuala denumire S.C.URBIS S.A. Baia Mare.
În anul 1996 a fost pusă în funcțiune prima linie de troleibuz din municipiul Baia Mare, iar în anul 2014 se dă în folosință a doua linie de troleibuz.
Începând cu data de 01.01.2014, S.C.URBIS S.A. Baia Mare este ope–rator regional de transport public de persoane în Zona Metropolitană Baia Mare formată din: Municipiul Baia Mare, orașele Baia Sprie, Tăuții Măgherăuș și comunele Recea, Groși, Dumbrăvița, Săcălășeni, conform Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate nr. 704/23.12.2013, încheiat cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Baia Mare.
Acționar majoritar al S.C. URBIS S.A. este Municipiul Baia Mare care deține 97,06%, orașul Tăuții Măgherăuș de­ținând 0,98% din acțiuni, iar comunele Recea, Săcălășeni, Groși și Dum­bră­vița dețin câte 0,49 % din acțiuni.

 

Linii deservite:

În luna ianuarie 2016 au fost achizi­ţio­nate 3 autobuze marca NAW arti­culate, de mare capacitate de transport (150 locuri), 2 autobuze solo se­cond-hand, marca Solaris, cu o ve­chime de 10 ani şi un microbuz Volkswagen Crafer de 16+1 locuri.

În Municipiul Baia Mare:
 - 7 linii de autobuz,
- 2 linii de troleibuz,
- 2 linii de microbuz și
- 11 linii speciale (spre unităţile economice).
În zona Metropolitană Baia Mare:
- 14 linii de autobuz.


Mijloacele de transport ale S.C. URBIS S.A. Baia Mare transportă zilnic circa 87.500 călători, efectuând 650 de curse și parcurgând 11.280 de km. În anul 2016, autobuzele şi tro­leibuzele S.C. URBIS S.A. au transportat 26,66 milioane de călători, efectuând 205,7 mii curse şi parcurgând 4,40 milioane km.

 

 

Biletele de călătorie se eliberează prin:
- 15 automate de bilete;
- 11 chioșcuri proprii;
- 108 alte puncte de vânzare.
Abonamentele se eliberează la toate cele 11 chioșcuri.
Biletele sunt tipărite pe hârtie ter­mică, iar la validare se imprimă pe acestea datele călătoriei (ora, cod auto, linia).
S.C. URBIS S.A. Baia Mare oferă spre în­ch­iriere agenților economici intere­sați, su­pr­afețele exterioare ale mijloa­celor de transport în comun (autobuze / troleibuze), în vederea afișării de materiale publicitare.

 

Parcul auto al S.C. URBIS S.A. este format din:

       - 60 autobuze: 28 Solaris, 20 Mercedes Conecto, 12 NAW;

 

       - 18 troleibuze: 8 Solaris, 4 Volvo, 6 Saurer;

       - 8 microbuze: 2 Renault, 2 Mercedes, 1 Ford, 1 Opel, 1 Hyundai, 1 Volkswagen.


 

Datele de exploatare ale rețelei de transport:

 

 

Intervalul de succesiune a curselor pe liniile din munici­piul Baia Mare variază între 10 minute și 60 de minute, în funcție de traseu. Pe liniile de troleibuz acest interval variază între 10 minute la orele de vârf și 20 de minute în afara orelor de vârf.

 

STAŢIE ITP

 

Pe lângă activitatea de transport, S.C. URBIS S.A. Baia Mare efectuează inspecții teh­nice la toate categoriile de autovehicule (inclusiv troleibuze).
Stația ITP, situată pe str. 8 Martie, nr. 2, are programul: LUNI – VINERI 8:00 – 20:00, SÂMBĂTA 8:00 – 14:00.

Tel: 0362-801099; 0722-987381
e-mail: itpurbis@urbisbaiamare.ro

 

S.C. URBIS S.A. Baia Mare oferă spre în­ch­iriere agenților economici intere­sați, su­pr­afețele exterioare ale mijloa­celor de transport în comun (autobuze / troleibuze), în vederea afișării de materiale publicitare.

Solicitări și detalii la e-mail: achiziții@urbisbaiamare.ro.

 


 

 

TOPURI 2016


I.  ,,Topul Județean al Firmelor” - organizat de Camera de Comerț și Industrie a județului Maramureș,
la categoria servicii, Întreprinderi Mari, transporturi urbane, suburbane și metropolitane de călători,
Cod CAEN 4931, LOCUL I.

II. ,,Topul Național al Firmelor” - organizat de Camera de Comerț și Industrie a României, la categoria servicii, Întreprinderi Mari, transporturi urbane, suburbane și metropolitane de călători, Cod CAEN 4931, LOCUL III.

III. ,,Topul Național al Firmelor” - organizat de Consiliul Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România la categoria servicii, Întreprinderi Mari, în domeniul, transporturi urbane, suburbane și metropolitane de călători, Cod CAEN 4931. Acest top a fost organizat pe 4 domenii de activitate, respectiv:
- profitul brut:    LOCUL III
- cifra de afaceri:    LOCUL III
-  productivitate:    LOCUL III
- performanță globală:    LOCUL III.

Cele două topuri naționale se organizează pe baza rezultatelor economice obținute în 2016, informații furnizate de către Oficiul Național al Registrului Comerțului.

