• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 27 Iunie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 13 Noiembrie , 2015

„Munca în echipă face minuni”

Reporter: Recent, o comisie a Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate a fost prezentă în Baia Mare, iar la finalul celor cinci zile de verificări s-au identificat doar 23 de neconformităţi. Acest procent de îndeplinire a indicatorilor, de peste 99%, situează Spitalul Judeţean de Urgenţă „Dr. Constantin Opriş” Baia Mare pe primul loc la nivel naţional. Cât de greu a fost să obţineţi această performanţă?

Sorina Pintea: S-a demonstrat încă o dată că munca în echipă face minuni. Faptul că am realizat peste 99% din totalul indicatorilor este o mare realizare a celor care lucrează aici. A fost un proces îndelung, am început acum 2 ani să lucrăm la implementarea acestor indicatori şi rezultatele s-au văzut, semn că, dacă muncim, avem şi realizări.

 

Reporter: Se poate spune şi prin aceste rezultate şi prin altele că Spitalul judeţean este o unitate de elită la nivel naţional.

Sorina Pintea: Cu siguranţă, şi nu doar din punct de vedere a calităţii îngrijirilor evaluate acum, ci din punct de vedere a actului medical, datorită faptului că au fost introduse servicii medicale noi, au fost dezvoltate serviciile existente, nu ne oprim aici. Deja noi considerăm că s-a depăşit nivelul unui Spital judeţean de urgenţă şi vrem să ajungem la nivel de clinică universitară din punct de vedere a serviciilor medicale. Este un lucru pe care îl merită populaţia acestui judeţ şi nu numai, să ne gândim că toţi vom avea nevoie de acest spital la un moment dat, de aceea vrem să creăm din acest spital o zonă în care oamenii să vină cu încredere şi să poată beneficia de tot ce are medicina de oferit la nivelul nostru.

 

Reporter: Aţi auzit cu siguranţă în ultima vreme multe reacţii pozitive a unor specialişti, care văd că s-au întâmplat multe lucruri bune într-un timp scurt.

Sorina Pintea: Da, de la fiecare întâlnire în ţară îmi vin semnale şi comentarii de genul că „la Baia Mare se poate” şi la alte spitale nu se poate. Am devenit un exemplu pozitiv şi spre mândria mea, cei care participă la aceste întâlniri spun „da, bineînţeles că se poate, trebuie doar să munceşti, să-ţi vezi de treabă şi să doreşti să faci ceva”. Şi insist pe munca în echipă, faptul că Spitalul judeţean este o echipă este extraordinar şi e cel mai important lucru.

 

Reporter: Asta v-aţi dorit să implementaţi de la început şi probabil acesta a fost cel mi greu punct din actul dvs. managerial.

Sorina Pintea: Aşa este. Am încercat încercat în general să scot în evidenţă calităţile oamenilor, pentru că, deşi nu suntem perfecţi, toţi avem şi calităţi. Şi atunci, scoţând în evidenţă calităţile, oamenii încearcă şi ei să şi le scoată în evidenţă şi în acest fel lucrurile merg. Reacţiile au fost pozitive în general, au fost şi reacţii de scepticism: „cum de s-a putut la Baia Mare”, chiar şi invidie. La un moment dat, în cadrul evaluării se punea problema trimiterii unei echipe suplimentare pentru că nu le venea să creadă ce s-a întâmplat aici.

 

Reporter: Ce vă doriţi pe termen scurt, mediu şi lung pentru spital? Aveţi planuri tot mai ambiţioase.

Sorina Pintea:  Calitatea personalului mă face să am planuri tot mai ambiţioase pentru spital, pentru că, dacă ei nu ar fi la nivelul la care sunt, n-am putea să gândim o strategie de dezvoltare destul de ambiţioasă. Pe termen scurt ne dorim să terminăm cu modernizarea condiţiilor hoteliere pentru pacienţi şi de anul viitor să investim masiv în aparatură medicală şi dezvoltarea serviciilor medicale existente şi a altora noi.

