• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 16 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 16 Mai , 2016

Reabilitarea DN 18, pe masa lui Cioloş

După doi ani de promisiuni şi amânări, reabilitarea DN 18 rămâne tot în aer. După povestea parcării din Vadu Izei, CNADNR justifică pentru neînceperea lucrărilor de reabilitare prin „neavizarea de către regionala CNADNR Cluj respectiv Iaşi a proiectului tehnic”, cele două instituţii aruncând pisica în curtea  structurii naţionale.

 

 

După promisiuni, amânări şi declaraţii politice, DN 18 rămâne în aer. Săptămâna trecută, un ales maramureşean a cerut ajutorul primului ministru: „Nu mai pot accepta dezinteresul arătat de cei a căror responsabilitate este asigurarea condiţiilor decente de transport pentru locuitorii şi turiştii dintr-o zonă cu potenţial turistic enorm. În numele celor aproape 50.000 de locuitori din Borşa, Moisei, Cârlibaba şi Ciocăneşti reafirm şi aduc la cunoştinţa Guvernului României faptul că orice întârziere a rezolvării problemei Drumului Naţional 18 este dezastruoasă pentru zonă şi locuitorii săi. Cele patru localităţi, de o frumuseţe aparte, recunoscute pe plan intern şi internaţional, cu un potenţial turistic fantastic şi cu faimă mondială în ceea ce priveşte păstrarea şi perpetuarea obiceiurilor tradiţionale româneşti străvechi, au ajuns acum în pragul falimentului din punct de vedere economic şi social dintr-un singur motiv: starea deplorabilă a DN 18”, arată Nuţu Fonta.

 

La începutul anului trecut, toată lumea a primit asigurări că în curând vor începe lucrările pe DN 18 Moisei-Iacobeni, dar acest lucru nu s-a întâmplat nici astăxi. Iar situaţia deplorabilă a drumului a distrus practice întreaga economie a zonei şi a alungat turiştii.  CNADNR a comunicat, în iulie 2015, rezultatul procedurii de reatribuire a contractelor privind reabilitarea DN 18, pentru Lotul 1 Moisei – Borşa şi Lotul 2 Borşa – Şesuri, firmele câştigătoare fiind SC Tehnic Asist SRL & SC Specialist Consulting SRL şi S.C. Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări ARL Cluj SRL, iar conform fişelor tehnice, termenul de începere a lucrărilor era data de 15 martie 2016.  Practic, la două luni de încălcare a termenului, justificarea dată  de CNADNR este „neavizarea de către regionala CNADNR Cluj respectiv Iaşi a proiectului tehnic”, aceştia din urmă considerând că, din punctul lor de vedere, competenţa de avizare ar aparţine structurii naţionale. Celălalt tronson de drum, Baia Sprie-Sighetu Marmaţiei, este de asemenea „paralizat” de problema celebrei parcări situată la ieşirea din Berbeşti, spre Vadu Izei. Acum, s-a cerut oficial intervenţia Corpului de control al Primului-ministru pentru identificarea cauzelor care au condus la această situaţie şi remedierea deficienţelor semnalate. Vom reveni.

 

 

„Cele patru localităţi, de o frumuseţe aparte, recunoscute pe plan intern şi internaţional, cu un potenţial turistic fantastic (…) au ajuns acum în pragul falimentului din punct de vedere economic şi social dintr-un singur motiv: starea deplorabilă a DN 18”.

Nuţu Fonta

Comentariile celorlalți

Grigoraș Tomoiagă pe 26.01.2017 la 12:21
Nici nu stiu cu-i sa ma adresez ,din aceasta cauza nu o sa salut pe nimeni, pentru ca nimeni nu face absolut nimic pentru acest tronson ( Moisei - Iacobeni) promisiuni sunt încă de la începutul lucrariilor . Eu sunt foarte hotarat începând cu data de azi sa nu mai platesc impozit pentru mașina și nici rovinieta, pentru ce ? ca să îmi duc masina in service lună de lună și sa vad mașina de la RAR pe acest tronson defavorabil ca o sa o distrug singur. Aici este o politica foarte mare , deoarece Bucovina este o zonă cu o atracție turistică destul de mare , odata finalizată lucrarea ce cuprinde DN 18 Bistrița are de pierdut ,pentru ca si acolo este pasul tihuța destul de frumos, nimeni nu o sa faca absolut nimic, ca aceasta țară sa mearga bine , n-ar mai trebuii un Vlad Țepeș sau un Ceaușescu,

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.