• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 26 Decembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 31 Ianuarie , 2014

Proiect şcolar multilateral Comenius. TRADITIONAL OPENAIR GAMES TO IMPROVE CHILDREN’S SKILLS

Cea de-a doua mobilitate din cadrul proiectului şcolar multilateral Comenius „Traditional Openair Games to Improve Children’s Skills” al Şcolii gimnaziale „Alexandru Ioan Cuza” Baia Mare (dir. Mureşan Grigore) s-a desfăşurat în perioada 20-24 ianuarie 2014 la Istituto Comprensivo „Bersaglieri Urso” din Favara, Sicilia, Italia. Au participat 23 de cadre didactice din cele 9 ţări partenere şi 8 elevi din Spania.

 
 

Din partea Şcolii gimnaziale „Alexandru Ioan Cuza” Baia Mare au participat directorul şcolii, prof. Mureşan Grigore şi coordonatorul proiectului, prof. Monika Bandi.

 

Activităţile realizate s-au înscris în calendarul proiectului pentru această perioadă. La nivel de proiect s-au diseminat activităţile care s-au realizat în fiecare şcoală cu ocazia Zilelor Turciei, acţiune care s-a desfăşurat în urma mobilităţii de la Izmir, Turcia, din noiembrie 2013. Şcoala noastră a prezentat acţiunile de diseminare din mass-media locală, din cadrul catedrei de Limbă şi Comunicare, din cadrul Consiliului de Administraţie şi al Consiliului Profesoral, din cadrul Cercului pedagogic pe semestrul I al profesorilor de limba engleză gimnaziu – Baia Mare, precum şi activităţile de diseminare prin panouri şi expoziţii, prezentări Power Point şi portofolii realizate de elevi în urma navigării pe site-ul oficial al proiectului (http://www.topgamesproject.eu).

 

Din calendarul activităţilor a făcut parte şi prezentarea concluziilor chestionarelor aplicate elevilor, cadrelor didactice şi părinţilor în legătură cu nivelul de cunoaştere a obiectivelor proiectului, cu necesitatea realizării de activităţi ce sunt menite să dezvolte abilităţile de comunicare într-o limbă străină, precum şi necesitatea unor proiecte de tip Comenius pentru dezvoltarea relaţiilor de colaborare cu şcoli din Uniunea europeană.

Concluziile chestionarului aplicat elevilor au fost prezentate de către fiecare şcoală, astfel încât s-a putut realiza o mai bună viziune asupra realităţii cu care se confruntă educatorii şi părinţii elevilor de vârstă şcolară mică şi medie, şi anume dependenţa de jocurile pe calculator în defavoarea jocurilor în aer liber.

Aceste idei vin să întărească necesitatea desfăşurării activităţilor propuse în formularul de candidatură cu o mare atenţie şi cu eforturile concentrate ale cadrelor didactice, ale părinţilor şi a comunităţii locale.

Tot la această întâlnire fiecare delegaţie a prezentat 5 jocuri tradiţionale în aer liber, selectate în urma voturilor elevilor din fiecare şcoală în parte.

S-au prezentat pe scurt regulile de joc, iar la final s-a alcătuit o listă a câte două jocuri din fiecare ţară, care vor fi pregătite de către elevi pentru a putea fi prezentate la următoarea mobilitate a proiectului. În acest caz, jocurile vor fi descrise în detaliu şi vor fi însoţite de imagini şi filmuleţe cu explicaţii în limba engleză. La finalul următoarei mobilităţi se va realiza prima parte a colecţiei de jocuri tradiţionale în aer liber cu participarea activă a elevilor.

 

S-a trecut în revistă şi partea a doua a glosarului de cuvinte şi expresii în vederea realizării unui dicţionar în 9 limbi. În acest context s-a stabilit revizuirea periodică a site-ului oficial al proiectului şi completarea acestuia cu activităţi specifice proiectului.

S-a vizionat materialul pregătit de fiecare şcoală în urma schimbului de felicitări cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Şcoala noastră a fost apreciată în mod deosebit pentru ideea de a realiza (la fel ca şcoala din Spania) o felicitare muzicală video.

Calendarul activităţilor a cuprins şi discuţii pe marginea creării unui subproiect e-Twinning, la care să participe toate şcolile din proiect şi în cadrul căruia să se realizeze materiale ce cuprind informaţii despre arta culinară, descrieri ale oraşelor de provenienţă, realizarea de video conferinţe.

