Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
După referendum va mai fi ocrotită de stat familia monoparentală?
Am observat cu toţii în ultima perioadă reluarea atacurilor împotriva iniţiativei susţinute de cei aproape 3 milioane de români, printre care şi peste 60.000 de cetăţeni din judeţul nostru, atacuri declanşate de votul din Camera Deputaţilor acordat legii de revizuire a art. 48 din Constituţie. Facem precizarea că pentru organizarea referendumului de revizuire a Constituţiei mai este necesar şi votul a 2/3 din membrii Senatului.
Familia dintr-un părinte şi copil/ copii va mai fi ocrotită de stat după referendum? Răspunsul la întrebare este DA, familia formată dintr-un singur părinte şi copii va fi ocrotită în continuare de către stat! Această formă de familie nu va fi afectată în niciun fel de înlocuirea în art. 48 alin. 1 din Constituţia României, a sintagmei între soți cu un bărbat și o femeie, înlocuire susţinută de Coaliţia pentru Familie. De fapt, nu se solicită altceva decât simpla copiere a unei definiții existente deja de doi ani în Codul Civil al României. Din partea Coaliţiei pentru Familie, avocata Ana-Corina Săcrieru precizează că „Nu este nevoie să fii jurist să observi că teza finală a art. 48 alin. 1 din Constituție, respectiv aceea care trimite la familie ca raport juridic izvorât din calitatea de părinte, nu face obiectul revizuirii. La fel cum nu fac obiectul acestei revizuiri nici dispozițiile art. 48 alin. 3 din Constituție, respectiv acelea care consacră drepturile tuturor copiilor – indiferent dacă sunt crescuți de un singur părinte, de doi părinți necăsătoriți sau de orice alte rude având astfel de drepturi – ca fiind egale cu cele din-tr-o familie compusă din mamă și tată și în egală măsură ocrotite. În mod similar și tot în interesul copiilor este consacrată legislativ și ocrotirea părintelui singular care crește și îngrijește copii”.
Cu alte cuvinte, în Constituţia României se va revizui numai teza care se referă la căsătorie, fără a fi modificate drepturile părinteşti menţionate în teza din finalul alineatului 1, iar alineatul 3 din art. 48 care precizează „Copiii din afara căsătoriei sunt egali în faţa legii cu cei din căsătorie” rămâne, de asemenea, nemodificat.
Este drept că ne putem întreba care-i motivul pentru care în presa centrală se vorbeşte cu atâta patos despre o încercare de redefinire a familiei, în sensul restrângerii unor drepturi ale familiilor cunoscute – monoparentală, extinsă sau lărgită sau formată dintr-un bărbat şi femeie necăsătoriţi dar cu copii. Aşa cum s-a arătat, nu este vorba de o redefinire a familiei ci numai de o clarificare în Constituţie a modului cum se pot încheia căsătoriile. În plus, prin Decizia 580/20.07.2016 Curtea Constituţională a României a declarat constituţională această iniţiativă susţinută de milioane de români şi a apreciat-o ca fiind un demers democratic.
Iniţiativa susţinută de Coaliţia pentru Familie este singura care a strâns un număr atât de mare de susţinători şi este singura iniţiativă civică de revizuire a Constituţiei care a ajuns atât de aproape de atingerea obiectivului final.Reprezentanţii Coaliţiei se aşteaptă ca referendumul să fie organizat în toamnă şi de asemenea se aşteaptă la o prezenţă masivă a cetăţenilor României la votul final.
Cum poate afecta „căsătoria” între persoane de același sex, căsătoria naturală?
În România „căsătoria” între persoanele de acelaşi sex nu este o temă care să fi pornit de jos în sus, dinspre societate înspre politic, ci una venită mai degrabă din exteriorul ţării. Legalizarea acestor „căsătorii” a debutat în anii 1990 în câteva ţări, printr-o formă aparent nevinovată, parteneriatele (uniunile) civile. Deşi pentru mulţi poate fi o noutate, unii profesori de la universităţi de prestigiu în lume şi alţi radicali de sorginte liberală găsesc căsătoria naturală (formată dintr-un bărbat şi o femeie)… indezirabilă. Aceştia sunt în consens cu opiniile avansate de unele organizaţii LGBT, printre care şi Frontul de eliberare a homosexualilor (Gay Liberation Front), care încă din 1969 denunţa „instituţia căsătoriei drept unul dintre elementele fundamentale cele mai perfide care sprijină acest sistem”. Unul din liderii mişcării este Judith Stacey, fost profesor de studii contemporane de gen la Universitatea din California de Sud. Stacey, care la ora actuală este cadru didactic la Universitatea din New York, declară:
„Mă opun cu putere caracterului profund discriminatoriu şi antidemocratic al politicilor promovate privind căsătoria”. Dispreţul lui Stacey faţă de căsătorie este atât de mare, încât chiar salută rata ascendentă a divorţurilor!
În acelaşi timp, Stacey este printre cei mai înfocaţi susţinători din SUA ai „căsătoriei” între persoane de acelaşi sex. De ce se întâmplă acest lucru? Pentru că Judith Stacey şi aliaţii săi înţeleg că susţinerea ideii căsătoriei între persoane de acelaşi sex este acelaşi lucru cu distrugerea căsătoriei naturale. Stacey o citează pe profesoara de drept Nan D. Hunter, conform căreia legalizarea căsătoriei între persoanele de acelaşi sex ar avea „un enorm potenţial de destabilizare a definiţiei căsătoriei pe baza sexului.”
Trebuie să ne dăm seama ce au în minte unii dintre cei care susţin propagarea în lume a fenomenului căsătoriilor între persoane de acelaşi sex. Aşa cum s-a văzut, în realitate, ei urmăresc subminarea familiei naturale, aşa cum o cunoaştem cu toţii. Prin aducerea căsătoriei naturale la un nivel inferior, aceasta va fi distrusă, iar alte opţiuni sexuale vor fi aprobate şi apoi promovate în societate.
România se află în ultimul an şi jumătate în plină dezbatere pro şi contra legalizării căsătoriei între persoane de acelaşi sex, dezbatere apărută cu prilejul lansării iniţiativei cetăţeneşti de revizuire a art. 48 (1) din Constituţia României de către comitetul de iniţiativă condus de Mihai Gheorghiu, director general adjunct la Muzeul Ţăranului Român. Iniţiativa cetăţenească a strâns aproape 3 milioane de semnături în toată ţara şi se aşteaptă în această toamnă, după votul în Senat, declanşarea referendumului naţional de validare a legii de revizuire a Constituţiei, fiind pentru prima oară în România când poporul român se află atât de aproape de exercitarea cu succes a dreptului suveran de revizuire a Constituţiei.
Radu Dan