A fost o perioadă în care era foarte greu să faci acest lucru pentru că trebuia finalizat ce s-a început şi nu puteai să laşi lucrurile aşa. Pe termen mediu este partea de aparatură medicală, iar pe termen lung prioritatea ar fi dezvoltarea unor servicii medicale performante care să ne apropie de clinicile universitare, în strategia noastră este stipulat de altfel acest lucru. Ce îmi doresc eu şi ce îşi doreşte toată lumea de altfel este dezvoltarea serviciului de radioterapie. Ministerul Sănătăţii ne-a cuprins în acea listă cu finanţarea Băncii Medicale şi asta este prioritatea numărul 1 pe zona de aparatură medicală. În momentul în care am terminat cu radioterapia, putem spune că avem servicii complete şi putem deservi populaţia în întregime.

În rest este foarte important să punem accentul pe dezvoltarea personală a fiecărui angajat pentru că avem încă mult de lucru pe partea de comunicare cu pacientul şi acesta este un aspect de care ne preocupăm în permanenţă şi cred că începe să se simtă o schimbare: diferenţa în care se petrec lucrurile aici şi în altă parte după cum spun pacienţii care vin din alte părţi. Sigur, acest lucru este dublat şi de stimularea financiară a personalului, pentru că majorarea aceasta cu 25% este de absolut bun augur şi cred că va aduce un mare plus.

 

Reporter: De când sunteţi dvs. manager s-au schimbat foarte mult lucrurile în spital, de la partea de condiţii hoteliere, la partea de relaţionare cu pacienţii. Care este realizarea de care sunteţi cea mai mândră?

Sorina Pintea: Cred că dezvoltarea relaţiilor interumane, asta mă bucură cel mai mult. E foarte ciudat să vorbesc despre asta, nu m-am gândit foarte mult, fiecare zi îmi aduce satisfacţii şi mulţumire. Dar cred că apropierea de oameni şi faptul că empatizez cu problemele lor, cu problemele pacienţilor mă bucură cel mai mult şi poate duce la foarte multe lucruri bune. Şi faptul că îmi pasă, mă preocupă ceea ce se întâmplă.

 

Reporter: Alte probleme curente cu care vă confruntaţi?

Sorina Pintea: În fiecare zi apar alte probleme curente şi în afară de ceea ce se vede sunt multe lucruri care nu se văd, dar trebuie făcute. Sunt multe chestiuni tehnice, absolut toate urgente. În fiecare zi apar provocări şi probleme, nu aş putea spune că este vreo zi liniştită în care să nu se întâmple nimic. Dar e un lucru pe care ni l-am asumat cu toţii. Cred că, în primul rând, trebuie să iubeşti oamenii şi atunci poţi să faci multe şi lucrurile merg bine.

 

Reporter: Cum colaboraţi cu alte instituţii?

Sorina Pintea: Nu am niciun reproş să fac nimănui, pentru că indiferent la cine am apelat dintre instituţiile judeţene nu am avut uşi închise, dimpotrivă, au încercat cu toţii să ne sprijine. Categoric, Consiliul Judeţean, în a cărui subordine suntem, pot să spun că s-a aplecat în mod deosebit asupra proiectului de reabilitare a Spitalului Judeţean, finalizarea lui a fost un pas uriaş în rezolvarea indicatorilor pentru acreditare şi pot să spun că a fost o colaborare extraordinar de onestă şi deschisă, cum rar au parte alte spitale din ţară. Categoric au fost colaboratori de nădejde.

 

Reporter: Un mesaj pentru personal şi pentru pacienţi?

Sorina Pintea: Îmi doresc ca pacienţii să vină cu încredere în spital şi să ne ajute să ridicăm nivelul serviciilor medicale şi nemedicale şi le doresc în primul rând sănătate. Iar pentru personal: îmi doresc să rămână în continuare o echipă, pentru că am reuşit să formăm o echipă şi îmi doresc să rămânem în continuare o echipă, cu bune, cu rele, dar echipă.

 

 

„De la fiecare întâlnire în ţară îmi vin semnale şi comentarii de genul că „la Baia Mare se poate” şi la alte spitale nu se poate. Am devenit un exemplu pozitiv şi spre mândria mea, cei care participă la aceste întâlniri spun „da, bineînţeles că se poate, trebuie doar să munceşti, să-ţi vezi de treabă şi să doreşti să faci ceva”. Şi insist pe munca în echipă, faptul că Spitalul judeţean este o echipă este extraordinar şi e cel mai important lucru”.

Sorina Pintea, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă „Dr.Constantin Opriş” Baia Mare

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.