IV.  La concursul național ,,Romanian Passenger Transport Company Of The Year 2016” organizat de revista ,,ZIUA CARGO”, revistă a transportatorilor din România, organizat pe trei segmente: intern, internațional, transporturi urbane, suburbane și me­tropolitane de călători clasamentul fiind următorul:
- LOCUL I - S.C. URBIS S.A Baia Mare
- LOCUL II – S.T.P Alba Iulia
- LOCUL III – Oradea Transport Local.
La acest concurs S.C. URBIS S.A. Baia Mare a fost desemnat ,,Transportatorul de Pasageri al Anului 2016” și i-a fost acordat marele premiu ,,Premiul pentru Popularitate”.

 

Primarul de Baia Mare, Cătălin Cherecheș, susține Societatea URBIS și își dorește un transport în comun modern și eficient

„Am o satisfacție că Societatea URBIS, astăzi, are o altă față decât cea din 2011 când am devenit primar al orașului. Lucrul acesta s-a datorat modului în care angajații au înțeles să își schimbe abordarea față de cetățenii care folosesc transportul în comun, dar și modul în care relaționează între ei în cadrul societății. Acest lucru s-a făcut
din impulsul meu și a celor care au coordonat, de-a lungul celor șapte ani, societatea. Sunt mulțumit de faptul că am reușit să majorăm flota cu 20 autobuze noi, respectiv 8 troleibuze noi; sunt mulțumit că pe fonduri europene am reușit să implementăm proiectul de extindere a rețelei de troleibuze în cartierul Vasile Alecsandri. Dar acum trebuie să facem față unor provocări noi! Ar trebui să ne orientăm spre confortul cetățenilor în stațiile de autobuz și pentru asta toate stațiile de autobuz vor trebui modificate și reabilitate, acest lucru îl putem face și pe fonduri europene, am gândit un proiect și l-am depus. Apoi, cartelele pentru cetățenii care folosesc transportul în comun. Își vor valida cu cartele ruta, respectiv traseul pe care îl utilizează, dar va fi destul de dificil de a educa cetățeanul în acest sens, dar o vom face! Nu în ultimul rând, pe fondurile europene, pe exercițiul financiar până în 2020, avem câteva proiecte importante, atât pe transport în comun, cât și pe partea de transport în comun ecologic, respectiv autobuze hibrid. Nu în ultimul rând, stații de autobuz cu sisteme informatice care să ajute autoritatea locală şi Societatea URBIS să evalueze impactul și tarifele acestei societăți pentru că intrăm într-o logică nouă a unui Consiliu de Administrație care va trebui, probabil, reașezat într-o manieră în care membrii din acest CA să se raporteze la interesele pe care le are Societatea URBIS și nu la alte interese. Pe de altă parte, consider în acest moment că domnul general Pop și-a făcut datoria și și-a îndepli­nit misiunea pentru care a fost desemnat acolo. Mă refer la rigoare, la ordine, chestiuni care aparent par simple, puerile, dar sunt chestiuni de bază care dacă nu există nu pot exista nici celelalte lucruri. Acolo unde este mizerie nu poate exista nici dezvoltare, nici viziune, nu pot exista nici venituri, nici profit! Această societate trebuie să fie o societate care să se orienteze după mersul pieței libere, respectiv să se raporteze la transportatorii privați care oferă diverse condiții, sunt mai flexibili în relația cu societatea. Cred că cel mai important angrenaj din care Societatea URBIS face parte este cel al zonei metropolitane care are scop unic astăzi transportul în comun în zona metropolitană. Și cred că, aici putem dezvolta un lucru foarte interesant: forță de muncă pentru municipiul Baia Mare. S-a spus: De ce să introducem noi URBIS-ul prin Dumbrăvița, Groși, Recea, Mocira, inclusiv Copalnic Mănăștur? De ce? Pentru că sunt foarte mulți oameni, chiar tineri, care locuiesc în aceste zone, dar își doresc un loc de muncă mai bun în Baia Mare, mai bine plătit. Pe de altă parte, aici sunt mulți elevi ce vin la studii în Baia Mare, iar nevoia de autobuze trebuie gândită ca și un serviciu pe care trebuie să îl prestezi, din punctul meu de vedere, cu titlul gratuit.
Îmi doresc ca ceea ce s-a făcut de către Societatea URBIS prin angajați, prin conducere să fie un punct de plecare spre o societate organizată riguros și modern, dar și cu un obiect de activitate, respectiv transportul în comun care prin impulsul pe care îl primește societatea de la conducere, de la Consiliul Local, de la ceilalți primari să fie un obiect de activitate de care să nu ne fie rușine. Din păcate, în ultimii 50 de ani, transportul în comun a fost considerat de către cetățeni un lucru ușor rușinos, jenant. Este un lucru pe care, din păcate, îl preiau și cei tineri. În realitate, transportul în comun este o facilitate, un lucru util, așa cum se întâmplă și la Paris, Londra și în alte orașe mari sau mai mici, dar civilizate. Îmi doresc foarte mult ca Baia Mare să fie, în final, peste câțiva ani, orașul în care nu se mai circulă cu mașini în zona centrală, să fie doar transportul în comun. Mi-aș dori ca Societatea URBIS, prin conducerea ei, prin angajați, să continue activitatea la cel mai înalt nivel, la cele mai înalte standarde în raport cu interesele cetățenilor pe care îi deservesc”.
Cătălin Cherecheș, primarul municipiului Baia Mare

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.