• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 16 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 22 Noiembrie , 2013

Drumurile noastre, toate

Câte puţin şi durabil în fiecare an! Pe scurt, cam aceasta pare a fi deviza prin care Consiliul Judeţean încearcă să rezolve spinoasa problemă a drumurilor proaste.

 
 

Maramureş ar ocupa un loc fruntaş într-un top al judeţelor cu cele mai proaste drumuri. O ştim şi o simţim cu toţii. Încet, dar sigur, Consiliul Judeţean încearcă să rezolve această problemă, schimbând tactica. S-a renunţat la principiul cârpelilor mici, proaste şi dese, pentru lucrări durabile.

Preşedintele Consiliului Judeţean, Zamfir Ciceu, spune că în acest an s-a reuşit reabilitarea mai multor km de drum decât în ultimii 4-5 ani: „Ideea este de a face circulabile cât mai mulţi kilometri de drum judeţean, nu numai prin acele plombări care în 2-3 luni, 6 luni se duc, la Lunca la Tisa s-a făcut cred 1,6 km, la Valea Vişeului legătura dinspre Bistra spre Valea Vişeului n-a fost niciodată asfalt, s-a făcut, 2,2 km în Săcel s-au făcut pentru că asigură legărura cu Bistriţa Năsăud.

Legătura dintre Coruia şi Chechiş, pentru că mai era o diferenţă mică s-a făcut în totalitate, porţiunea dintre intersecţia Gârdani-Ariniş, Asuaj este făcută. Dacă gestionăm eficient banul public, puţin cât este, se poate face an de an câte ceva. Asta am vrut să arăt, că putem face câte ceva chiar şi pe tronsoane pe care nu s-a lucrat demult. Toţi cetăţenii merită. Pentru mine toţi maramureşenii sunt egali, toţi trebuie să beneficieze de aceleaşi condiţii.

Am încercat ca fiecare zonă a Maramureşului să aibă lucrări, în zona Maramureşului Istoric unde lumea se plânge că e infrastructura cea mai proastă s-a lucrat cel mai mult. Am primit reproşuri că nu ne-am aplecat spre zona Lăpuş, o să ne aplecăm şi spre acea zonă. Pentru mine e importantă nevoia cetăţeanului, nu culoarea politică”.

Evident, asta nu înseamnă că se renunţă la proiectele majore. Recent, preşedinţii celor şase judeţe din nord-vestul ţării: Satu Mare, Maramureş, Cluj, Sălaj, Bihor şi Bistriţa-Năsăud au trimis o scrisoare primului ministru Victor Ponta şi ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, prin care solicită ca realizarea tronsonului de autostradă Borş-Zalău-Gilău să fie introdusă ca obiectiv prioritar major al Guvernului României: „În calitate de preşedinţi ai consiliilor judeţene, fiecare din noi avem numeroase întâlniri cu reprezentanţi ai mediului de afaceri, cu investitori români şi străini, cu primari ai oraşelor şi comunelor noastre. Una din temele care revine perpetuu în cadrul acestor întâlniri este cea a finalizării Autostrăzii Transilvania, cu atât mai mult cu cât DN 1 - Bucureşti-Cluj-Borşa - este una din arterele de circulaţie naţională cu cel mai intens trafic.

Acesta este principalul motiv pentru care am decis ca, împreună, să ne adresăm premierului şi ministrului Dan Şova. De altfel, între preşedinţii consiliilor judeţene din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest s-a stabilit o colaborare foarte bună, unul din exemple fiind cel de săptămâna trecută, când am stabilit un alt proiect comun pentru reabilitarea reţelei de drumuri din nord-vestul ţării.” – afirmă preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Zamfir Ciceu.

 

Cei şase preşedinţi: Horea Uiorean - Cluj, Cornel Popa - Bihor, Zamfir Ciceu - Maramureş, Emil Radu Moldovan - Bistriţa-Năsăud, Mihai Adrian Ştef – Satu Mare şi Tiberiu Marc – Sălaj precizează în documentul trimis că finalizarea acestui tronson de autostradă răspunde unui deziderat general al cetăţenilor din judeţele regiunii noastre şi reprezintă un element crucial în dezvoltarea economică a întregii zone.

 

Realizarea acestui tronson rutier ar facilita transportul pe una dintre cele mai importante căi de acces spre Europa de Vest şi, pe termen lung, poate influenţa favorabil situaţia investiţiilor străine în România. Tot în cadrul unui parteneriat în Regiune s-a stabilit un proiect unitar de modernizare a infrastructurii.

 

Zamfir Ciceu explică: „în ceea ce priveşte strategia, referitor la strategie am avut în cursul zilei de vineri 8 noiembrie o întâlnire la CJ Cluj cu preşedinţii din regiunea de Nord-Vest, unde am agreat ca toată regiunea să meargă cu un singur proiect de modernizare a infrastructurii care să satisfacă necesităţile tuturor judeţelor implicate, dacă ne ajută Dumnezeu să rămânem pe aceeaşi idee, atunci în Maramureş vom avea prinşi prin acest proiect 120-150 de km de drum. Va trebui să facem Studiu de Fezabilitate pe acest traseu. Aici vă pot da o veste bună. Din ce au mai rămas pe programele nefinalizate încă din banii europeni vom primi la nivel de ADR Nord -Vest 1-1,5 milioane de Euro pentru studii de fezabilitate. Chiar dacă nu acoperă întreg necesarul pentru 540 de kilometri de drum, ne ajută foarte mult”.

 
 

„Dacă gestionăm eficient banul public, puţin cât este, se poate face an de an câte ceva. Asta am vrut să arăt, că putem face câte ceva chiar şi pe tronsoane pe care nu s-a lucrat demult. Toţi cetăţenii merită. Pentru mine toţi maramureşenii sunt egali, toţi trebuie să beneficieze de acelaşi condiţii. Am încercat ca fiecare zonă a Maramureşului să aibă lucrări, în zona Maramureşului Istoric unde lumea se plânge că e infrastructura cea mai proastă s-a lucrat cel mai mult. Am primit reproşuri că nu ne-am aplecat spre zona Lăpuş, o să ne aplecăm şi spre acea zonă. Pentru mine e importantă nevoia cetăţeanului, nu culoarea politică”.

Zamfir Ciceu

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.