• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 27 Iunie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Miercuri , 17 Iunie , 2015

Rus, ministrul cinic, sec şi lapidar

În urmă cu o săptămână am publicat un material legat de situaţia Aeroportului Internaţional Baia Mare, ca urmare a întrebărilor adresate ministrului Ioan Rus de deputatul PC Cornelia Negruţ şi a răspunsului primit.

 

Ministrul a fost scurt în răspunsul trimis deputatului băimărean. După lecturare, impresia creată de răspunsul ministerial a fost că Aeroportul din Baia Mare va primi fonduri pentru lucrări în perioada 2021-2030. Ar fi fost o nouă lovitură dată nordului după ce miniştrii de Transporturi din perioada post-decembristă au scos acest judeţ pe linie moartă în ceea ce priveşte investiţiile în infrastructură.

Am întrebat autorităţile maramureşene ce se întâmplă şi am aflat că ministrul a răspuns în doi peri. Probabil un semn al preţuirii pentru această parte de România. Desigur, această constatare ne aparţine!  

 

Vicepreşedintele CJ Maramureş, Gabriel Zetea, a spus că totul este greu de înţeles, referitor la adresa primită ca răspuns de Negruţ, de la ministrul Rus.

„Nu, nu…este o…! Dar, discuţiile au avut loc la Autoritatea pentru implementarea programelor în domeniul aviaţiei şi care nu mai ţine de ministerul Transporturilor, ţine de ministerul Fondurilor Europene de la începutul anului. Acolo s-a modificat ghidul de finanţare pentru Aeroporturi, în sensul în care nu mai intră la finanţare doar anumite Aeroporturi, ci există posibilitatea de finanţare pentru toate Aeroporturile din România. Pe de altă parte, nu se ştie câte Aeroporturi se vor finanţa în ţară. Până la mijlocul lunii iunie, se va dezbate ghidul de finanţare, între timp pentru noi există confirmată suma aprobată prin memorandum în guvern, care nu este suficientă, oricum. Studiul de fezabilitate cere ceva mai mult.

Dacă am fi avut studiul de fezabilitate gata, am fi putut semna contractul şi aveam banii. Nu avem încă licitaţia, va exista şi o perioadă de contestaţie, sper să reuşim să executăm lucrarea până la sfârşitul anului. Nu este problemă de bani! Singura problemă este dacă reuşim să facem lucrarea în perioada de timp care va rămâne până la sfârşitul anului. Dacă am reuşi să semnăm contractul de execuţie la începutul lunii septembrie, am mai avea trei luni bune pentru lucrări, s-ar putea executa!

Practic, noi acum nu avem bani decât pentru consolidarea şi extinderea pistei cu 360 de metri. În acest răspuns la care faceţi referire, probabil este vorba de lucrările la terminal!”, a spus Gabriel Zetea. 

 

„Suntem în următoarea situaţie: Am refăcut studiul de fezabilitate. A trebuit refăcut, deoarece nu erau cuprinse mai multe lucrări, de exemplu, devierea drumului comunal spre Bozânta Mare, devierea râului Băiţa, expertiza tehnică a pistei, studiu geotehnic, am obţinut toate avizele, inclusiv cel de la Autoritatea Aeronautică, un aviz pe care noi nu l-am avut niciodată. Acum lucrăm pe documentaţia de atribuire şi caietul de sarcini şi cred că în termen de o săptămână scoatem la licitaţie publică lucrările”, a spus directorul Aeroportului băimărean, Dorin Buda. El este convins că în perioada imediat următoare va începe derularea procesului ce va duce la lucrările de prelungire a pistei.

 

„Ghidul solicitantului, ca să putem depune cererea de finanţare, este în dezbatere la comisia de monitorizare, o comisie specială în cadrul ministerului fondurilor europene, după care va fi făcută publică, în zilele următoare. Asta este tot!”, a spus Buda.

 

Referitor la răspunsul ministrului Rus, directorul aeroportului afirmă că este vorba de finanţarea celui de-al doilea proiect al Aeroportului, respectiv modernizarea şi extinderea terminalului.

„În momentul acesta ne referim la lucrările pentru prelungirea pistei cu 360 de metri şi lucrări de lărgire la 45 de metri de la 30 de metri, lucrări necesare pentru aterizarea avioanelor mari. În acest caz, ne referim la exerciţiul bugetar 2007-2013. Aceştia sunt bani europeni necheltuiţi în acest exerciţiu bugetar. În exerciţiul 2014-2020 sunt cuprinşi în Master Plan cu un milion şapte sute de lei pentru echipamente, o autospecială pentru PSI, deoarece creşte nivelul Aeroportului şi avem nevoie, ca şi alte echipamente.

În ceea ce priveşte extinderea terminalului cu 5000 de metri pătraţi, într-adevăr suntem cuprinşi pentru perioada 2021-2030. Vom face terminal, inclusiv terminal cargo”, a spus Buda.

 
 

„Discuţiile au avut loc la Autoritatea pentru implementarea programelor în domeniul aviaţiei şi care nu mai ţine de ministerul Transporturilor, ţine de ministerul Fondurilor Europene de la începutul anului. Acolo s-a modificat ghidul de finanţare pentru Aeroporturi, în sensul în care nu mai intră la finanţare doar anumite Aeroporturi, ci există posibilitatea de finanţare pentru toate Aeroporturile din România”.

Gabriel Zetea, vicepreşedintele CJ Maramureş

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.