Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Reabilitarea DN 18, pe masa lui Cioloş
După doi ani de promisiuni şi amânări, reabilitarea DN 18 rămâne tot în aer. După povestea parcării din Vadu Izei, CNADNR justifică pentru neînceperea lucrărilor de reabilitare prin „neavizarea de către regionala CNADNR Cluj respectiv Iaşi a proiectului tehnic”, cele două instituţii aruncând pisica în curtea structurii naţionale.
După promisiuni, amânări şi declaraţii politice, DN 18 rămâne în aer. Săptămâna trecută, un ales maramureşean a cerut ajutorul primului ministru: „Nu mai pot accepta dezinteresul arătat de cei a căror responsabilitate este asigurarea condiţiilor decente de transport pentru locuitorii şi turiştii dintr-o zonă cu potenţial turistic enorm. În numele celor aproape 50.000 de locuitori din Borşa, Moisei, Cârlibaba şi Ciocăneşti reafirm şi aduc la cunoştinţa Guvernului României faptul că orice întârziere a rezolvării problemei Drumului Naţional 18 este dezastruoasă pentru zonă şi locuitorii săi. Cele patru localităţi, de o frumuseţe aparte, recunoscute pe plan intern şi internaţional, cu un potenţial turistic fantastic şi cu faimă mondială în ceea ce priveşte păstrarea şi perpetuarea obiceiurilor tradiţionale româneşti străvechi, au ajuns acum în pragul falimentului din punct de vedere economic şi social dintr-un singur motiv: starea deplorabilă a DN 18”, arată Nuţu Fonta.
La începutul anului trecut, toată lumea a primit asigurări că în curând vor începe lucrările pe DN 18 Moisei-Iacobeni, dar acest lucru nu s-a întâmplat nici astăxi. Iar situaţia deplorabilă a drumului a distrus practice întreaga economie a zonei şi a alungat turiştii. CNADNR a comunicat, în iulie 2015, rezultatul procedurii de reatribuire a contractelor privind reabilitarea DN 18, pentru Lotul 1 Moisei – Borşa şi Lotul 2 Borşa – Şesuri, firmele câştigătoare fiind SC Tehnic Asist SRL & SC Specialist Consulting SRL şi S.C. Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări ARL Cluj SRL, iar conform fişelor tehnice, termenul de începere a lucrărilor era data de 15 martie 2016. Practic, la două luni de încălcare a termenului, justificarea dată de CNADNR este „neavizarea de către regionala CNADNR Cluj respectiv Iaşi a proiectului tehnic”, aceştia din urmă considerând că, din punctul lor de vedere, competenţa de avizare ar aparţine structurii naţionale. Celălalt tronson de drum, Baia Sprie-Sighetu Marmaţiei, este de asemenea „paralizat” de problema celebrei parcări situată la ieşirea din Berbeşti, spre Vadu Izei. Acum, s-a cerut oficial intervenţia Corpului de control al Primului-ministru pentru identificarea cauzelor care au condus la această situaţie şi remedierea deficienţelor semnalate. Vom reveni.
„Cele patru localităţi, de o frumuseţe aparte, recunoscute pe plan intern şi internaţional, cu un potenţial turistic fantastic (…) au ajuns acum în pragul falimentului din punct de vedere economic şi social dintr-un singur motiv: starea deplorabilă a DN 18”.
Nuţu Fonta