Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Problemele de infrastructură ale Maramureşului, discutate la Bucureşti
Proiectele majore de infrastructură ale judeţului sunt blocate. Mingea se află în curtea Guvernului numai că, de luni bune nimeni nu găseşte nicio soluţie pentru rezolvarea problemelor. Prefectul Sebastian Lupuţ a discutat zilele trecute problema proiectelor de infrastructură cu oficialii din ministere.
Amânări, blocări şi promisiuni. Pe scurt, situaţia în care se găsesc proiectele majore de infrastructură ale judeţului în care Guvernul tine cuţitul şi furculiţa fondurilor. Dar mai bine detailăm. DN 18 Baia Mare Sighetu Marmaţiei e departe de finalizare şi, mai mult, nu există fonduri alocate pentru acest an.
În cadrul unei vizite recente la Bucureşti, prefectul Sebastian Lupuţ a avut discuţii cu Marcel Boloş, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, şi Valentin Florin Trifan, director general adjunct CNADR privind realizarea lucrărilor pe DN18 Baia Mare – Sighetu Marmaţiei. Oficial, până la această dată, lucrările sunt executate în procent de 66%, forţa de muncă şi utilajele sunt asigurate în conformitate cu prevederile contractului de lucrări şi bugetul alocat pentru anul 2016, de către SC Aktor.
Având în vedere că fondurile alocate pentru acest an au fost insuficiente, CNADR a solicitat suplimentarea bugetului pentru finalizarea lucrărilor la rectificarea ce va avea loc în luna iulie 2016.
Conducerea companiei a promis că la această rectificare se va aloca suma necesară finalizării lucrărilor de reabilitare a DN18 până la sfârşitul anului. Un punct nevralgic al acestui proiect îl reprezintă celebra parcare din Berbeşti care a generat o adevărată revoltă în comunitate şi, la care autorităţile centrale nu s-au sinchisit să găsească încă o soluţie. Acum, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au aruncat responsabilitatea în curtea Instituţiei Prefectului pentru găsirea unei alte locaţii.
Situaţia DN 18 Moisei-Borşa-Iacobeni e şi mai sumbră: contractul este în faza de proiectare, respectiv de aprobare a proiectului tehnic. După identificarea soluţiei tehnice de realizare a lucrărilor, urmează aprobarea în comisia tehnică a documentaţiei, iar apoi se va emite ordinul de începere a lucrărilor.
Reprezentanţii autorităţilor publice centrale au promis finalizarea lucrărilor până la sfârşitul anului 2017, sau cel târziu începutul anului 2018. Iar celebrul Pod peste Tisa nu are nici măcar surse de finanţare. Pentru acest proiect s-a reactualizat studiul de fezabilitate pentru realizarea podului peste râul Tisa pe patru benzi, iar la această dată este în procedură de obţinere a autorizaţiilor. Se întâmpină dificultăţi în obţinerea avizului de la Apele Ucrainene, necesar pentru obţinerea acordului de mediu.
De asemenea, studiul a primit avizul în comisiile tehnice de la CNADR şi Ministerul Transporturilor. Lucrarea va fi executată în totalitate de statul român, iar pentru asigurarea finanţării se intenţionează accesarea fondurilor europene pe programul transfrontalier România – Ucraina, pentru a se degreva bugetul statului. În plus, a mai venit o confirmare a faptului că Guvernul se spală pe mâini de problema aeroportului. În comunicatul Instituţiei Prefectului Maramureş se arată că: „La nivelul Cabinetului primului-ministru s-a discutat problema finanţării lucrărilor de extindere şi modernizare suprafeţe aeroportuare la Aeroportul Internaţional Baia Mare. Prefectul a fost informat că Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a solicitat un credit de la Ministerul Finanţelor pentru acoperirea lucrărilor la trei aeroporturi din ţară, printre care şi cel din Baia Mare. Având în vedere că acest minister nu dispune de fondurile respective, Consiliul Judeţean Maramureş va trebui să suporte toată această investiţie”.
Vom reveni.