Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Mondo Cane
Górny Grzegorz - jurnalist, eseist, publicist, director de documentare polonez - a publicat o carte care a stârnit multe comentarii: „Murder and Medicine” (trad: „Crimă și medicină”). Este rezultatul unei vizite, în perioada socialismului, datorat unui pelerinaj la Mănăstirea Pauline din Jasna Góra (Muntele luminos), Częstochowa (Polonia) la o expoziție de fotografie despre avort. Avortul a fost legalizat pentru prima oară în Rusia pe vremea lui Lenin. Alt criminal – Hitler – a acceptat avortul pentru persoane aparținând popoarelor slave, care erau considerate de naziști, națiuni inferioare. În societățile occidentale avansate a devenit aproape universal acceptată ideea că avortul și eutanasia nu sunt crime. La creștini, viața este considerată esența existenței umane pământești și transcedentale. Occidentul vede în acest adevăr un dușman, fiind preocupat exclusiv de comoditate și a atras în lupta dintre creștinism și ateism - medicina. În perioada modernă, Olanda a fost prima țară europeană care a legalizat eutanasia. S-a schimbat concepția despre moarte - fiind înlocuită cu noțiunea de moarte cerebrală, care în realitate nu se poate confirma cu certitudine. Au fost cazuri când persoana declarată în moarte cerebrală, supusă prelevării organelor (îndeosebi inima), s-a trezit în momentul în care medicul a început să-i taie sternul. Din această cauză, mai nou, înainte de prelevare, mortului??? i se injectează cantități masive de tranchilizante. În Statele Unite ale Americii, începând cu anul 1973, printr-o hotărâre judecătorească s-a statuat existența a două valori: dreptul la viață și dreptul la voința personală. Ulterior, dreptul la viață a fost exclus. Tot în Statele Unite ale Americii s-a promovat ideea că până la șase - șapte săptămâni de la concepere se poate efectua avortul, deși în toată această perioadă fătul extras are potențial de a trăi. Sunt cazuri când un făt rezultat în urma unui avort, îngrijit corespunzător, poate trăi, se poate dezvolta și duce o viață normală, complet integrat în societate. La creștini, interzicerea avortului este rezultată din porunca a V-a din Decalog. Prima oară s-a scris de aceste probleme într-o Enciclică a Sfântului Ioan-Paul al II-lea, când a detaliat noțiunea „culturii morții”. Occidentalii afirmă că „noua cultură”este rezultatul dezvoltării tehnologice și că etica și morala au rămas în urma acesteia. Societățile considerate din „lumea a treia” nu sunt de acord cu avortul, pe când „societățile civilizate” îl admit. Este posibil ca această atitudine să conducă la islamizarea unui întreg continent, Europa, eminamente creștină.
Eutanasia este tot mai prezentă în Occident și susținătorii ei solicită legalizarea procedurilor prin argumente umanitare. A apărut criptonasia, care este eutanasia pe care nu o cere pacientul și totuși se face. Este o manevră tot mai des folosită în Olanda, iar injecția letală este făcută des și de asistentele medicale. Jurământul lui Hipocrate a apărut în anul 450 în.Cr. și cel care-l depunea jura să lupte pentru viață și nu pentru moarte. Eutanasia și avortul au fost scoase din jurământul actual, fiind înlocuite cu o declarație banală. Acesta să ne fie viitorul?