Conducerea şcolii italiene, prin prezenţa d-nei director profesor Brigida Lombardi, precum şi coordonatorul de proiect din Italia, prof. Angela Nigrelli au facilitat întâlnirea cu cadrele didactice din şcoală, reuniune în care s-au discutat asemănări şi deosebiri între sistemele de educaţie din Italia şi ţările participante. Am avut ocazia să cunoaştem elevii şi cadrele didactice din şcoală în urma vizitării instituţiei de învăţământ. Un moment emoţionant şi plăcut în acelaşi timp l-a constituit pentru delegaţia şcolii noastre întâlnirea cu elevi şi părinţi de origine română care s-au stabilit în Favara.

 

La nivel de catedră de limba engleză am realizat un schimb de manuale pentru a prezenta şi profesorilor de limbi moderne din şcoala noastră auxiliarele folosite de parteneri.

La nivel de comunitate locală, toate delegaţiile au fost întâmpinate de reprezentantul local al Departamentului pentru Educaţie din cadrul Primăriei din Favara, care a prezentat participanţilor sistemul de management al oraşului.

S-au pus în discuţie importanţa colaborării şcolii cu autorităţile locale, cu comunitatea locală în general.

 

Activităţile cultural artistice realizate de elevii şi cadrele didactice a şcolii din Italia au avut ca scop principal familiarizarea participanţilor cu obiceiurile, tradiţiile, cultura italiană şi în special cea siciliană. Elevii şi-au demonstrat măiestria în folosirea instrumentelor muzicale pe care le studiază la orele de educaţie muzicală, s-au antrenat în ritmuri populare specifice zonei, au purtat costume tradiţionale şi au cântat atât muzică siciliană, cât şi muzică modernă italiană.

 

Unul din obiectivele proiectului îl reprezintă familiarizarea participanţilor la mobilitate cu diversele culturi ale zonelor vizitate, cu obiceiurile oamenilor, cu istoria locală. În acest scop s-au vizitat împrejurimile oraşului Favara, biblioteca locală care dispune de o impresionantă colecţie de carte veche donată oraşului, împreună cu clădirea care găzduieşte biblioteca de baronul Antonio Mendola, diverse aşezăminte religioase din Agrigento şi Palermo, precum şi muzee de arheologie şi istorie locală.

În ultima zi a mobilităţii, elevii şi profesorii şcolii din Favara au organizat o activitate cultural- artistică în care au fost implicate toate delegaţiile prezente prin participarea directă.

Activităţile proiectului au fost consemnate în mass-media locală din Favara şi în ştirile televiziunii locale.

 

În urma celei de-a doua mobilităţi, toate şcolile participante vor organiza Zilele Italiei, ocazie cu care în Şcoala gimnazială “Alexandru Ioan Cuza”din Baia Mare se vor realiza următoarele activităţi: diseminarea acţiunilor, rezultatelor şi concluziilor mobilităţii, realizarea de portofolii care vor cuprinde informaţii despre Italia şi Favara, realizarea de panouri de informare, actualizarea colţului Comenius, prezentări Power Point cu imagini şi filmuleţe din Favara, realizarea de puzzle-uri din cărţile poştale achiziţionate, învăţarea şi interpretarea de cântece în siciliană şi italiană, prezentarea şi lecturarea de poveşti italieneşti în cadrul cercului de lectură Smart Readers Club, precum şi învăţarea unui joc pe care elevii spanioli participanţi la mobilitate     l-au împărtăşit cu elevii italieni şi cu cadrele didactice prezente.

Consiliul elevilor din şcoala noastră va fi informat de desfăşurarea evenimentelor şi va disemina, prin membrii săi, activităţile tuturor elevilor. De asemenea, membrii Consiliului vor participa activ la realizarea de chestionare de satisfacţie şi la realizarea interpretării rezultatelor.

La nivel de management instituţional în cadrul acestor zile se vor realiza activităţi de diseminare în Consiliul profesoral şi Consiliul de Administraţie.

 

În Centrul de Documentare şi Informare a şcolii noastre se vor putea consulta manualele de limba engleză pe care le folosesc elevii şi profesorii din şcoala din Favara.

Comunitatea locală va fi informată prin apariţii în presa scrisă locală, prin site-ul şcolii (www.scoalacuzabm.ro) şi prin întâlnirile directe cu părinţii.

Pentru următoarea etapă a proiectului elevii şi cadrele didactice din şcoala noastră vor realiza descrierea, ilustrarea şi filmarea celor două jocuri alese de aceştia şi le vor posta pe site-ul oficial al proiectului pentru a putea fi ulterior prezentate tuturor partenerilor.

 

Următoarea mobilitate din cadrul proiectului va avea loc în martie, la şcoala Sant Boi, situată în una din suburbiile Barcelonei, Spania. La această mobilitate vor participa 3 cadre didactice şi 2 elevi din şcoala noastră.

 

Prof. coordonator, MONIKA BANDI

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.