Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Masterplanul de transport al României, lăudat de Comisia Europeană
Masterplanul de transport al României, prezentat de ministrul Ioan Rus şi aflat în dezbatere publică în această perioadă, este unul foarte diferit de cele care au fost până în prezent. „Au existat vreo cinci masterplanuri până acum, şi din păcate regiunea de NV şi cea de NE au fost mereu uitate”, a precizat preşedintele PSD Maramureş şi vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, Gabriel Zetea.
Liderul judeţean al PSD a arătat că vorbim despre un masterplan mult mai realist, extrem de lăudat de Comisia Europeană, care „nu pune căruţa înaintea boilor”. Astfel, în noul masterplan sunt prezentate, în prima fază, resursele financiare şi cum pot fi puse proiectele în aplicare pe cele patru artere: rutier, feroviar, aerian şi maritim. Maramureşul este interesat de trei dintre acestea, mai puţin cel maritim.
„Pe partea rutieră vorbim despre un drum expres, DE4, numit Someş Expres, care va lega Baia Mare de Autostrada Transilvania şi va face legătura cu Ungaria şi Ucraina. Este vorba despre o porţiune de 187 de km de drum, cu o investiţie de 975 milioane de euro şi care va merge de la Turda la Cluj-Napoca, apoi la Gherla - Dej - Baia Mare şi Livada. Din Baia Mare ne vom lega mai uşor de Halmeu şi Satu Mare spre Petea, care duce pe M3, în Ungaria. Municipiul Baia Mare va fi legat şi dinspre Bucureşti, iar apoi, pe Autostrada Transilvania va exista o conectivitate mai facilă cu ţările vecine, Ungaria şi Ucraina.
Rata de rentabilitate internă a acestei autostrăzi este a doua la nivel naţional, motiv pentru care se aşteaptă ca lucrările să demareze cât mai curând.
Un alt tronson, mai lung de această dată, face referire la drumul regional RT 43, care face legătura între Iacobeni - Borşa - Sighetu Marmaţiei - Negreşti Oaş. Vorbim aici despre 235 de km de drum, cu o valoare de 159 milioane de euro”, a precizat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Maramureş şi preşedinte al PSD Baia Mare, Gabriel Zetea.
Gabriel Zetea, preşedinte PSD Maramureş: „Sectorul feroviar Cluj Napoca - Baia Mare via Satu Mare va fi reabilitat”
O altă investiţie care se va realiza conform noului masterplan se referă la sectorul feroviar. În regiunea de NV este prevăzută legătura Cluj Napoca - Baia Mare via Satu Mare. Costul estimat este de 1,173 miliarde de Euro şi se referă la coridorul 3 de conectivitate naţională, legătura Baia Mare şi Satu Mare, cu reţeaua TEN-T Core şi Comprehesive. Intervenţiile propuse sunt de reabilitare, material rulant, modificarea calendarului de mers, dublarea liniilor şi electrificări. În ceea ce priveşte sectorul aerian, în Baia Mare sunt discuţii lungi şi vechi legate de Aeroportul Internaţional. Se doreşte ca Aeroportul din Baia Mare să fie transformat în aeroport regional, urmând ca, în exerciţiul financiar 2014 - 2020 să fie alocaţi 10 milioane de euro pentru extinderea terminalului cu 300 de metri. „În exerciţiul financiar 2007 - 2013 aşteptăm aprobarea memorandumului pentru vechiul proiect, care a fost prost gestionat, însă o sumă de 9 milioane de euro ar putea fi investită în aeroport, până în decembrie 2015. Altfel spus, judeţul Maramureş (Aeroportul Baia Mare) va fi beneficiarul a 9 milioane de euro pentru lungirea pistei şi va primi încă 10 milioane de euro pentru modernizare”, a declarat preşedintele PSD Maramureş, Gabriel Zetea, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean.
Cătălin Cherecheş, primarul municipiului Baia Mare: „Finanţări importante în municipiul reşedinţă de judeţ”
Primarul municipiului Baia Mare, Cătălin Cherecheş, a arătat că finanţările continuă în plan local, blocurile sociale fiind în execuţie, iar centura municipiului Baia Mare este finanţată şi în lucru. Bani s-au acordat şi pentru bazele sportive, unde se doreşte realizarea unui complex naţional.
„Masterplanul pe transport finanţează pozitiv municipiul Baia Mare. Oraşul nostru beneficiază de o centură nouă, care va fi realizată pe patru benzi. Rolul acesteia va fi acela de a prelua traficul şi a-l dirija către Autostrada Transilvania”, a arătat primarul de Baia Mare, Cătălin Cherecheş.
Edilul a menţionat şi faptul că se caută soluţii de reabilitare a Gării Baia Mare prin Ministerul Transporturilor. Mai există o posibilitate, aceea de a păstra proiectul de reamenajare a parcului, a gării şi a autogării şi a aplica pentru finanţări europene pe POR.
„Modul în care ne vom raporta la campania electorală în Baia Mare va fi unul inedit. Consilierii locali, înainte de a reprezenta un partid politic, reprezintă comunitatea şi este obligaţia noastră să ne raportăm la comunitate. Tocmai de aceea vom avea un contact direct cu cetăţenii printr-o nouă formă de colaborare civică”, a arătat Cătălin Cherecheş, primarul municipiului Baia Mare.